וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלום עכשיו לבית היהודי: ענת רוט הפסיקה להתנצל על הכיבוש

היא גדלה בירושלים "בבית כבוש", הייתה פעילה במפלגת העבודה ופעלה למען יוזמת ז'נבה. עכשיו היא מתמודדת על מקום ברשימת הבית היהודי. פרופיל

צילום: יוסי ציפקיס עריכה: קשת סידי

ד"ר ענת רוט היא מנהלת מכון מגלי"ם ללימודי ירושלים, חוקרת הציונות הדתית בעשור האחרון ומנהלת אורח חיים דתי. היא גם מתמודדת טרייה לרשימת הבית היהודי, שהבחירות עבורה ייערכו ביום רביעי הקרוב. על פניו מדובר בשחקנית חיזוק קלאסית למפלגה הציונית-לאומית, אלא שהסיפור של רוט אינו קלאסי כלל וכלל.

16 שנים הייתה רוט, בת ה-40, בלב ליבן של תנועות השמאל. בצעירותה היא הייתה חלק מ"נוער הנרות" של אחרי רצח רבין ושירתה כרכזת שטח בתנועת "שלום עכשיו". בבגרותה אף השתלבה במאחורי הקלעים של התנועות הפוליטיות בשמאל – מקורבת לאהוד ברק, יד ימינו של ח"כ עמרם מצנע בימי יוזמת ז'נבה ותמכה, כפועל יוצא, בפתרון שתי מדינות לשני עמים. אלא שאז, בשנת 2005, הוציאה הממשלה אל הפועל את תכנית ההתנתקות וליווי מקרוב של מפוני גוש קטיף הפך את הארוע למכונן עבורה. התהליך היה הדרגתי והושלם בחודש שעבר, אז עברה צד והצטרפה למפלגתו של נפתלי בנט.

יצאנו ללוות את רוט מתכוננת לפריימריז של חייה וראינו כיצד היא מתקשה להיפטר מהרגלים ישנים וביטויים כמו "כיבוש", במעבר אל הבית הפוליטי החדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully