וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העתירה הוסרה: הפריימריז בבית היהודי יצאו לדרך

14.1.2015 / 10:30

הקלפיות בבחירות המקדימות לרשימת הבית היהודי לכנסת הבאה נפתחו ברחבי הארץ, אחרי שצו המניעה הזמני לקיומן בוטל. 77 אלף מתפקדים יבחרו את המועמדים מבין 39 משתתפים. בנט הצביע ואמר: "הפכנו לבית של עם ישראל"

צילום: עומר מירון, יוסי ציפקיס; עריכה: שניר דבוש

הפריימריז במפלגת הבית היהודי נפתחו הבוקר (רביעי) כסדרם, וזאת אחרי שהעתירה שהוגשה אתמול נגד קיומם, הוסרה. כבר אמש אמרו בבית היהודי שצו המניעה הזמני שהוצא אינו אלא ספין אשר לא ידחה את פתיחת הבחירות המקדימות.

היו"ר נפתלי בנט הצביע הבוקר בקלפי שהוצבה בבית המלון קראון פלאזה שבירושלים ואמר: "לפני שנתיים היינו מפלגה קטנה עם שלושה מנדטים בשולי הפוליטיקה הישראלית. היום אנחנו המפלגה השנייה בגודלה במספר חברי המפלגה. משהו גדול קורה בבית היהודי. בסוף היום הזה יתברר שהבית היהודי הפך להיות הבית הליבתי של עם ישראל, ואנחנו הולכים לעשות היסטוריה בארץ ישראל".

פריימריז בבית היהודי: חגיגה לדמוקרטיה או מצג שווא?

בחירות 2015 || עוד כותרות
תוצאות בעבודה: יחימוביץ' ראשונה, שפיר שנייה
סקר: היפוך בצמרת – העבודה עוקפת את הליכוד
המועמדת של כחלון עלולה להיפסל

בנט הצביע בפריימריז של הבית היהודי: "נעשה שינוי היסטורי במפה הפוליטית". עומר מירון
בנט מצביע, הבוקר/עומר מירון

סקר זריז - מה דעתכם?

בפריימריז משתתפים 39 מתמודדים ומתמודדות על ארבעה מקומות ריאליים ברשימת מפלגתו של נפתלי בנט. גם הוא יתמודד על היבחרו מחדש כיו"ר המפלגה. 260 הקלפיות מפוזרות ב-124 מקומות שונים ברחבי הארץ. רוב אתרי ההצבעה יהיו פתוחים בין 15:00 ו-22:00, ועשרה אתרים נוספים ייפתחו מ-10:00 ועד 22:00. 77 אלף המתפקדים יוכלו להצביע בכל קלפי שימצאו לנכון ללא קשר למקום מגוריהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבוחרים ימלאו טופס שבו מופיעים שמות כל המתמודדים, ומתוכם עליהם לסמן שבעה מועמדים. על פי תקנון המפלגה, שלושה מן השבעה יזכו בשתי נקודות והארבעה הנותרים בנקודה אחת. ההצבעה תתבצע באופן ידני ולאחר סגירת הקלפיות כל הטפסים ייסרקו והספירה תהיה ממוחשבת. תוצאות הבחירות צפויות להתקבל ביום חמישי בצהריים וייתכן שאף מאוחר מכך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טופס הבחירות המקדימות בבית היהודי/מערכת וואלה!, צילום מסך

רובם המוחלט של הח"כים של המפלגה צפויים להיכלל ברשימה מלבד סגן שר החינוך אבי וורצמן, שייתכן כי יישאר בסופו של דבר בחוץ. יו"ר הסיעה הנוכחית, איילת שקד, עשויה להתברג בראש הרשימה. העובדה שמפלגת הבית היהודי היא למעשה הממשיכה של מפלגת המפד"ל הדתית הופכת את הבחירה באישה, ועוד חילונית, למקום הראשון – לחריגה ומעניינת במיוחד.

בנט השתדל להביע תמיכה בכלל המצטרפים לפריימריז אך בנוגע למקום העשירי ברשימה, הנתון לבחירת 1,250 חברי מרכז המפלגה, הוא עשה לא מעט כדי לקדם את מקורבו, מנכ"ל המפלגה ניר אורבך, ואתמול הוא אף פרסם מכתב שבו קרא לחברי המרכז להביע תמיכה מלאה באורבך. גם עמיעד טאוב, יו"ר פורום ראשי סניפי המפלגה, זוכה לתמיכה רחבה, והמאבק בינו לבין אורבך מסתמן כצמוד.

בין המועמדים הבולטים: רונן שובל, שצפוי כי ייכנס לרשימה, וכן דני דיין ומשה סלומון, נציג פורום דרום, גם הם בעלי סיכויים גבוהים להתברג במקומות ריאליים. גם לרב אביחי רונצקי, המקורב לבנט ולשקד, ולאביחי בוארון, אשר פקד מתפקדים רבים, יתרון על פני מתמודדים אחרים.

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully