וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג הציג את הרשימה: "נתקן את הליקויים הכואבים שהותיר נתניהו"

15.1.2015 / 0:05

אחרי הפריימריז, יו"ר העבודה הציג את אנשי מפלגתו שירכיבו את הרשימה המאוחדת עם התנועה, שתרוץ תחת השם "המחנה הציוני". "זהו ערב של מהפך", הכריז. לבני: "הרצוג יהיה ראש הממשלה הבא"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: ניב פוקס

שעות לאחר פרסום תוצאות הבחירות המקדימות במפלגת העבודה, הציג אמש (רביעי) יו"ר המפלגה יצחק הרצוג את האנשים שירכיבו יחד עם אנשי מפלגת התנועה את הרשימה המשותפת. מוקדם יותר פורסם כי הרשימה המאוחדת של העבודה והתנועה תרוץ תחת השם "המחנה הציוני". בזמן הצגת הרשימה, ח"כ איתן כבל, שהיה מועמד להגיע למקום הראשון בפריימריז והתאכזב לגלות שהוא רק במקום השישי (והעשירי ברשימה המשולבת), עמד בצורה מופגנת בקצה האולם ובשורה האחרונה.

הפריימריז בעבודה - כותרות נוספות:
יחימוביץ' אחרי הניצחון: "אעמוד לצד הרצוג, בעתיד הקרוב"
הימין על רשימת העבודה: "אבות התנועה מתהפכים בקברם"
עם הצעירים מהמחאה קשה לסחוף את הימין / פרשנות

הצגת הרשימה של מפלגת העבודה לאחר הפריימריז, קיבוץ שפיים. ראובן קסטרו
"מהפך". יצחק הרצוג וציפי לבני, אמש/ראובן קסטרו

"זהו ערב של מהפך", פתח הרצוג את דבריו באולם הכנסים של קיבוץ שפיים. "תסתכלו מי עומד מאחורי - זו ההנהגה הבאה של מדינת ישראל. זו נבחרת דינאמית, עתירת עשייה וניסיון, חדורת אמונה, רגישות ונחישות שלא זכורה לי שנים רבות במפלגת העבודה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הצגת הרשימה של מפלגת העבודה לאחר הפריימריז, קיבוץ שפיים. ראובן קסטרו
רשימת העבודה על הבמה, אמש/ראובן קסטרו

לדבריו, "זו נבחרת שכוללת את כל המגזרים בישראל, זו נבחרת נקיית כפיים, זו נבחרת רעבה לשינויים שמחכה להסתער ביחד על המצוקות והבעיות שעומדות מול אזרחי ישראל ולהביא להן פתרונות. פתרונות לבידוד המדיני, לעוני המחריף, לבעיות הביטחון של ישראל. פתרונות שיכולים להוביל לדרך אחרת".

הרשימה המאוחדת:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרצוג אמר כי הוא "מרגיש שיש לצדי את הנבחרת הטובה ביותר שיכולה להיות. עד לא מזמן לא התייחסו אליי ולעבודה ברצינות כשהעזנו להגיד 'מהפך'. היום אני מבטיח לכם שכולם כבר הפנימו – את המהפך אי אפשר לעצור. הוא התלקח בלבבות האזרחים, בקרבם של כל סוכני התקווה והשינוי שנואשו מהשלטון, אבל לא ויתרו על ההזדמנות להביא את השלטון. הנבחרת הזו תנצח. אבל הניצחון הוא לא אלא הפרק הראשון בבשורה הגדולה שלה מצפים אזרחי ישראל. הניצחון האמיתי יגיע כשנצליח לתקן את הליקויים הכואבים שהותירה לנו ממשלת נתניהו. נוכל לומר שניצחנו כשנשיב לאזרחי ישראל את הביטחון האישי והכלכלי, כשנעצור את הבידוד המדיני של ישראל".

איתן כבל בצד בזמן הצגת הרשימה של מפלגת העבודה לאחר הפריימריז, קיבוץ שפיים. ראובן קסטרו
ח"כ איתן כבל המאוכזב בקצה האולם/ראובן קסטרו

"ננצח כשנוכל להביט בעיניים של אזרחי המדינה, כשנדע שיצרנו רפורמה משמעותית שאפשרה להם לבנות בית במדינה שהם אוהבים", המשיך המועמד לראשות הממשלה. "טרכטנברג נכנס לרשימה כי העם דרש צדק חברתי – והעם יקבל צדק חברתי. ננצח כשנקרב את המרכז לפריפריה ונצמצם את הפערים הגדולים בחברה הישראלית. אז יושלם הניצחון".

שלי יחימוביץ' בכנס הצגת הרשימה של מפלגת העבודה, קיבוץ שפיים. ראובן קסטרו
המנצחת הגדולה. יחימוביץ' בקיבוץ שפיים, אמש/ראובן קסטרו

הוא מתח ביקורת על מדיניות החוץ של ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר: "בטרור האיסלאמי צריך להילחם בכל הכוח. זה לא איום על ישראל, אלא על העולם כולו. צריך להילחם בו ביחד עם העולם, לא לבד. צריך לקרב את השותפים. ישראל חזקה יותר כשהיא ביחד עם העולם, ולא לבד. ישראל חזקה יותר כשהיא מתואמת עם ארה"ב ולא פועלת לבד. בעיקר, ישראל חזקה יותר כשהיא יודעת לאן היא צועדת, כשיש לה אופק מדיני ברור, כשיש לה תוכנית ברורה שמבוססת על היותה של ישראל מדינה יהודית ודמוקרטית כפי שאמר בן גוריון".

"נתניהו לא סופר את אזרחי ישראל"

הוא תקף את ראש הממשלה גם על עמדותיו החברתיות-כלכליות. "יש מי שיגיד שאנחנו תמימים", אמר. "הוא פשוט לא סופר אותנו. אבל בדיוק כך הוא גם לא סופר אתכם, אזרחי המדינה. הוא אומר שהמאבק בטרור והעיסוק בביטחון דוחה את צמצום הפערים, שאין זמן ואין כסף לעסוק במצוקות היומיומיות. זה שקר. תירוצים עלובים לחוסר עשייה וחוסר אכפתיות. חשיבה הישרדותית שמשרתת רק את נתניהו ושמה את טובת האזרחים והמדינה במקום האחרון. הוא חושב רק על הכיסא".

איציק שמולי והוריו בכנס הצגת הרשימה של מפלגת העבודה, קיבוץ שפיים. ראובן קסטרו
במקום השלישי המכובד. איציק שמולי עם הוריו, אמש/ראובן קסטרו

"תרשו לי לענות לנתניהו שאמר שעוני הוא גזרת גורל. אין 'או ביטחון או פרנסה' - חייבים לטפל בשניהם. אין ביטחון בלי פרנסה, ואין פרנסה בלי ביטחון. אי אפשר לשמור על ביטחון בלי לדאוג לכלכלה, ואי אפשר לדאוג לכלכלה בלי להציע אופק מדיני".

לבני: "גרמנו לאנשים להאמין שיהיה טוב יותר"

מיד אחריו, עלתה לנאום יו"ר התנועה ציפי לבני שהתייחסה לאיחוד בין המפלגות. "השותפות שלנו גרמה לאזרחי ישראל לא רק לקוות שיהיה יותר טוב, אלא להאמין שזה אפשרי", אמרה. "לפני חודש אמרתי שאני מאמינה שהרצוג יכול להיות ראש הממשלה הבא של ישראל. הערב אני יודעת שהוא יהיה ראש הממשלה הבא. כי אכפת לו מהמדינה, הוא יודע להנהיג, יש לו את החזון והכוח הפנימי ללכת ביחד. ביחד נוביל את מדינת ישראל".

על רשימת העבודה, אמרה: "בחרתם באנשים צעירים מספיק כדי לא לשכוח מאיפה באו, לוחמניים מספיק כדי להילחם על זכותנו לחיות בארץ בכבוד ומנוסים מספיק כדי לנהל את המדינה. בחרתם רשימה שנשים עומדות בה בחזית. כל אחת מהן מצוינת וחזקה, ונמצאת שם בזכות ולא בחסד".

זוהיר בהלול בכנס הצגת הרשימה של מפלגת העבודה, קיבוץ שפיים. ראובן קסטרו
מהתקשורת לכנסת. זוהיר בהלול/ראובן קסטרו

תוצאות הפריימריז בעבודה היו מפתיעות בחלקן. את המקום הראשון בבחירות תפסה יו"ר המפלגה הקודמת, חברת הכנסת שלי יחימוביץ'. היא תוצב במקום השלישי ברשימה – מיד אחרי הרצוג ולבני. במקומות השני והשלישי נבחרו שני הח"כים הצעירים שהיו ממובילי המחאה החברתית בקיץ 2011 – סתיו שפיר ואיציק שמולי (בהתאמה). ח"כ מרב מיכאלי תדורג במקום התשיעי ברשימה, וחברה ל"דיל" איתן כבל, שדובר כמי שעשוי לנצח את הפריימריז - ידורג רק במקום העשירי.

סקר זריז - מה אתם אומרים?

עם היוודע תוצאות הפריימריז, הביע הרצוג שביעות רצון מהרשימה. זהו בוקר של תקווה!", כתב בעמוד הפייסבוק שלו. "בחרנו אתמול רשימה טובה ביותר, נקיית כפיים, אמיצה ולוחמנית עם הרבה ציונות, שמשלבת ניסיון רב עם חשיבה פורצת דרך, אידיאולוגיות עמוקות ויכולת מימוש כבירה. רשימה שמייצגת את כל חלקיה של החברה הישראלית ותוביל את המדינה, יחד עם חברינו מהתנועה ודמויות מצוינות נוספות, לשינוי דרך ולכיוון חדש בארבע השנים הקרובות".

(עדכון ראשון: 19:38)

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully