וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרטון שנחשף מעיד: המחבל מפריז נשבע לדאעש לפני מותו

בסרטון נראה אמדי קוליבאלי יושב לצד דגל "המדינה האיסלאמית" ומזדהה בשמו המוסלמי. הפצת הסרטון הערוך עשויה להעיד כי למחבל נותרו שותפים פעילים. זוגתו נמלטה לסוריה

עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

אמדי קוליבאלי, המחבל שרצח ארבעה בני אדם במרכול היהודי הכשר בפריז בסוף השבוע, נשבע אמונים לדאעש לפני מותו. כך עולה מסרטון שהופץ הבוקר (ראשון) ברשתות חברתיות שונות המקושרות לג'יהאד העולמי.

לסרטון, שכותרתו "חייל של הח'ליפה", כמה חלקים, בהם נראה קוליבאלי בגלבייה לבנה, ולאחר מכן הוא נראה במעיל עור שחור, דומה לזה שלבש בזמן הפיגוע במרכול הכשר ביום שישי.

בראשית הסרטון נראה קוליבאלי מתעמל ומציג לראווה 7-6 אקדחים ולצדם מחסניות רבות. לאחר מכן הוא נראה יושב מתחת לדגל ארגון "המדינה האיסלאמית", ולצדו רובה קלצ'ניקוב. קוליבאלי מזדהה בשמו המוסלמי, אבו-בסיר עבדאללה אל-אפריקי, ומזהיר: "אתם תוקפים את 'המדינה האיסלאמית', וזו הסיבה שאנחנו תוקפים אתכם".

לסרטון מצורפת שקופית המעידה על כך שהוא נערך אחרי הפיגוע במרכול הכשר, שבו חוסל קוליבאלי מאש השוטרים הצרפתים. הפצתו המאוחרת של הסרטון, יומיים אחרי תום הדרמה, עשויה להעיד על כך שלמחבל נותרו שותפים פעילים; ייתכן שמדובר בזוגתו, חייאת בומדיין, שברחה מצרפת לסוריה דרך טורקיה בתחילת החודש.

בשקופית מתוארים "הישגיו" של קוליבאלי: רצח שוטרת ב-8 בינואר בשכונת מונטרוז' והתבצרות עם 17 בני ערובה במרכול, שבה "נהרגו חמישה יהודים", בעוד בפועל נהרגו ארבעה בלבד, ולפי הנתונים שמסרה ממשלת צרפת לישראל, היו במקום 15 בני ערובה ולא 17.

מתקפת הטרור בפריז - כותרות אחרונות
גרמניה: הוצת עיתון שפרסם את הקריקטורות שלעגו למוחמד
נתניהו ומנהיגי העולם בדרכם לעצרת הענקית לזכר הקורבנות
"רוצות לחיות יחד": יהודייה ומוסלמית בפריז השסועה והאבלה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחבל אמדי קולביאלי, בתמונה מתוך הסרטון שהופץ הבוקר./מערכת וואלה!, צילום מסך

אמש שודר בטלוויזיה הצרפתית קטע שמע של כמה דקות, שהוקלט במהלך המצור במרכול. בקטע הקצר נשמע קוליבאלי מתרץ את פעולותיו ומאשים את פעולותיו של צבא צרפת במאלי ואת המלחמה המערבית בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). בשיחה עם אחד מבני הערובה אמר החוטף כי החליט להתבצר במקום מתוך כעס על ההפצצות בסוריה, שמבצעות לדבריו "קואליציה של 50 אלף מדינות".

"בכל פעם מנסים לגרום לכם לחשוב שהמוסלמים הם מחבלים", אמר קוליבאלי לבן שיחו. "אבל אני נולדתי בצרפת. אני רוצה לומר להם (לממשלה) להפסיק לתקוף את 'המדינה האיסלאמית', להפסיק להפשיט את הנשים שלנו מהרעלות שלהן ולהפסיק לשים את האחים שלנו בכלא בתירוצים שונים".

משטרת מלזיה הכחישה הבוקר את הדיווח שהתפרסם בעיתון המלזי "ניו סטרייט טיימס", ולפיו קוליבאלי ובומדיין ביקרו בעבר במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully