וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצבעת התעוררות": אחוז הצבעה גבוה בפריימריז בעבודה

13.1.2015 / 19:31

אחוז ההצבעה, שעולה בינתיים על זה מ-2012, משרת בעיקר את המועמדים שמתבססים על "מצביעים חופשיים", ולא על "רשימות המומלצים" שהופצו לאורך היום. "יש מאמץ להביא נבחרת חדשנית וטובה"

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

היענות גבוהה בפריימריז של העבודה: עד השעה 19:30 הערב (שלישי) מימשו את זכותם 47% ממתפקדי המפלגה. נתון זה גבוה בכ-2% אחוזים מהפריימריז הקודם ב-2012, שהיה נחשב גבוה מאוד בפני עצמו. שיעור הצבעה גבוה צפוי לשרת את המועמדים שמתבססים על "מצביעים חופשיים", כלומר שאינם מסתמכים על מפקדים גדולים. יצויין כי בשעות הקרובות, עד לסגירת הקלפיות ב-22:00, צפוי אחוז ההצבעה לזנק באופן משמעותי, עם תום יום העבודה.

כמעט כל המועמדים עברו במהלך היום בקלפי המרכזית בבית סוקולוב שבתל אביב ופנו ישירות אל המצביעים טרם כניסתם לקלפי. חברת הכנסת מרב מיכאלי עמדה שעות ארוכות בכניסה לבניין וניסתה לשכנע באופן אישי כל אדם שנכנס. מחוץ לקלפי, הקימו נציגי המועמדים דוכנים והתחרו בגימיקים. המתמודד החדש-ישן אלדד יניב שכר אדם בתחפושת של דב, תומכי שלי יחימוביץ' חילקו פרחים, ואילו הפעילים של סתיו שפיר הופיעו כשלראשם כובעים ופאות כתומות.

בחירות 2015 || עוד כותרות
הפריימריז בעבודה: מי יככב ומי עשוי להפתיע?
הכירו את המועמדים החדשים של מפלגת העבודה
סקר וואלה!: הליכוד והעבודה ראש בראש

רני בלייר, חברו הקרוב של יניב, שאף שובץ ברשימת מפלגתו הקודמת, "ארץ חדשה", אמר לוואלה! חדשות כי הוא אופטימי עבורו. "שני דברים הרגשתי פה. שמצביעי העבודה מצביעים הצבעת התעוררות תוך תחושת טלטול של המפלגה, ושיש מאמץ להביא נבחרת חדשנית וטובה. התחושה כלפי אלדד היא טובה. אני מרגיש הרבה תמיכה".

פריימריז במפלגת העבודה, ינואר 2015. ראובן קסטרו
הדב של אלדד יניב/ראובן קסטרו
איתן כבל בפרמייריז במפלגת העבודה. ינואר 2015. ראובן קסטרו
הפרחים של שלי/ראובן קסטרו

אלא שלמרות האווירה החגיגית וחלוקת הפרחים, במהלך היום הופצו כמה "רשימות מומלצים" מקומיות, שכללו מספר מועמדים מובילים, ושמטו אחרים. בין היתר, מרשימה אחת נעדר שמה של ח"כ שלי יחימוביץ', ומרשימה אחרת, שכללה אותה, נעדרו שמותיהם של חברי הכנסת איתן כבל, אראל מרגלית, סתיו שפיר ואחרים. כל הנזכרים ברשימות הכחישו את מעורבותם בהפצתן.

עמיר פרץ תומך מהצד?

גורמים במפלגת העבודה אמרו היום כי ח"כ עמיר פרץ (התנועה), עד לפני שנתיים חבר במפלגה, פועל במרץ לחזק את מרב מיכאלי, רוברט טיבייב, ראלב מג'אדלה ורויטל סוויד. בין חברי הכנסת שזוכים לתמיכתו המלאה של פרץ לא הוזכר שמו של מקורבו הגדול ביותר בפריימריז הקודמים, איתן כבל. בלשכתו של פרץ דחו את הדברים: "איננו מתערבים בפריימריז של מפלגת העבודה, וכל הנסיונות לגרור אותנו למערבולת לא יעזרו לאף אחד. אנו מברכים את כל המועמדים ובטוחים שהפריימריז יניבו את הרשימה הטובה ביותר".

איתן כבל בפרמייריז במפלגת העבודה. ינואר 2015. ראובן קסטרו
בדרך להיות מספר אחת? ח"כ איתן כבל/ראובן קסטרו

"אנחנו בוחרים היום את הרשימה שתוביל את המדינה בשנים הקרובות. זו הרשימה הטובה ביותר, החברתית ביותר, הלוחמנית ביותר, המקצועית ביותר והנקייה ביותר", אמר יושב הראש הרצוג עם הגעתו לקלפי. לדברי הרצוג, "זו הרשימה של המפלגה שתרכיב יחד עם התנועה את הסיעה הטובה, החברתית והגדולה ביותר בכנסת הבאה. אני מאמין שביחד נוביל את המדינה. ארכיב את הממשלה, ננצח בבחירות ונשנה את סדר העדיפויות במדינת ישראל וניקח את המדינה למקום יותר טוב".

36 מועמדים ומועמדות מתחרים על מקום ברשימת המפלגה, ולאור מספר השריונים הרב לסיעת התנועה, לנציגי המחוזות והמגזרים, למזכ"ל ולמועמד מטעם היו"ר הרצוג – מדובר בקרב קשה מאוד. בסך הכול יש 400 עמדות ההצבעה, הפזורות על פני 76 אתרים ברחבי הארץ. בעלי זכות ההצבעה התבקשו לסמן בין שמונה לעשרה שמות של מועמדים ומועמדות. בשעה 22:00 בלילה יינעלו הקלפיות, ותתחיל מלאכת הספירה, שתיעשה באופן ממוחשב על ידי סורקים שיכולים לבדוק עד 200 טפסים בדקה. לפיכך, הביעו במפלגה אופטימיות באשר לכך שבשעות הבוקר כבר יהיו תוצאות סופיות, שיוכרזו במסיבת עיתונאים בשעה 11:00 בבוקר ביום רביעי. מחר בערב ייערך גם אירוע חגיגי להצגת הרשימה.

עדכון ראשון: 17:38

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרצוג ורעייתו במעמד ההצבעה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רשימת המועמדים

שלט בו מוצגים מתמודדי פלגת העבודה בפריימריז. ראובן קסטרו
שלט בו מוצגים מתמודדי פלגת העבודה בפריימריז/ראובן קסטרו
ח"כ סתיו שפיר בפתיחת הקלפיות לבחירות במפלגת העבודה, בית סוקולוב תל אביב ינואר 2015. ראובן קסטרו
ח"כ סתיו שפיר, שזכתה לתמיכה ציבורית רחבה בגיוס התרומות לקמפיין, מתראיינת הבוקר/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully