וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין דבר כזה": כשאנשי הבית היהודי נשאלו על נישואי גאים

מתמודדים בפריימריז במפלגה נשאלו מה דעתם בסוגיה והשיבו כי הם מתנגדים להכיר בנישואים חד-מיניים: "למה צריך את זה?". מועמדת אחת הביעה תמיכה בברית זוגיות, אך לא מעבר. ח"כ גלאון תקפה: "מי אתם בכלל? אנשים נבערים וחשוכים"

צילום מסך

מה המתמודדים בפריימריז בבית היהודי חושבים על נישואים של זוגות חד-מיניים? התשובות, כנראה, לא יפתיעו אתכם. בסרטון שהעלה אתמול (רביעי) האתר "כיפה" לרשת ומאז מעורר סערה, נראים המתמודדים מתייחסים לסוגיה בטון אחיד. "משפחה מסורתית של בעל ואישה וילדים זה הדבר הנכון והאמיתי, שבונה ולא הורס", אמר ניסן סלומינסקי, יו"ר ועדת הכספים של הכנסת ומי שהגיע למקום השני בפריימריז הקודמים.

מועמדים נוספים, פחות מוכרים לציבור הרחב, יישרו קו עם דעתו של סלומינסקי. יהודית שילת, מנהלת הפורום למניעת הטרדות מיניות "תקנה", קבעה נחרצות: "אין דבר כזה". גם נחמיה רפל, מזכ"ל הקיבוץ הדתי ויו"ר ועדת הכספים של "בני עקיבא", חזר על קביעה זו באותן מלים. הרב משה סלומון, מנכ"ל עמותת "הנני" הפועלת למען יוצאי אתיופיה, הוסיף על כך ותהה: "לא מבין למה צריך את זה?".

בחירות 2015 || סיקור מיוחד:
בדקנו: נתניהו צדק כשהאשים את אולמרט במשבר הדיור?
כוכב התשדיר החדש של בנט: אלדד מ"האח הגדול"
זהבה גלאון משיקה קמפיין חדש: "מהפך עם מרצ"

נפתלי בנט וניסן סלומיאנסקי בוועידת הבית היהודי בבר אילן, מרץ 2013. דרור עינב
"משפחה מסורתית היא הדבר הנכון שבונה, ולא הורס". סלומינסקי לצד בנט/דרור עינב

לצד אלו, יש גם כמה מתמודדים שאמנם התנגדו נחרצות, אבל הוסיפו כי ניתן למצוא פתרונות אזרחיים. רונן שובל, מייסד תנועת "אם תרצו", אמר כי "נישואים זה בין גבר ואישה - אפשר למצוא הסדרים אחרים, אבל בואו נשמור על קדושת המושג הזה שנקרא נישואים". דני דיין, לשעבר יו"ר מועצת יש"ע, ניסה להתחמק מתשובה נחרצת אך הדגיש כי הוא לא צפוי לתמוך בנישואים כאלו. "איך לתרגם סוגיה כזו לחוק? אתייעץ עם רבנים ואנשים אחרים, ורק אחר כך אקבע דעה, מתוך הבנה שאני נמצא ב'בית היהודי'".

סרטון של נפתלי בנט: תולה שלטי "הבית היהודי" עם ינון מגל

העמדה הליברלית ביותר בנושא שייכת למועמדת בתיה כהנא-דרור, עורכת דין ומנהלת ארגון "מבוי סתום לייצוג נשים מסורבות גט", שאמרה כי תמכה בעבר בברית הזוגיות. באשר לנישואים, אמרה, את זה "צריך להשאיר להטרוסקסואלים, כפי שאנחנו מכירים, לפי המסורת". הרב אלי דהן סיים בדברים ברוח דומה: "אם שני אנשים רוצים לחיות יחד זו זכותם המלאה, אבל המדינה לא צריכה להכיר בנישואים אלו".

כצפוי, התבטאויותיהם של חברי הבית היהודי עוררו סערה מיד עם עליית הסרטון לרשת. "תגידו לי, מי אתם בכלל? אין לכם בושה?", תקפה יו"ר מרצ, זהבה גלאון. "הייתי מצטטת פה כל אחד ואחד מהמועמדים ההומופובים והלא-מתנצלים של הבית היהודי, ששמו את עצמם מול מצלמה והסבירו כל אחד בדרכו המיוחדת והמשפילה למה נישואים גאים הם לא כדרך הטבע, למה הומואים דורשים טיפול ולמה משפחה זה רק גבר ואישה - אבל קצרה היריעה. עדיף לראות את הסרטון הזה שבו הם רומסים בלי למצמץ את כבודם הבסיסי של מאות אלפי ישראלים - ועדיף שאם אתם רואים זה יהיה על בטן ריקה. פשוט לא להאמין".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

לדבריה, דעותיהם השמרניות של חברי המפלגה לא יעמדו במבחן הבוחר. "יש לי חדשות בשביל נפתלי בנט והאוסף הנבער והחשוך שהוא מוביל אחריו בגאון לכנסת: זמנכם עבר. פג תוקפכם. לא יעזור לכם. ההיסטוריה נגדכם, העם בישראל נגדכם, ההיגיון הבריא נגדכם. נישואים גאים, נישואים אזרחיים, שפיות במדינת ישראל - כל זה נגדכם וכל זה בדרך להתממש על אפכם ועל חמתכם ועל אף השנאה היוקדת שלכם לכל מה שמריח מסובלנות וקבלת האחר. מה שנשאר לכם זה להתבייש בעצמכם ובבורות שעליה אתם מסרבים להתנצל", אמרה.

הרב גלעד קריב, מנכ"ל התנועה הרפורמית בישראל, אמר כי "מתחת לתדמית המשעשעת והשובבה שהמפלגה מנסה ליצר, מסתתרות דעות חשוכות ויהדות חד-ממדית. הגיע הזמן שהציבור יבין שהניסיון ליצר תדמית צעירה ומגניבה נועד לטשטש את האג'נדה הפוליטית הקיצונית של הבית היהודי". לדבריו, "כל מי שזכה לערוך טקס נישואין לבני זוג גאים, יודע כי בסופו של דבר האהבה מנצחת את החשיכה ואת הרדיפה".

מהבית היהודי נמסר בתגובה: "יש אצלנו 42 מועמדים לכנסת - והציבור יבחר כל מועמד על פי השקפותיו. בניגוד למפלגות אחרות שמחפשות כותרות, אנחנו כבר הוכחנו שאנו פועלים למען זכויות כלל הציבורים - במעשים ולא בדיבורים".

השתתף בהכנת הידיעה: שבתי בנדט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully