וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד בכיר פורש? השר יאיר שמיר לא הגיש מועמדות בישראל ביתנו

15.1.2015 / 14:50

שמו של שר החקלאות אינו מופיע ברשימה שהועלתה לאתר המפלגה, ואשר ממנה יבחרו חברי הוועדה המתמדת את הרשימה לכנסת. כל יתר הח"כים מלבד אלה שהודיעו על עזיבתם הגישו מועמדות

צילום: יותם רונן, עריכה: קשת סידי

בכיר נוסף בישראל ביתנו בדרך החוצה? שר החקלאות, יאיר שמיר, לא הגיש את מועמדותו לוועדה המתמדת של המפלגה – כך עולה מרשימת השמות שפרסמה היום (חמישי) המפלגה באתר האינטרנט שלה. כל יתר חברי הכנסת של המפלגה, מלבד אלה שפרשו בחודשיים האחרונים מהרשימה, הגישו את מועמדותם לוועדה.

הרשימה שפורסמה באתר כוללת את האנשים שמהם תבחר הוועדה מתמדת את הרשימה לכנסת ה-20 ביום שני הקרוב. בין השמות, מופיעים אללי אדמסו, לשעבר חבר כנסת מטעם הליכוד, ח"כ לשעבר משה מטלון ועודד פורר, לשעבר מנכ"ל משרד הקליטה.

בחירות 2015 - כותרות נוספות:
בנט על תוצאות הפריימריז: "קרב היום שבו ננהיג את ישראל"
ליברמן השיק את קמפיין הבחירות: "היעד שלנו - 16 מנדטים"
הלייקקנים: מה כתבו הפוליטיקאים בפייסבוק השבוע?

יאיר שמיר נפגש עם פעילי ישראל ביתנו, אוקטובר 2012. טלי מאייר
יסתפק בקדנציה קצרה בכנסת? יאיר שמיר/טלי מאייר

בתקופה האחרונה נרשם גל פרישות נרחב של בכירים בישראל ביתנו, בצל פרשת השחיתות שבה מעורבים גורמים במפלגה. אחת מהמעורבות בפרשה היא סגנית שר הפנים לשעבר, פאינה קירשנבאום, שהודיעה השבוע על החלטתה לפרוש מהחיים הפוליטיים. כמו כן, ביום שישי האחרון הודיע השר לביטחון הפנים בשש השנים האחרונות, יצחק אהרונוביץ', כי הוא לא יתמודד לקדנציה נוספת בכנסת. קדמו לו שר התיירות עוזי לנדאו וח"כ דוד רותם. מנגד, איש התקשורת שרון גל הודיע לאחרונה על הצטרפותו למפלגה.

הבוקר השיק יו"ר ישראל ביתנו, שר החוץ אביגדור ליברמן, את קמפיין המפלגה. כשנשאל ליברמן אם ידוע לו על חברי כנסת נוספים שיפרשו מהמפלגה, השיב: "אם הכוונה היא ליאיר שמיר, יאיר נמצא בחוץ לארץ. הוא חוזר דומני מחר. ביום ראשון אני אשוחח איתו ואנחנו נקבל ביחד את ההחלטה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אביגדור ליברמן במסיבת עיתונאים בבית העיתונאים. ראובן קסטרו
ליברמן משיק את קמפיין המפלגה, הבוקר/ראובן קסטרו

ליברמן חשף היום מהי המטרה שהוא מכוון אליה במערכת הבחירות הקרובה. "היעד שלנו הוא להגיע ל-16 מנדטים. גם אם זה לא נראה ככה כרגע, אני מניח שבעוד חודש זה ייראה בדיוק ככה", אמר ליברמן במסיבת עיתונאים בבית סוקולוב שבתל אביב, שבה השיק את קמפיין הבחירות של המפלגה תחת הסיסמה: "אריאל לישראל, אום אל-פחם לפלסטין".

הוא התייחס בדבריו למשימת הרכבת הרשימה של המפלגה לכנסת. "מדובר במפלגה מתחדשת. היא תתבסס רובה ככולה על אנשים שגידלנו בתוך המפלגה, אבל זה כמו קבוצת כדורגל - אתה יכול להביא שחקנים מבחוץ", אמר ליברמן. "רוב האנשים שהודיעו שהם עוזבים את הרשימה, לא הייתי רוצה שיהיו ברשימה. תהליך ההתחדשות הוא תמיד מורכב, אני חושב שהגיע הזמן שננסה כבר להתחיל להעביר את המושכות לדור הבא שצמח בתוך המפלגה".

לדבריו, "אתמול ועדת האיתור סיימה את המיון של המועמדים. שמחתי מאוד שניגשו 65 אנשים להתמודד. שמחתי לראות גם יהודים, גם דרוזים, גם מוסלמים, גם קיבוצניקים וגם ראשי ערים. מגוון מאוד מורחב המייצג את הקשת של הציבור הישראלי. ביום שני מתכנס מרכז המפלגה ויאשר את הרשימה הסופית מתוך המתמודדים".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully