וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הימין על רשימת העבודה: "אבות התנועה מתהפכים בקברם"

14.1.2015 / 9:50

ח"כ אופיר אקוניס התייחס לרשימה של מפלגת העבודה לכנסת, ואמר כי היא כוללת "נבחרים חסרי ניסיון ממשי בניהול ענייני המדינה". בבית היהודי הכריזו: "העבודה בעיניים הסתיימה"

מתוך המשדר המיוחד של וואלה חדשות

בימין מתחו ביקורת על רשימת מפלגת העבודה לכנסת ה-20 בעקבות הפריימריז שתוצאותיהם התפרסמו הבוקר (רביעי). מהבית היהודי נמסר בתגובה: "העבודה בעיניים הסתיימה". בהודעת הבית היהודי נטען כי חברי מפלגת העבודה בחרו רשימה פוסט-ציונית, שסתמה את הגולל על שאיפותיה להיות מפלגת שלטון. "מתומכי משט המרמרה, דרך חברי הקרן החדשה לישראל התומכים בביטול חוק השבות ועד מועמדים שהודיעו כי מתביישים בהמנון המדינה. אבות התנועה מתהפכים בקברם", נמסר.

סגן השר אופיר אקוניס (הליכוד) ציין כי נבחרה רשימה המייצגת את תפיסות השמאל הקיצוני ביותר, הן בעניין הכלכלי-חברתי והן בתפיסות המדיניות. "תמיכה בהעלאות מסים מחד ונסיגה לקווי 67' מאידך הן ביטוי לתפיסות מיושנות ומסוכנות, ובהן נבחרים חסרי ניסיון ממשי בניהול ענייני המדינה", אמר אקוניס, והוסיף: "הוסרה המסכה מעל פניה של העבודה".

עוד על הפריימריז בעבודה:
הניצחון הגדול של רויטל סוויד בפריימריז העבודה
כבל אחרי התוצאה המאכזבת: "יש לנו נבחרת מצוינת"

אופיר אקוניס בדיון בפסילתה של חנין זועבי בבית המשפט העליון, דצמבר 2012. בן קלמר
"הוסרה המסכה מעל פניה של העבודה". אופיר אקוניס/בן קלמר

אתמול הצביעו 58.9% מבעלי זכות ההצבעה במפלגת העבודה והציבו את שלי יחימוביץ במקום הראשון, עם 22,865 קולות, שהם 80.6% מהקולות. גם ח"כ סתיו שפיר רשמה הישג מרשים, והגיעה למקום השני והמפתיע, עם 21,588 קולות, שהם 76.1% מכלל הקולות וכמעט כפול ממספר הקולות שלהם זכתה בפריימריז הקודמים. איציק שמולי הגיע למקום השלישי עם 18,193, ואחריו עמר בר-לב. מרב מיכאלי תדורג במקום התשיעי. איתן כבל, שדובר כמי שעשוי לנצח את הפריימריז - ידורג רק במקום העשירי.

אראל מרגלית, שותפם של השניים לדיל, הגיע רק למקום השביעי בפריימריז, כך שידורג במקום ה-12 ברשימה הסופית. מיקי רוזנטל, שהוזכר כמי שעלול להיפלט מהרשימה, הצליח להגיע למקום ה-13. לעומתו, חברי הכנסת נחמן שי ומשה מזרחי נדחקו לאחור, והגיעו למקום ה-20 וה-29 בהתאמה, אך הראשון עדיין עשוי להיכנס לכנסת הקרובה. מי שתפסו את מקומם הם רויטל סוויד, שהפתיעה ותזכה למקום ה-14 בזכות הבטחת הייצוג לנשים, ודחקה לאחור את חברת הכנסת מיכל בירן, שמדורגת במקום ה-19. דני עטר הגיע למקום ה-15 בזכות הבטחת הייצוג למושבים ולקיבוצים, וזוהיר בהלול זכה בהבטחת הייצוג לערבים במקום ה-17, על חשבון הח"כ לשעבר ראלב מג'אדלה. מי שקיווה להתברג ברשימה והתאכזב הוא אלדד יניב, שהגיע רק למקום ה-30.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
השופט יעקב שמעוני והמזכ"ל חיליק בר עוברים על תוצאות הבחירות, ינואר 2015. ראובן קסטרו
מזכ"ל המפלגה חיליק בר והשופט יעקב שמעוני מודיעים על התוצאות/ראובן קסטרו

סקר זריז - מה אתם אומרים?

בסך הכול תוכל רשימת העבודה להתגאות בכך שבעשירייה הראשונה ברשימתה נמצאות ארבע נשים - יחימוביץ', שפיר, מיכאלי, וגם ציפי לבני, ששוריינה למקום השני. מרבית המועמדים החדשים שהתמודדו בפריימריז התאכזבו. מלבד יניב, הרב גלעד קריב הגיע רק למקום ה-32 ברשימה הסופית, איתן שוורץ מיד אחריו, ואיש העסקים אלון פילץ למקום ה-36.

מלבד המועמדים ממפלגת העבודה, את הרשימה לכנסת ישלימו חברי התנועה, בראשותה של ציפי לבני. במקום השמיני ברשימה יוצב השר לשעבר עמיר פרץ, ובמקום ה-16, מנואל טרכטנברג. גם המקומות ה-21, ה-24 וה-25 ברשימה המשותפת משוריינים לחברי התנועה.

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully