וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון חושף את הקו המדיני: חזרה לגבולות 67' ושמירה על הגושים

יו"ר כולנו חשף לראשונה את משנתו המדינית בריאיון לוואלה! חדשות. "כרגע אין פרטנר, אבל אנחנו נתמוך בכל הסכם שמחזק את ביטחון ישראל". על לגליזציה של סמים קלים אמר: "לא להיבהל מזה"

צילום: יותם רונן, טל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק

החזון המדיני של כחלון נחשף: עד כה נודע יו"ר מפלגת כולנו ושר התקשורת והרווחה לשעבר בעיקר בזכות החזון החברתי שלו לפירוק המונופולים והקרטלים. היום (רביעי) בריאיון לוואלה! חדשות, הוא התייחס בהרחבה לאופן שבו הוא רואה את הסדר השלום עם הפלסטינים ולא שלל הקמת מדינה פלסטינית ופינוי התנחלויות. "כרגע אין פרטנר", הדגיש מי שהיה ממורדי הליכוד והתנגד לתכנית ההתנתקות לפני שפרס את השקפת עולמו לפתרון הסכסוך. "אבל ביום שיהיה עם מי לדבר, אנחנו נתמוך בהסכם שעיקריו ירושלים מאוחדת, חיזוק ביטחונה של מדינת ישראל, אי חזרה של פליטים לארץ וקווי 67' - גושים כמובן".

רק כדי לחדד, אתה תומך בהקמת פלסטינית כאשר גושי ההתיישבות נשארים בידי ישראל, ירושלים לא מחולקת, ועל יתר השטחים יש חילופי שטחים?

"אנחנו נתמוך בכל ורסיה שמחזקת את ביטחון ישראל, שוב, כשהתנאים האלה יתקיימו".

זאת אומרת שכחלק מהסכם שלום אתה תתמוך בפינוי התנחלויות.

"אני אתמוך בכל דבר שמחזק את ביטחון מדינת ישראל".

בחירות 2015 - כותרות נוספות:
הפריימריז בעבודה: עם הצעירים מהמחאה קשה לסחוף את הימין / פרשנות
פרקליטת הצמרת שהגנה על מארי פיזם בדרך לכנסת
העתירה הוסרה: הפריימריז בבית היהודי יצאו לדרך

יו"ר כולנו משה כחלון בראיון לוואלה! חדשות. ראובן קסטרו
"נתמוך בהסכם שבו ירושלים מאוחדת". משה כחלון בראיון, היום/ראובן קסטרו

יו"ר כולנו הפתיע גם בכל הנוגע לסוגיות האזרחיות, ואמר כשנשאל בנוגע לנישואים של בני זוג מאותו המין כי "זה משהו שבאופן עקרוני אני יכול לחיות איתו בשלום". בנוגע לסוגיית הלגליזציה של סמים קלים אמר כי "לפני שנתיים-שלוש כששאלו אותי, אמרתי שעקרונית לא. אנחנו רואים שכמה מדינות פתחו את זה. צריך לבחון את זה, לא להיבהל מזה, ואולי אפשר לאמץ את זה". כחלון גם התייחס לאפשרות של הפעלת תחבורה ציבורית בשבת ואמר כי הוא תומך בכך וכי "מדובר בעניין חברתי מהמעלה הראשונה". עם זאת, הוא סייג את הדברים ואמר כי "מדובר בעניין לשלטון המקומי ולא לשלטון המרכזי".

הוא דבק בסירובו לומר אם יש מועמד מועדף עליו להרכיב את הממשלה הבאה, והדגיש כי "כולנו תהיה חלק מהממשלה הבאה". "אני מסרב לומר על מי נמליץ כיוון שמפלגת כולנו קמה למצוא פיתרון למשבר הדיור, יוקר המחיה ופערים חברתיים", הסביר. "כל אדם שייבחר, ייצטרך לשבת איתנו ואם יסכים לזה נהיה איתו. לכן, אנחנו לא פונים לשום צד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
יו"ר כולנו משה כחלון בראיון לוואלה! חדשות. ראובן קסטרו
"מי שמצביע לנו רוצה שינוי חברתי". כחלון, היום/ראובן קסטרו

יש הרבה מצביעים מהצד הימני של המפה הפוליטית, למשל בליכוד, שתמכו בך בעבר, ויכול להיות שאם הם יצביעו לך הם יגלו שהם נתנו את קולם להרצוג.

"מי שמצביע לנו רוצה שינוי חברתי. יוקר המחיה והדיור מפריעים לו. אם נצטרף לגוש או צד זה או אחר שלא יפתור את הבעיות פה, זו תהיה בגידה בבוחר".

"לא חיפשנו מצעד כוכבים"

כחלון גם נדרש לסוגיית שתיקתו הארוכה עד כה, והימנעותו ממתן ראיונות. "אנחנו גיבשנו את המצע שלנו", הסביר. "קיבלנו החלטה חודשיים לפני הבחירות לצאת לציבור והריני עומד לפניכם. היום אנחנו מתחילים את הקמפיין וכל מה שתשאלו - אנחנו כאן כדי להשיב".

הוא התייחס לירידה בסקרים בשבועות האחרונים והגן על חבריו לרשימה, אשר חלקם אינם מוכרים בציבור: "אני חושב שהרשימה צריכה להימדד באנשים ובעשייה ולא במוכרות", ציין. "אם נמצא אנשים מוכרים שאין מאחוריהם בהכרח עשייה, זו בעיה. זו רשימה שכולם עשו דברים. לא חיפשנו מצעד כוכבים אלא אנשים שעשו דברים".

איך האנשים שלך ללא ניסיון ממשלתי ביצועי יוכלו להעביר את הרפורמות שאתה מתכנן? אתה בעצמך אמרת שאתה היית צריך לעבור דרך ועדת הכספים, מנהרת אש כדי להעביר את הרפורמות.

"האנשים האלה, יחד איתי, עם הניסיון והידע שלי וההיכרות עם המערכות יוכלו לעשות. איפה שיהיה חסר, אנחנו נהיה שם, אבל מדובר באנשים שעשו דברים בחיים שלהם. אלי אלאלוף ניהל את קרן רש"י במשך עשרות שנים בצורה יוצאת מן הכלל, מייקל אורן היה שגריר ישראל בארה"ב בצורה בלתי רגילה. אפשר לעבור אחד אחד עם ההישגים שלו".

יו"ר כולנו משה כחלון בראיון לוואלה! חדשות. ראובן קסטרו
כחלון עם כתבי וואלה! חדשות, עמרי נחמיאס ודנה ירקצי/ראובן קסטרו

אתה הצגת בשבוע שעבר את אלוף (במיל') יואב גלנט, שהציג את עצמו כאדם בעל תפיסה חברתית אבל מתגורר באחוזה מנקרת עיניים ונחשב לידידו של הטייקון בני שטיינמץ ואף עבד אצלו בחיפושי גז. האם הוא תואם את החזון החברתי שלך?

"חד משמעית כן. בשיחות שלנו דיברנו על נושאים חברתיים וראיתי שהנושאים האלה בוערים לו בעצמות. הוא לא בא מחלל אחר, הוא בא מהצבא. מכור ההיתוך של החברה הישראלית. הוא ראה מקרים, חיילים ומשפחות. לכן הוא בחר לבוא אלינו".

ובכל זאת, היו לך היסוסים לגבי בחירתו של גלנט. ניהלתם משא ומתן של ארבעה חודשים. התלבטתם גם על קצינים אחרים שסירבו?

"לא היה לנו שום משא ומתן. דיברנו, היו שיחות, אני הייתי צריך לבדוק דברים, הוא היה צריך לבדוק דברים, ברגע שהגענו להסכמות והחלטנו שאנחנו יכולים ללכת יחד, הלכנו".

הטייקון יצחק תשובה תרם הרבה למכללת נתניה שממנה פעלת במשך שנתיים. איש העסקים קובי מימון חבר מאוד קרוב שלך. שניהם שותפים בנובל אנרג'י. בשעה שנושא הגז נמצא על סדר היום, אתה מדבר על עניין פיצול המונופלים. איך הציבור הישראלי יכול לסמוך עלייך?

"תשובה הוא אמנם תורם למכללה, אבל לא לי. מעולם לא קיבלתי ממנו תרומה, לא ביקשתי והוא לא ביקש. החברים שעושים את זה בפייסבוק, עושים את זה מתוך רשעות לשמה. אם הייתי רוצה לעבוד במגזר הפרטי, הייתי עושה את זה. עבדתי במכללת נתניה, אין למכון המחקר של המכללה קשר ליצחק תשובה, הוא לא קיבל ממנו אגורה - לא במישרין ולא בעקיפין".

לפניות לכתבים:
עמרי נחמיאס – omri_n@walla.net.il
דנה ירקצי - danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully