וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום בדיקה חוזרת בליכוד: דנון טיפס, הנגבי צנח

5.1.2015 / 1:03

לאחר שנערכה בדיקה חוזרת ב-15 קלפיות ברחבי הארץ, צחי הנגבי יצא מהעשירייה הראשונה ובמקומו התברגו דני דנון ויריב לוין. כמו כן, הצטמצם הפער בין דיכטר לחוטובלי ל-55 קולות בלבד

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

(נתניהו על תוצאות הפריימריז בשבוע שעבר: "יש לנו רשימה מאוזנת")

ארבעה ימים לאחר נעילת הקלפיות, אמש (ראשון) הסתיימה באופן סופי ספירת הקולות בפריימריז בליכוד. זאת לאחר שבמהלך סוף השבוע התברר כי קלפיות מסוימות כלל לא הוזנו למחשב, ואילו באחרות הוזנו תוצאות זהות. עקב כך, ביצעה אתמול ועדת הבחירות של הליכוד תהליך אימות פרוטוקולים של התוצאות ב-15 קלפיות מרחבי הארץ. בסוף הספירה לא נרשמו שינויים מהותיים ברשימה, למעט צניחתו של צחי הנגבי, שהיה ממוקם במקום התשיעי וירד למקום ה-12. על פניו חלפו חברי הכנסת דני דנון ויריב לוין והתברגו במקומות השמיני והתשיעי בהתאמה.

במהלך כל הערב נרשם קרב צמוד בין ציפי חוטובלי, שדורגה במקום ה-16 ברשימה הארצית וה-26 בדירוג הכולל - אחרי שקלול המחוזות והשריונים - ובין אבי דיכטר, שדורג במקום ה-15 ברשימה הארצית וה-20 ברשימה הכללית. דיכטר, שהוביל בתחילת ההליך על חוטובלי ב-754 קולות, נשאר אמנם באותו מקום, אך ההפרש הצטמצם באופן ניכר, והגיע לכדי 55 קולות בלבד. בשלבים מסוימים אף עבר היתרון לצדה של סגנית שר התחבורה, הממוקמת כעת במקום גבולי, וסיכויה להיכנס לכנסת ה-20 נראה נמוך. בשבוע הקרוב יוכלו המועמדים לערער על התוצאות, ולנוכח הקרב הצמוד קיימת אפשרות שחוטובלי ואחרים יבקשו להגיש ערעור.

בחירות 2015 || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
העיתונאי שרון גל מצטרף לישראל ביתנו: "בית טבעי עבורי"
בורג בכנס חד"ש: כאן למרות השבת, כי החיים המשותפים בסכנה
ח"כ כבל: "יש לנו הסכם שביתת נשק עם יש עתיד"

צחי הנגבי  במרכז למחקרי ביטחון לאומי בכנס נושא ההסכם בין המעצמות ואיראן, דצמבר 2013. דרור עינב
כבר לא בעשירייה הראשונה ברשימת הליכוד. ח"כ צחי הנגבי/דרור עינב

ספירת הקולות התנהלה בעצלתיים, תוך ביקורת רבה מצד המועמדים עצמם על התהליך המיושן והמסורבל. חלק מהקלפיות, כמו למשל זו מהכפר ראמה, הגיעו רק אמש, ארבעה ימים אחרי נעילת ההצבעה, לאתר הספירה המרכזי בגני התערוכה.

כמו כן, בכמה קלפיות התקבלו תוצאות תמוהות. כך למשל, מספר הקולות בעיר מודיעין וביישוב ירכא היה זהה לחלוטין ובבית ג'אן זכה צחי הנגבי ב-278 קולות - אף שהצביעו במקום 197 מתפקדים בלבד. ביישובים אפרתה, שער בנימין, הר חברון, כפר מרר, דימונה ודלית אל-כרמל, היו שיעורי ההצבעה נמוכים בצורה שאינה מתאימה לסטטיסטיקות הממוצעות. נוסף על כך, הקלפי בצפון תל אביב נספרה פעמיים לכאורה, וגם בקלפיות בקריית אתא ובקריית ים נרשמו תוצאות בלתי-סבירות.

בכיר בליכוד אמר מוקדם יותר אתמול כי מדובר בקטסטרופה. "ככל שהבדיקה מתמשכת מתגלות יותר טעויות", הוסיף הבכיר. בליכוד נשמעו גם טענות על כך ששבח שטרן, שהתמודד לרשימה ולא נבחר, ישב כנציג בוועדת הבחירות שפיקחה על הליך אימות התוצאות, אף שהסיר את מועמדותו מהרשימה רק אתמול בצהריים.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully