וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשים כבר לא צריכות שיריונים

14.1.2015 / 8:22

רשימת מפלגת העבודה בבחירות הקרובות מייצגת תקווה שב-18 במרץ נראה כאן מדינה אחרת לגמרי. מדובר ביום חג לנשים שתפסו את המקומות הראשונים בזכות העבודה הקשה שלהן

מפלגת העבודה בחרה אתמול רשימה מפוארת שנותנת אפשרות אמתית להתמודד מול כל רשימה אחרת בזירה הפוליטית. מדובר ברשימה צעירה, חברתית, המורכבת מדמויות בעלות רקורד של עשייה, של מאבק, והיא מבשרת טובות ושינוי משמעותי בפוליטיקה. לא אתפלא אם בימים הבאים יפורסמו סקרים שיצביעו על כך שהיא צוברת יותר ויתר מנדטים ומקבל חיזוק רב בהתמודדות האמיתית – ביום הבוחר ב-17 במרץ.

תוצאות הפריימריז בעבודה: הרשימה המלאה

ח"כ שלי יחימוביץ'  בפתיחת הקלפיות לבחירות במפלגת העבודה, בית סוקולוב תל אביב ינואר 2015. ראובן קסטרו
נשים חזקות בצמרת. שלי יחימוביץ' שכבשה את ראשות הרשימה/ראובן קסטרו

היעדר בכירים ביטחוניים ברשימה לא צריכים להלחיץ איש. מעבר לכך שעומר בר לב, מפקד סיירת מטכ"ל בעבר, שולב במקום גבוה, השנים האחרונות הוכיחו שאנשים כמו עמיר פרץ האזרח, שבתקופתו פותחה מערכת "כיפת ברזל" היה שר ביטחון מעולה. הציבור הישראלי גילה, שמי שעוסק בביטחון לא חייב לביות גנרל, שכן העבר הוכיח שהם לא הופכים בהכרח לשרי ביטחון טובים יותר, אולי ההיפך הוא הנכון.

ריבוי הנשים הרשימה, ובמיוחד בעשירייה הראשונה שם שובצו שלוש מהן הופך את ה-13 בינואר ליום חג לנשים בכלל. מאז שעות הבוקר המוקדמות, אז פורסמה הרשימה אני לא מפסיקה לחייך. אלו נשים חזקות, שכבר לא צריכות שריונים, הן כבשו את צמרת הרשימה בזכות העבודה הקשה שלהן וזה משמח.

גם השיח העדתי הופך ברשימת העבודה הנוכחית ללא רלוונטי. אם למשל איציק שמולי גר בלוד והנושא החברתי קרוב ללבו וחשוב לו, אין זה משנה מה מוצאו. אני סבורה שמפלגת העבודה מציבה עצמה היום כאלטרנטיבה אמיתית לשלטון עם רוח גבית מצוינת של אנשים צעירים שמרכיבים אותה והיא מעניקה תקווה שאחרי הבחירות נראה כאן מדינה אחרת לגמרי.

פרופ' תמיר היא נשיאת מכללת שנקר

עוד באותו נושא

כבל אחרי התוצאה המאכזבת: "יש לנו נבחרת מצוינת"

לכתבה המלאה

סקר זריז - מה אתם אומרים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully