וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות בליכוד: כמה קלפיות ייבדקו מחדש מחשש לטעות בחישוב

4.1.2015 / 0:12

ועדת הבחירות של המפלגה תסכם את תוצאות הפריימריז, ותבחן אם התבצעה שגיאת הקלדה בהזנת הקולות במודיעין וביישוב ירכא. מדובר במספר מצומצם של קלפיות והסיכוי לשינוי מהותי בדירוג הרשימה נמוך

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

ועדת הבחירות של הליכוד תתכנס היום (ראשון) כדי לסכם את תוצאות הבחירות המקדימות לרשימת המפלגה לכנסת. בין היתר, תבדוק הוועדה אם התבצעה טעות הקלדה של התוצאות במודיעין וביישוב ירכא. ככל הנראה, בשל טעות אנוש, המספר שהוזן בעמודות של היישובים אינו תואם את התוצאות בקלפיות. לאחר בדיקה, יוזנו התוצאות המדויקות. בליכוד אישרו את הפרטים. עם זאת, משום שמדובר במספר מצומצם של קלפיות, הסיכוי שהדבר ישפיע על דירוג הרשימה באופן מהותי הוא מועט.

בבחירות המקדימות שהתקיימו ביום רביעי האחרון זכה שר הפנים גלעד ארדן, שנאבק עם שר התחבורה ישראל כץ על הבכורה. יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שהיה בקרב על מקום הראשון, הסתפק בסופו של דבר במקום ה-2. כץ נדחק למקום ה-3. כך או אחרת, המנצחת הגדולה של הבחירות המקדימות היא מירי רגב, שהצליחה לזנק מהמקום ה-13 היישר למקום הרביעי ברשימה. רגב נהנתה מתמיכה של מרבית הפוקדים, וכיכבה ב"דילים" – גם של חיים כץ וגם ביהודה ושומרון. יחד עם תמיכה ממתפקדים לא מאורגנים, שאינם משתייכים לקבוצה מסוימת, היא הצליחה לא רק להיות האישה הראשונה ברשימת הליכוד, אלא גם לעקוף על הדרך את רוב בכירי המפלגה.

עוד בוואלה! חדשות
הפלסטינים על החלטת ישראל להקפיא הכספים: "פשע מלחמה"
בורג בכנס חד"ש: כאן למרות השבת, כי החיים המשותפים בסכנה
הרצוג תקף את לפיד: "העביר מאות מיליונים להתנחלויות"

פריימריז בליכוד בבנייני האומה, התור והבוחרים, 31 בדצמבר 2014.. ראובן קסטרו
ככל הנראה, בשל טעות אנוש, המספר שהוזן בעמודות של היישובים אינו תואם את התוצאות בקלפיות/ראובן קסטרו

שאר חברי הכנסת והשרים – משה יעלון, סילבן שלום, יובל שטייניץ, יריב לוין, זאב אלקין, אופיר אקוניס וגילה גמליאל – יכולים להיות מרוצים כך ששמרו פחות או יותר על מיקומם מהכנסת הקודמת. חלקם עלו במעט, ומהם בלט במיוחד צחי הנגבי, וחלקם ירדו במעט, בייחוד דני דנון, שהמרוץ לראשות המפלגה הקשה עליו לשחזר את ההישג מהפריימריז ב-2012, אבל התמונה בכללותה לא השתנתה באופן דרמטי מלבד מיקומה של סגנית שר התחבורה ציפי חוטובלי, שהפסידה בתום קרב צמוד לשר לשעבר אבי דיכטר.

דיכטר יתברג במקום ה-15 ברשימה הארצית, שלאחר השתלבות נציגי המחוזות והשריונים יהפוך למקום ה-20 ברשימה הסופית. חוטובלי, שהגיעה למקום ה-16, תשתלב רק במקום ה-26 ברשימה הסופית, שעל פי הסקרים אינו צפוי להיות מקום ריאלי בבחירות הבאות.


מהליכוד נמסר בתגובה: "התוצאות שפורסמו בתקשורת ביום חמישי בערב אינן תוצאות רשמיות. התוצאות הרשמיות תפורסמנה רק לאחר שיתבצע שלב של בדיקת הפרוטוקולים של כל אחת מהקלפיות ברחבי הארץ והתאמתם לנתוני ההצבעה בכל אחת מקלפיות אלה. הליך זה יתבצע מחר על ידי ועדת הבחירות של הליכוד בהתאם ללוח זמנים שנקבע על ידי הוועדה מראש, עוד לפני הבחירות. הבחירות התקיימו בסדר מופתי תוך שמירה והקפדה על טוהר הבחירות וככל שישנה אי התאמה כזו או אחרת, הרי שמדובר במקרים בודדים שייבדקו בקפדנות וביסודיות".

(עדכון ראשון: 21:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully