וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט בדרך למפלגת כחלון: "הגיע הזמן לצאת מהמים"

6.1.2015 / 12:55

האלוף במיל' פתח באחרונה עמוד פייסבוק שנראה כמו חלק מקמפיין בחירות. זאת אף שיש המעידים שהמועמדות עוד לא חתומה. "ההחלטה נפלה, אך יש עדיין היסוסים בנושא", סיפרו גורמים ב"כולנו"

צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של יואב גלנט, יותם רונן, טל אנגלנדר; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

יואב גלנט נערך לכניסתו לפוליטיקה: על פי מקורבים במפלגה ההחלטה על שילובו האלוף המיל' ברשימה של מפלגת "כולנו" כבר התקבלה, ובמסגרת זו הוא הקים בימים האחרונים עמוד פייסבוק, ובו החל להציג את עמדותיו ולתפעלו כעמוד של מועמד לבחירות. על תמונה שהעלה לעמוד זה היום (שלישי) נכתב: "הגיע הזמן להוציא את הראש מהמים".

אמירה זו מגיעה לאחר שבמפלגת "כולנו" הודיעו כי יציגו שלושה מועמדים לרשימה. המועמדת הראשונה שהוצגה היא ד"ר יפעת ביטון שאשא, חברת מועצת קרית שמונה, השנייה רחל עזריה, סגנית ראש עיריית ירושלים וככל הנראה המועמד השלישי שצפוי להיות מוצג השבוע הואו המועמד לשעבר לרמטכ"לות.

זה תקופה ארוכה אומרים במפלגתו של משה כחלון כי מתנהל משא ומתן עם גלנט על שילובו במפלגה. עכשיו, לאחר התלבטויות והיסוסים של כחלון, שחיפש מועמד למשבצת הבטחוניסט, נפלה ההחלטה.

לדברי המקורבים, בחירתו הראשונה של כחלון לתפקיד הייתה ראש המוסד לשעבר מאיר דגן. כחלון ודגן הם חברים טובים והאחרון אף משמש איש סודו ויועצו של כחלון לעתים תכופות. "אם דגן היה אומר לו כן, הוא היה היום מספר שתיים שלו במפלגה, אך מאחר שהוא סירב, וגם נסיבותיו הרפואיות השפיעו, עברו לשוחח עם קצינים אחרים", אמר אחד ממקורביו. ראש המועצה לביטחון לאומי לשעבר, גיורא איילנד, היה גם כן בין הקצינים שעמם ניהלו אנשי כחלון משא ומתן, אך עקב התחייבויות עסקיות הוא נמנע מלהתחייב.

מתוך דף הפייסבוק של יואב גלנט. פייסבוק, אתר רשמי
גלנט. עוד בתוך המים/אתר רשמי, פייסבוק

בסביבתו של כחלון סיפרו כי ההחלטה לשבץ את גלנט לא עברה באופן חלק. "ההחלטה נפלה, אך למשה יש עדיין היסוסים בנושא", הסביר אחד המקורבים. "גלנט מאוד בולט מבחינה ביטחונית, יש לו את כל הכישורים, אך עם זאת הוא מזוהה מאוד עם מחנה ברק בקרב הדיאדוכים שלו ושל גבי אשכנזי".

אנשי המטה של מפלגת "כולנו" לא חסכו ביקורת על המהלך, וזו נסובה בעיקר סביב תדמיתו של גלנט כמי שנלקחה ממנו הרמטכ"לות בעקבות חריגות בנייה בביתו. בספטמבר 2010 אישר ראש הממשלה בנימין נתניהו את המלצת המינוי של יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל. עם זאת, מבקר המדינה קבע כי גלנט עשה שימוש חורג בשטח הציבורי הפתוח הסמוך לביתו במושב עמיקם וחתם על תצהירים כוזבים בנוגע לעיבוד החלקה שפלש אליה ולשביל שסלל בשטח ציבורי. בעקבות זאת הגיש היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין חוות דעת שלפיה התנהלותו של האלוף מעלה קשיים משפטיים באשר להחלטה למנותו לרמטכ"ל. בעקבות חוות דעת זו הודיעו שר הביטחון דאז אהוד ברק ונתניהו על ביטול המינוי.

בסיומה של אחת הישיבות שהתקיימו במטה השבוע, הביעו הפעילים את מורת רוחם כשעלה שמו של גלנט. "זה לא נאמר בפני משה וקובי (אחיו של כחלון – ד"י). איש אינו אוהב לומר 'המלך הוא עירום', איך היו בהחלט אנשים ששאלו למה הוא לא נבחר להיות רמטכ"ל. אם הוא לא נבחר להיות רמטכ"ל – האם הוא ראוי להיות ח"כ? אם היועץ המשפטי מנע ממנו את הרמטכ"לות – מדוע שיהיה חלק מהמפלגה?"

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עוד רכש של מפלגת כולנו. רחל עזריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מפלגת כולנו חשפה היום רכש נוסף: רחל עזריה, סגנית ראש עיריית ירושלים מטעם סיעת "ירושלמים", הצטרפה היום למפלגה בראשות כחלון. במסיבת עיתונאים שנערכה הבוקר בירושלים אמר כחלון: "רחל איתנו כאן כי היא הבינה כמו כולנו שלאן שאתה לא הולך ופונה אתה נתקל במונופול ובקבוצות כוח. זה מתחיל מהמוצץ ומתחליפי החלב ומסתיים בדירה צנועה". כחלון מתכנן להציב בסך הכול שמונה נשים ב-20 המקומות הראשונים ברשימתו, שתיים בכל חמישייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully