וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "משבר הדיור בגלל אולמרט", העבודה: "בכיינות"

ראש הממשלה הטיל את האחריות על המשבר ב"החלטה שערורייתית" של קודמו , והוסיף: "הליכוד לא היה אז בשלטון - קדימה הייתה". התגובה לא איחרה לבוא: "בקרוב יאשים את גולדה במצב הביטחוני ואת בגין ביוקר המחיה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו וקודמו בתפקיד אהוד אולמרט בהלוויית זאב בוים. שלומי גבאי
"לכולנו יש חלק חשוב בזה". נתניהו ואולמרט/שלומי גבאי

"משבר הדיור הוא בגלל שממשלת אולמרט קיבלה החלטה שערורייתית", טען אמש (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו בריאיון לחדשות 2. "הם קיבלו החלטה להפסיק את הבנייה במרכז, וזה הזניק את מחירי הדירות. הליכוד לא היה אז בשלטון - קדימה הייתה", טען נתניהו.

לקראת סיום כהונתו השלישית בראשות הממשלה, קיבל על עצמו נתניהו אחריות מסוימת בנושא: "לכולנו יש חלק חשוב בזה. החלק שלי זה אולי שלא הצלחתי לשכנע את הבוחרים בבחירות האחרונות לתת לי יותר מנדטים, כדי שלא נצטרך למנות לקבינט הדיור מישהו שלא מתאים לזה". לדבריו, "הטיפול שהתחלנו בו נעצר, כי הליכוד הפסיקה להיות הממשלה הגדולה".

צעדה במחאה על מחירי הדיור בירושלים אל ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יולי 2011–07–27. עומר מירון
צעדת מחאה לעבר ביתו של ראש הממשלה בירושלים, 2011/עומר מירון

"אני חושב שמינוי שר האוצר נכפה עלינו", הבהיר נתניהו. "הציבור בחר את יאיר לפיד, הוא התעקש להיות בקבינט הדיור, ועצר את הוצאת בסיסי צה"ל מהמרכז. הוא תקע את הבנייה והעלה את המחירים". עם זאת, הוסיף נתניהו כי אינו "לא פוסל" את שר האוצר היוצא כחבר בממשלתו הבאה, אם תוקם, אך הבהיר: "ליכוד חזק יותר יוכל להשאיר את הכלכלה בידיו".

"צריך לשנות את שיטת הממשל, הפוליטיקה הישראלית מתפרקת לחתיכות. אתה לא יכול להביא רפורמות ולהוריד את יוקר המחייה כששר מתחלף כל שנה וחצי", אמר ראש הממשלה, "בממשלתי הבאה אוביל חוק כזה שיביא משילות". כמו כן, נתניהו הכריז כי "ישקול" עריכת עימות בין המתמודדים לראשות הממשלה, בדומה לנהוג במדינות רבות אחרות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"אין שום קשר למציאות"

"היו שש שנים באמצע בין אולמרט לביני, שש שנים שבהן הוא היה ראש ממשלה"

יו"ר מפלגת יש עתיד יאיר לפיד התייחס אמש במהלך צ'אט שקיים עם הגולשים בעמוד הפייסבוק שלו לדבריו של נתניהו. "ראש הממשלה אמר הערב דברים שבינם לבין המציאות אין שום קשר", טען. "הוא אומר שמשבר הדיור נוצר בגלל אולמרט ואחר כך בגללנו. היו שש שנים באמצע בין אולמרט לביני, שש שנים שבהן הוא היה ראש ממשלה. בתקופה הזאת מחירי הדיור עלו ב-80%. בתקופה הזאת יוקר המחיה קבר אחריו דור שלם. בתקופה הזאת הייתה המחאה. כל הדברים האלה נעלמו לו לגמרי מהזיכרון".

בהודעה רשמית ממפלגתו של לפיד בחרו בטון חריף יותר, ומסרו: "נתניהו בפאניקה, כי הוא ראש ממשלה חלש וכושל שבשש שנות כהונתו הוביל לעלייה דרמטית ביוקר המחייה. נתניהו מרגיש מחויב ומשרת את חברי מרכז הליכוד לפני הכול". לפי הודעת המפלגה, "נתניהו משאיר אחריו מדינה שאין בה ביטחון, ובמשבר יחסים בינלאומי עמוק".

גם במטה מפלגת העבודה התייחסו לדבריו של ראש הממשלה. "אחרי 12 שנים כראש ממשלה ושר אוצר, מה שנותר לנתניהו הוא להאשים את אולמרט בכישלון שלו בדיור", נמסר. "בקרוב הוא יאשים את גולדה מאיר במצב הביטחוני ואת מנחם בגין ביוקר המחיה. מנהיגות לא בונים בבכיינות ולא בבריחה אובססיבית מקבלת החלטות. הציבור לא ייתן לנתניהו הזדמנות נוספת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully