וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

40% מהקולות נספרו: מרוץ צמוד בפריימריז בליכוד

1.1.2015 / 8:38

מספירת פחות מחצי מקולות הבוחרים עולה כי השרים ארדן וכץ ויו"ר הכנסת אדלשטיין מתחרים על המקום הראשון ברשימה. ח"כ דנון הודה בהפסד לנתניהו על ראשות התנועה. 55% מימשו את זכות הצבעתם

צילום: עומר מירון, אבי כהן; עריכה: שניר דבוש

ספירת הקולות בעיצומה: כ-40% מקולות הבוחרים בפריימריז בליכוד נספרו עד כה בבחירות המקדימות בליכוד ובהמשך היום (חמישי) צפויות להתפרסם התוצאות. מספירת הקולות עד כה עולה כי המאבק על ראש הרשימה מתנהל בין השרים גלעד ארדן וישראל כץ ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. עוד מסתמן כי ח"כ מירי רגב והשר סילבן שלום יהיו בחמישייה הראשונה. לפי ספירה זו, גם השר משה יעלון זוכה למקום מכובד בעשירייה הראשונה וגם השר לשעבר אבי דיכטר צפוי להיכנס לכנסת.

600 הקלפיות ברחבי הארץ נסגרו אמש בשעה 22:00. מתפקדי התנועה התבקשו אתמול להצביע בשלושה פתקים שונים - לראשות המפלגה, לרשימת המפלגה לכנסת, ולגבי האפשרות לתת ליו"ר המפלגה לשריין שני אנשים מטעמו ברשימה.

בבחירות על ראשות התנועה מסתמן כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יזכה ב-85% מקולות הבוחרים ואילו יריבו היחיד, ח"כ דני דנון, ב-15% בלבד. נתניהו ימסור הודעה לתקשורת בשעה 11:00 במצודת זאב בתל אביב.

בחירות 2015 || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
גורם בש"ס על דרעי: "ההתפטרות שלו היא מהלך טקטי"
ניצן הורוביץ לא יתמודד בבחירות: "אמשיך לכיוונים חדשים"
הרצוג ולבני: טרכטנברג המועמד מטעם הרשימה לתיק האוצר

נתניהו ודנון הצביעו בפריימריז: "ליכוד אחד גדול מול כל השמאל". עומר מירון
דנון הודה בהפסד לנתניהו/עומר מירון

מוקדם יותר אתמול, עוד בטרם החלה ספירת הקולות, מיהר ח"כ דנון להודות בהפסדו ולברך את נתניהו. "אני מתכוון להתקשר לראש הממשלה, לברך אותו על ניצחונו, וממחר נעבוד קשה כדי שהליכוד תרכיב ממשלה לאומית בלי הרצוג ולבני", אמר אמש בגני התערוכה בתל אביב.

שיעור ההשתתפות בבחירות המקדימות היה כ-55%, שיעור נמוך באופן ניכר מבפריימריז הקודמים, אז הצביעו 63% מחברי המפלגה, אלא שאז ארכה ההצבעה יומיים. בבחירות ב-2008, אז נמשכה ההצבעה יום אחד, נרשמה השתתפות נמוכה בהרבה לעומת זו של היום. עד השעה 21:30 עוד שקלו בליכוד להאריך את ההצבעה בשל שיעור ההצבעה הנמוך יחסית, אך בסופו של דבר הוחלט להותיר את שעת הסיום על כנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ח"כ מירי רגב מצביעה בפריימריז בליכוד, גני התערוכה. ראובן קסטרו
צפויה להיכנס לחמישייה הראשונה/ראובן קסטרו

השרים היריבים ארדן וכץ נפגשו אתמול בצהריים מחוץ לקלפי בגני התערוכה ובאופן נדיר התחבקו לעיני המצלמות. במהלך כל היום עבדו אנשי כץ על מנת לדחוק לאחור את ארדן - ולהיפך. לא מן הנמנע שבשל הקרב בין השניים ימצא עצמו יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, מתברג בצמרת הרשימה.

מרבית חברי הכנסת של הסיעה התרכזו אמש מחוץ לקלפי בבנייני האומה בירושלים בטרם סגירת ההצבעה, וניסו לשכנע מצביעים על מנת שיתמכו בהם. אף שכל חברי הכנסת שידרו כלפי חוץ ביטחון באשר לסיכויהם להתברג למקום ריאלי, הודו חלק מהיועצים של חברי הכנסת כי הם חוששים שלא ישובו לכהן בכנסת ה-20. היחיד שהסכים להתייחס באופן ישיר לפגיעה אפשרית במעמדו הוא השר יעלון, שלא הופיע בדילים של מתפקדי המפלגה ביהודה ושומרון. אתמול אמר יעלון בבנייני האומה: "חוק הוא חוק, והדרך הנכונה לבנות בהתיישבות היא הדרך שמתקיימת על פי החוק. בשוליים יש מי שמצפים שאעלים עין. גם אם זה ישנה את מקומי ברשימה, אני מעדיף את שלטון החוק".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מצביע בפריימריז בליכוד, גני התערוכה. נועם מושקוביץ
יזכה בשל הקרבות? ח"כ אדלשטיין/נועם מושקוביץ

שיעור ההצבעה הנמוך יחסית שנרשם אמור לסייע לבעלי המפקד המאורגן, כמו חיים כץ ומשה פייגלין, שלהם אלפי תומכים קבועים שפעלו לפי הוראותיהם. חברי כנסת רבים בליכוד סירבו לחתום על "דילים" עם פייגלין בטענה שבפריימריז הקודמים הוא לא עמד במכסת התומכים שהבטיח להם. מנגד, פייגלין הפיץ רשימת מומלצים שלא כללה את זאב אלקין, את יריב לוין או את דני דנון, הנחשבים "נאמני ארץ ישראל". ההערכה היא כי הוא השמיט את שמם כדי שיצליח לשפר את סיכוייו. מי שכיכב במרבית הדילים הוא אדלשטיין, הנחשב לפופולרי בקרב המתפקדים. כמו כן, גם מעמדו של שלום נחשב טוב וסיכויו להגיע למקום גבוה בפריימריז טוב.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

(עדכון ראשון: 23:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully