וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומיים אחרי ההכרזה: המועמדת של כחלון עלולה להיפסל

13.1.2015 / 22:26

צגה מלקו, עובדת רשות השידור, הוצבה במקום ה-3 ברשימת כולנו. אלא שמועמדותה מוטלת בספק: על עובדים בשירות המדינה להתפטר 100 ימים לפני הבחירות, והיא יצאה לחופשה ללא תשלום רק 70 ימים לפני ה-17 במרץ

צגה מלקו ומשה כחלון במסיבת עיתונאים, בית סוקולוב. ראובן קסטרו
מלקו וכחלון במעמד ההכרזה על מועמדותה, ביום ראשון/ראובן קסטרו

יומיים בלבד אחרי ההכרזה החגיגית - מתברר כי מועמדותה של צגה מלקו, עיתונאית ופעילה חברתית, ברשימתו של משה כחלון כולנו, מוטלת בספק.

מלקו, שמוקמה במקום השלישי ברשימה המפלגה לכנסת ה-20, עובדת כיום ברשות השידור והיא בין היתר שדרנית ברדיו רק"ע ובערוץ 33. על פי חוק הבחירות במדינת ישראל, עובד מדינה שנחשב בדרגת בכיר, צריך להתפטר מאה ימים לפני מועד הבחירות. אלא שמתברר כי צגה יצאה לחופשה ללא תשלום (חל"ת) כ-70 יום לפני הבחירות - והדבר עשוי להוביל לפסילת מועמדותה.

במפלגת כולנו מנסים כעת להפעיל מאמצים במטרה למנוע את הפסילה, זאת בניסיון לומר כי היא אינה עובדת מדינה בדרגה בכירה. ממפלגת כולנו נמסר עוד כי הנושא הועבר לבירור משפטי וכי הם מאמינים שיושג פתרון "בהקדם האפשרי".

בחירות 2015 || עוד ידיעות
צו מניעה זמני לפריימריז בבית היהודי מחר
סקר: היפוך בצמרת – העבודה עוקפת את הליכוד
"הצבעת התעוררות": אחוז הצבעה גבוה בפריימריז בעבודה

מלקו, מהפעילות הבולטות בקהילה האתיופית בישראל הייתה מנהלת רשת א' של קול ישראל בין השנים 2008 עד 2012, פרט לתפקידה ברדיו ובערוץ 33. מלקו עלתה לארץ לבדה בגיל 16 מאתיופיה, היא בעלת תואר ראשון מהאוניברסיטה העברית ואמא לשניים.

מלקו זכורה ברשות השידור כמי שניהלה מלחמה נגד הדחתה מתפקיד מנהלת רשת א', למרות שזו לא צלחה לבסוף. היא דרשה אז לבטל מכרז שנערך לתפקיד שמילאה ולהקפיא את כניסתו לתפקיד של המועמד שנבחר - אבישי פלחי. מלקו טענה בתחילה שמדובר היה במכרז תפור. נציגי אגודת העיתונאים שהשתתפו בוועדת המכרזים תמכו אז במלקו, אולם לבסוף נכנס פלחי לתפקיד.

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully