וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמז לבאות? דרעי לתומכיו: "נמשיך כולנו יחד, אני אתכם"

2.1.2015 / 0:10

יו"ר ש"ס המתפטר אמנם לא הודיע בפה מלא על שובו לראשות המפלגה, אך הבהיר לאלפים מתומכיו כי הם יכולים "לקפל את המאהל ולחזור ללמוד תורה". "לא שכחתי את הבטחתי למרן לפני מותו"

צילום: ערוץ הכנסת, עומר מירון, עריכה: שניר דבוש

לקראת חזרה לראשות ש"ס? יו"ר המפלגה המתפטר, אריה דרעי, התייחס אמש (חמישי) לראשונה לפרישתו מול כ-2,500 תומכים באוהל המחאה שהוקם בשכונת הר נוף בירושלים, והבהיר: "נמשיך כולם יחד, אני אתכם". דרעי אמנם לא הכריז בפה מלא על שובו, אך רמז על הבאות כאשר הרגיע את תומכיו ואמר להם כי הם יכולים "לסגור את המאהל ולחזור לישיבות ללמוד תורה".

"הזעקה שלכם מגיעה עד הצפון", אמר דרעי, "אני אוהב אתכם, אני מתרגש. דבר אחד אני מבטיח לכם - לא שכחתי את מה שאמר לי מרן לפני שנפטר בבית החולים: 'אריה, אני מבקש ממך להמשיך לדאוג לבניי העניים והאביונים'". דרעי הודה למאות שהגיעו ואמר: "אתם הסיירת מטכ"ל של עם ישראל".

עוד ידיעות בוואלה! חדשות:
הפילה עליו תיק: נתניהו יעשה הכול כדי למנוע מרגב תפקיד בממשלה
השירות המטאורולוגי: ביום רביעי הבא - שלג בירושלים
בכירים בליכוד: "ברוך שפטרנו מעונשו של פייגלין"

ערב לכבוד 11 חודשים לפטירת הרב עובדיה יוסף בבנייני האומה בירושלים. נועם מושקוביץ
אותת על חזרתו לראשות ש"ס. דרעי/נועם מושקוביץ

הרב דוד יוסף, בנו של הרב עובדיה המנוח וחבר במועצת החכמים של ש"ס, הגיע גם הוא למאהל המחאה. "בשנתיים האחרונות קמה כאן ממשלת זדון, וקוצצו תקציבי עולם התורה ב-70%", אמר. בדבריו תקף את שר האוצר המתפטר, עיוות את שמו ל"יהיר" ואמר כי באשמתו "רבבות משפחות הגיעו לסף רעב. "אנחנו חייבים ש"ס חזקה ואנחנו חייבים את אריה דרעי בראשות התנועה. מועצת החכמים לא תנוח ולא תשקוט עד שדרעי יחזור בו", אמר.

דרעי התפטר השבוע מהכנסת לאחר פרסום הקלטה של הרב עובדיה יוסף מ-2008, שבה כונה על ידיו "רשע", ואף הוסיף כי חלקים בציבור רואים בו גנב. "מי יצביע לגנב? מי יצביע ללוקח שוחד? על ישי אין להם כלום", נשמע הרב אומר בתיעוד. מאז שוגרו לביתו של דרעי עשרות מכתבי תמיכה מרבנים ומנציגים של המפלגה ברחבי הארץ שקראו לו לשוב לתפקידו כיו"ר ש"ס.

פעילי השטח של דרעי עומדים מאחורי היוזמה, אבל על הבמה ובתוך המאהל נראים אנשי מטה ההסברה של ש"ס, ובכירי לשכתו של דרעי.
יהודה אזרד, מראשי "התנזים של דרעי" (קבוצת פעילים שליוותה אותו במחאה הקודמת, כשנכנס לכלא - י"א), אמר: "אריה לא עזב בגלל שום קלטת, אריה קלט פתאום אחרי שנתיים שהוא חזר לעולם מנוכר ומלא אינטרסים, שאפילו הוא לא מבין מה הוא עושה בו. בצורה הזאת הוא אמר לעצמו שהוא לא יכול להמשיך, ואם הוא לא יחזור, כל ההתפתחות של הציבור המזרחי תיתקע לעשר שנים, ונצטרך להתחיל הכול מחדש".

(עדכון ראשון: 22:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully