וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקולות נספרים: איך תיראה רשימת הבית היהודי?

15.1.2015 / 0:00

260 הקלפיות נסגרו בשעה 22:00 וספירת הקולות הממוחשבת החלה בתום 12 שעות של הצבעה. 57% מ-77 אלף ממתפקדי המפלגה מימשו את זכות הצבעתם. תוצאות סופיות צפויות להתפרסם מחר בשעות הצהריים

צילום: עומר מירון, יוסי ציפקיס; עריכה: שניר דבוש

לאחר 12 שעות, הסתיימה אמש (רביעי) הצבעה בבחירות המקדימות של מפלגת הבית היהודי. עם סגירתן של 260 הקלפיות הפזורות ברחבי הארץ בשעה 22:00, החלה ספירת הקולות הממוחשבת. 57% מ-77 אלף בעלי זכות ההצבעה מימשו את זכות הצבעתם. הפריימריז עברו ללא תקלות מיוחדות וכעת ממתינים במפלגה לראות מי יתפוס את המקומות הריאליים ברשימתה לכנסת ה-20. תוצאות סופיות צפויות להתפרסם בשעות הצהריים לכל המוקדם.

בפריימריז מתחרים 39 מתמודדים ומתמודדות על ארבעה מקומות ריאליים ברשימה. גם יו"ר המפלגה נפתלי בנט מתמודד על היבחרו מחדש, נגד המועמד שמעון אור – התמודדות על הנייר בלבד. הבוחרים התבקשו למלא טופס שבו מופיעים שמות כל המתמודדים, ולסמן שבעה מועמדים. על פי תקנון המפלגה, שלושה מן השבעה יזכו בשתי נקודות והארבעה הנותרים בנקודה אחת.

בחירות 2015 - כותרות נוספות:
הרצוג הציג את הרשימה: "נתקן את הליקויים הכואבים שהותיר נתניהו"
כחלון לוואלה! חדשות: "מתנגד לקווי 67', לא הובנתי כהלכה"
נשים חרדיות נגד מפלגות המגזר: "לא ננוח עד שנזכה לייצוג"

נפתלי בנט מצביע בבחירות לבית היהודי, ינואר 2015. טלי מאייר
בנט מגיע לקלפי במלון קראון פלזה בירושלים, אתמול/טלי מאייר

הפריימריז נפתחו בשעה 10:00 בעשר קלפיות, למרות עתירה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בלוד אמש וכן צו מניעה שהוצא נגד קיומן. המפלגה פתחה את הקלפיות משום שלא הופקדו ערבויות כספיות כנדרש ולכן צו המניעה הזמני לא היה תקף. בתום הדיון בבית המשפט, העתירה הוסרה וההצבעה נמשכה כסדרה. בשעה 15:00 נפתחו שאר הקלפיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

המתמודדים חרשו את הארץ

דקות אחדות לאחר פתיחת הקלפיות, הגיע יו"ר המפלגה בנט לקלפי במלון קראון פלזה בירושלים. עשרות המצביעים ואנשי המטה שהיו במקום קיבלו אותו בשירה וקראו: "או אה, מי זה בא, ראש הממשלה הבא". בנט שלשל את הפתק לקלפי והמשיך בדרכו. אחריו, הגיעו לא מעט מהמתמודדים, בהם חברת הכנסת איילת שקד, להצביע באותה הקלפי. גם שקד, דמות דומיננטית ואהודה במפלגה, התקבלה בשירת "או אה, מי זו באה, שרת המשפטים הבאה".

רונן שובל מצביע בפריימריז של הבית היהודי. טלי מאייר
רונן שובל בקלפי עם רעייתו/טלי מאייר

במהלך היום, חרשו המתמודדים את הארץ, מי יותר ומי פחות, כדי לחזק את הפעילים ולנסות לגרוף עוד קולות. לפנות ערב אף נרתם בנט בעצמו למשימה, התיישב במטה הבחירות של הבית היהודי והחל לטלפן למתפקדי המפלגה כדי לזרז את אותם לצאת ולהצביע.

סקר זריז - מה דעתכם?

עם סגירת הקלפיות, הועברו תיבות ההצבעה למקום ספירת הקולות. לאחר מאבק בין חלק מהמתמודדים לבין הנהלת המפלגה, הוסכם שבמקום הספירה יוצבו שלושה משקיפים על פי הגרלה שייצגו את כלל המתמודדים וכן שרשימת התוצאות על פילוח אזורי הצבעה תועבר למתמודדים שיבקשו אותן.

דני דיין מצביע באלון שבות בפריימריז לבית היהודי, ינואר 2015. ראובן קסטרו
סלפי עם דני דיין בקלפי/ראובן קסטרו

לאורך היום, גילו המתמודדים אופטימיות זהירה שיצליחו להתברג במקומות הבודדים שנשארו ברשימה לכנסת לאחר כל השריונים, אבטחות הייצוג לנשים והמקומות השמורים למפלגת תקומה. לאחר ההכרזה על התוצאות, יחליט בנט אם להשתמש בשני המקומות הנוספים ששמורים לו לשריונים ברשימה. אחד המתמודדים המקורבים לבנט, הרב אביחי רונצקי, הצהיר אתמול שוב כי הוא מתנגד לשריונים, ואם הוא לא יצליח להשתלב במקום ריאלי הוא אינו מעוניין שבנט יקדם אותו למקום גבוה יותר.

על פי כל ההערכות, התוצאות אינן אמורות להפתיע. חברי הכנסת המכהנים, מלבד אבי וורצמן, אמורים להיכנס לרשימה. שקד צפויה לעמוד בראש הרשימה. מלבד שקד וח"כ שולי מועלם, צפויות להתייצב במקומות ריאלי עוד אישה אחת או שתיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שלשום פרשו שלושה מתמודדים מהמרוץ - בתיה כאנה דרור, עקיבא שמואלי וגסוב חסון, אחד משני הנציגים הדרוזים שהתחילו את התחרות. כהנא דרור הרגישה שהיא אינה רצויה במפלגה ושסיכוייה להתברג במקום ריאלי נמוכים. זאת, לאחר שהמפלגה החלה להתנער ממנה בעקבות ראיון שהעניקה לפני כשבועיים לגלי צה"ל ובמהלכו אמרה שבמציאות מסוימת היא הייתה מוכנה לוותר על חלקים מסוימים מארץ ישראל כחלק מהסדר מדיני. שמואלי פרש וקרא לתומכיו לבחור במועמד הפופולארי רונן שובל, וכך גדלו עוד יותר סיכוייו של מייסד תנועת "אם תרצו" להתברג במקום ריאלי ברשימה.

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.co.il

(עדכון ראשון: 23:00)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
נפתלי בנט מצביע בבחירות לבית היהודי, ינואר 2015. טלי מאייר
בנט ורעייתו גילת בקלפי/טלי מאייר
איילת שקד מצביעה בפריימריז של הבית היהודי. טלי מאייר
צפויה להתברג בראש הרשימה. איילת שקד/טלי מאייר
אנט חאסכייה המועמדת הערבייה מצביעה בפריימריז של הבית היהודי בבית כנסת זכור לאברהם בפתח תקווה. ראובן קסטרו
המועמדת הערבייה-מוסלמית אנט חאסכייה מצביעה/ראובן קסטרו
פריימריז בבית היהודי, בית כנסת זכור לאברהם בפתח תקווה. ראובן קסטרו
פעילי המפלגה מחוץ לקלפי בפתח תקווה/ראובן קסטרו
פריימריז בבית היהודי, בית כנסת זכור לאברהם בפתח תקווה. ראובן קסטרו
קלפי בפתח תקווה/ראובן קסטרו
איילת שקד מצביעה בפריימריז של הבית היהודי. טלי מאייר
אביחי רונצקי עם איילת שקד בקראון פלזה בירושלים/טלי מאייר
פריימריז בבית היהודי, בית כנסת זכור לאברהם בפתח תקווה. ראובן קסטרו
תעמולת בחירות בפתח תקווה/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully