וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום הפריימריז בעבודה: מי יככב ומי עשוי להפתיע?

13.1.2015 / 0:25

הבוקר נפתחו הקלפיות בבחירות המקדימות של מפלגת העבודה וכ-49 אלף מתפקדים יקבעו את רשימתה לכנסת הבאה. השריונים עבור התנועה של לבני והמקומות השמורים יהפכו את הקרב בין 36 המתמודדים לקשה מאוד. התוצאות ברביעי

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק

אחרי הליכוד, מגיע היום (שלישי) תורה של מפלגת העבודה לבחור את רשימת נציגיה לכנסת ה-20. 36 מועמדים ומועמדות יתחרו על מקום ברשימת המפלגה, ולאור מספר השריונים הרב לסיעת התנועה, לנציגי המחוזות והמגזרים, למזכ"ל ולמועמד מטעם יו"ר המפלגה יצחק הרצוג - הקרב עומד להיות קשה מאוד.

הכירו את המועמדים החדשים של מפלגת העבודה

בשעה 10:00 בבוקר נפתחו 400 עמדות ההצבעה, הפזורות על פני 76 אתרים ברחבי הארץ. כל אחד מבין 48,904 בעלי זכות הבחירה יתבקש לסמן באופן ידני בין שמונה לעשרה שמות של מועמדים ומועמדות, לפי בחירתו. בשעה 22:00 בלילה יינעלו הקלפיות, ותתחיל מלאכת הספירה, שתיעשה באופן ממוחשב על ידי סורקים שיכולים לבדוק עד 200 טפסים בדקה. לפיכך, הביעו במפלגה אופטימיות באשר לכך שבשעות הבוקר כבר יהיו תוצאות סופיות, שיוכרזו במסיבת עיתונאים בשעה 11:00 בבוקר ביום רביעי. ברביעי בערב ייערך גם אירוע חגיגי להצגת הרשימה.

בחירות 2015 || עוד כותרות
התפרצו לכנס הבית היהודי: "הומופוביה כמו אנטישמיות"
סקר וואלה!: הליכוד והעבודה ראש בראש, לפיד מתחזק
גם דיכטר מערער על הפריימריז בליכוד: "היו מעשים פליליים"

יצחק הרצוג ורעייתו מצביעים בקלפי במודיעין לבחירות במפלגת העבודה, ינואר 2015. דרור עינב
יצחק הרצוג ורעייתו מצביעים בקלפי במודיעין, הבוקר/דרור עינב

הבוקר הגיעו הרצוג ורעייתו מיכל להצביע בקלפי במודיעין. "אנחנו בוחרים היום את הרשימה שתוביל את המדינה בשנים הקרובות. זו הרשימה הטובה ביותר, החברתית ביותר, הלוחמנית ביותר, המקצועית ביותר והנקייה ביותר", אמר הרצוג עם הגעתו לקלפי. "זו הרשימה של המפלגה שתרכיב יחד עם התנועה את הסיעה הטובה, החברתית והגדולה ביותר בכנסת הבאה. אני מאמין שביחד נוביל את המדינה. ארכיב את הממשלה, ננצח בבחירות ונשנה את סדר העדיפויות במדינת ישראל וניקח את המדינה למקום יותר טוב".

אתמול במהלך הערב "הופגזו" הטלפונים הניידים של מתפקדי המפלגה בהודעות סמס אנונימיות עם רשימות מומלצים למיניהן, שקראו להצביע למועמדים כאלה ואחרים. חלק לא מבוטל מן ההודעות הללו, כך התברר, היו פיקטיביות. כך, למשל, הכחישו בתוקף בלשכתו של יו"ר המפלגה, יצחק הרצוג, קשר ל"רשימת מומלצי היו"ר" שלכאורה הופצה מטעמו. בנוסף, חברי כנסת שונים התלוננו בשיחות סגורות כי מועמדים אחרים מנסים "לחסל" אותם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
פתיחת הקלפיות לבחירות במפלגת העבודה, בית סוקולוב תל אביב ינואר 2015. ראובן קסטרו
מחוץ לקלפי בבית סוקולוב בתל אביב, הבוקר/ראובן קסטרו

בקרב חברי הכנסת של המפלגה מופצים מספר "דילים", כאשר המרכזי שבהם הוא "דיל הארבעה" בין איתן כבל, אראל מרגלית, מרב מיכאלי ודני עטר, שכל אחד מהם מבקש מתומכיו לתמוך גם בשלושת המועמדים האחרים. בשלב זה מסתמן כי לצמרת הרשימה יתברגו חברי הכנסת כבל, שלי יחימוביץ', סתיו שפיר, איציק שמולי, מרגלית ומיכאלי.

נוסף על חברי הכנסת הקיימים, צפויים להתברג גם כמה שמות חדשים ברשימה, ובהם נציג המגזר הערבי, העיתונאי זוהיר בהלול, ונציג המושבים, דני עטר. בצעד יוצא דופן, הוחלט במפלגה כי אם נציג המושבים ייבחר במקום גבוה יותר מהמקום ה-15 (מה שאכן צפוי לקרות), אז המקום ה-18, השמור לנציג הקיבוצים, יתבטל, ונציג הקיבוצים "יוקפץ" למקום זה. גורמים במפלגה טענו כי מטרת הצעד היא לקרב למקום גבוה יותר ברשימה את מועמד הקיבוצים, שימי בראון, המשמש כיועץ המשפטי של המפלגה ונחשב מקורב להרצוג.

בנוסף, העיתונאי והיועץ הפוליטי אלדד יניב מושך עניין רב, ומועמדותו נחשבת בעלת סיכויים. דמויות בולטות נוספות הן הפרופסור יוסי יונה והרב גלעד קריב, שלא הצליחו להיבחר בפעם הקודמת, וסיכויהם הפעם נחשבים סבירים.

מסתמן: חברת כנסת חדשה מטעם העבודה בכנסת הבאה

רשימת המפלגה קובעת כי בכל עשירייה תינתן הבטחת ייצוג לשתי נשים לפחות. כיוון שבעשירייה הראשונה צפויות להתברג יחימוביץ', שפיר ומיכאלי, לא מן הנמנע שבעשירייה השניה תתברג אישה חדשה, שטרם כיהנה בכנסת, לצד חברת הכנסת מיכל בירן. בין המתמודדות הבולטות למשבצת זו נמצאת איילת נחמיאס-ורבין המקורבת להרצוג, וכן לאה פדידה, שהתמודדה בעבר, ועורכת הדין הפלילית רויטל סוויד.

סוגייה נוספת שעומדת במרכז השיח המפלגתי היא סוגיית התרומות למועמדים. שתי מועמדות מהמפלגה, סתיו שפיר ושלי יחימוביץ', הגיעו אתמול לתקרת גיוס הכספים המותרת, העומדת על 274 אלף שקל. יחימוביץ' גייסה את הסכום מ-956 תורמים, כ-270 שקלים בממוצע לתרומה, ואילו שפיר, הנהנית מתמיכה רחבה בקרב המתפקדים החופשיים קיבלה תרומות מלא פחות מ-1,504 אנשים, כ-180 שקלים לאדם בממוצע. השתיים בולטות הרבה מעל יתר המועמדים מבחינת איסוף תרומות קטנות מהציבור הרחב. לשם השוואה, הבאה בתור מבחינת מספר התורמים היא ח"כ מרב מיכאלי עם 105 תורמים שתרמו יחד כמאה אלף שקל. יתר המועמדים אספו בממוצע תרומות מעשרה עד עשרים תורמים בלבד.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

(עדכון ראשון: 23:25)

פתיחת הקלפיות לבחירות במפלגת העבודה, בית סוקולוב תל אביב ינואר 2015. ראובן קסטרו
מצביעים ראשונים בבית סוקולוב בתל אביב, הבוקר/ראובן קסטרו
פתיחת הקלפיות לבחירות במפלגת העבודה, בית סוקולוב תל אביב ינואר 2015. ראובן קסטרו
פעילים מחוץ לקלפי בבית סוקולוב בתל אביב, הבוקר/ראובן קסטרו
פתיחת הקלפיות לבחירות במפלגת העבודה, בית סוקולוב תל אביב ינואר 2015. ראובן קסטרו
פתיחת הקלפיות לבחירות במפלגת העבודה, בית סוקולוב תל אביב ינואר 2015/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully