וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג ולבני על רשימת הליכוד: השמות שהביאו אותנו למצב הזה

1.1.2015 / 13:15

במטה הרשימה המשותפת של העבודה והתנועה אמרו על הרשימה המסתמנת כי אלו האנשים שהובילו את ישראל למצב של עוני ובידוד. "מי שחושב שהמדינה זקוקה לשינוי עמוק מבין שהליכוד הפנה לו עורף"

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

במטה הרשימה המשותפת של העבודה והתנועה בראשות יצחק הרצוג וציפי לבני הגיבו היום (חמישי) על הרשימה המסתמנת של הליכוד לכנסת בעקבות הפריימריז שהתקיימו אתמול. מהמטה נמסר כי הפנים והשמות ברשימה הם אותם פנים ושמות שהובילו את המדיניות של ממשלת ישראל והביאו את המדינה עד הלום, "למצב שבו העוני מחריף, ישראל יותר ויותר מבודדת וזוגות צעירים אינם מסוגלים לרכוש דירה".

"מי שחושב שכך המדינה צריכה להמשיך להתנהל ימצא ברשימה הזו נציגים מתאימים", נמסר בתגובת המטה. "לעומת זאת, כל מי שחושב שמדינת ישראל זקוקה לשינוי עמוק בסדרי העדיפויות ולרוח חדשה שתוביל מדיניות חדשה ותקבל החלטות למען רווחתם של כלל אזרחי ישראל - מבין שהליכוד הפנה לו עורף, ויצטרף למחנה ציוני גדול, שמביא בשורה ותקווה אמיתית". עוד נמסר בתגובה כי הרשימה בראשות הרצוג ולבני תביא בשורה חברתית ותחלץ את ישראל מבידוד מדיני, "שפוגע באופן קשה בביטחון, בכלכלה וברווחה של האזרחים".

עוד על הפריימריז בליכוד:
יעלון: "לא אעבור על החוק כדי להתברג גבוה בליכוד"
דיכטר יחזור לכנסת? "מדינה אחת לשני עמים - חוסר אחריות"
השואו של ביבי: נתניהו נפגש עם הפעילים לערב משוחרר

יו"ר מפלגת העבודה יצחק (בוז'י) הרצוג וח"כ ציפי לבני בטקס חניכת המטה ביגאל אלון. ראובן קסטרו
"רשימתם תביא בשורה חברתית ותחלץ את ישראל מבידוד מדיני". לבני והרצוג/ראובן קסטרו

מספירת רוב קולות חברי הליכוד עולה כי יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין והשרים גלעד ארדן וישראל כץ נמצאים בראש הרשימה. כמו כן, לחמישייה הראשונה צפויים להיכנס ח"כ מירי רגב והשר סילבן שלום. אחריהם ישתלבו על פי המסתמן גם השר משה יעלון וחברי הכנסת יריב לוין וזאב אלקין. מהתוצאות החלקיות עוד עולה כי משה פייגלין נותר הרחק מאחור – גם לאחר ספירת הקולות בירושלים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

ח"כ תמר זנדברג ממרצ התייחסה לתוצאות אף היא, ולזה שנראה שח"כ חוטובלי לא תהיה בכנסת הבאה. "מסתמן שיהיו רק שתי נשים בעשרים המועמדים הראשונים לרשימת הליכוד. אשה אחת על כל תשעה גברים. אין שריון, אין הקפצה, אין ייצוג ואין קידמה. תגידו ש'הטובים נבחרים', ומה זה משנה. באמת? אז איך זה שכל הטובים גברים? מקרה? לא נראה לי.

"מפלגת שלטון שמרשה לעצמה לחיות לפי סטנדרטים שהיו מתקבלים אולי לפני עשרים שנה, מפלגת שלטון שמרשה לעצמה לא לייצג יותר ממחצית מהאוכלוסייה, מפלגת שלטון שמתיימרת להיות מתקדמת ודמוקרטית, אבל שבמציאות היא מועדון גברים סגור, כנראה שלא הולכת להמשיך להיות מפלגת שלטון".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו נתן הבוקר הצהרה לתקשורת ואמר כי הוא סבור שחברי הליכוד בחרו רשימה מעולה. "אנחנו הוכחנו לאזרחי ישראל כי הדמוקרטיה מנצחת את הדיקטטורה", אמר נתניהו לעיתונאים במצודת זאב בתל אביב. "הדמוקרטיה בליכוד הרבה יותר חזקה מהדיקטטורה של מפלגות אווירה שקמות ונופלות, ובניגוד למה שחזו וצפו, חברי הליכוד בחרו רשימה מאוזנת ואחראית שתעזור לי להמשיך להוביל את המדינה באחריות, בביטחון ובהצלחה".

נתניהו הדגיש כי הרשימה המסתמנת מייצגת את כל חלקי הארץ. "זוהי רשימה של מפלגת שלטון", ציין נתניהו. "חברי הליכוד בחרו באמת באיזון הנכון, באחריות, רשימה שהיא הטובה ביותר בכל המפלגות, אשר תסייע לנו לנצח את השמאל בראשות בוז'י ולבני. שיהיה לנו בהצלחה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מדבר במצודת זאב לאחר הניצחון בפריימריז בליכוד, 1 בינואר 2015. דרור עינב
"חברי הליכוד בחרו ברשימה שהיא הטובה ביותר בכל המפלגות". נתניהו נושא דברים במצודת זאב, היום/דרור עינב

בבחירות לראשות המפלגה כבר ברור כי נתניהו יזכה ברוב ניכר. הוא צפוי לגרוף 85% מקולות הבוחרים, ואילו יריבו היחיד, ח"כ דני דנון, יזכה ב-15% בלבד. עוד בטרם החלה ספירת הקולות הלילה, מיהר ח"כ דנון להודות בהפסדו ולברך את נתניהו. "אני מתכוון להתקשר לראש הממשלה, לברך אותו על ניצחונו, וממחר נעבוד קשה כדי שהליכוד תרכיב ממשלה לאומית בלי הרצוג ולבני", אמר אמש בגני התערוכה בתל אביב.

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully