וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי בנאום ה"שקופים": "נתניהו, איפה החמלה שלך?"

16.1.2015 / 0:29

בצל המשבר הקשה שחווה המפלגה, נשא יו"ר ש"ס נאום פתיחת קמפיין תקיף במיוחד, גם נגד לפיד: "מה הוא עשה למען הנזקקים?". הוא גם שלח מסר מרומז לישי: "למרן יש בית אחד"

צילום: שי מכלוף, עריכה: ניב פוקס

בצל המשבר הקשה בש"ס, ממנו נדמה שעדיין לא הצליחה להתאושש – לפחות לפי הסקרים הלא-מחמיאים שמעניקים לה שישה מנדטים בממוצע, עלה אמש (חמישי) יו"ר ש"ס החדש-ישן אריה דרעי לנאום פתיחת הקמפיין באשדוד.

כשברקע דמותו של הרב עובדיה יוסף המנוח, ביקש דרעי לסמן את הקו החברתי שבו תלך מפלגתו בנאום ה"שקופים". בין היתר בחר דרעי לתקוף מפלגות אחרות ולומר ש"למעמד הביניים ולמעמד גבוה כולם דואגים, אבל לשני מיליון אנשים שקופים אף אחד לא דואג". הוא קרא גם לאחדות בציבור הספרדי והזמין את הנוטשים לחזור לש"ס.

בנאום בפני תומכים הוא הסביר מה גרם לו להיענות לבקשת הרבנים לחזור בו מהפרישה המתוקשרת, שנטען כי הייתה ספין. "חזרתי הביתה כי חונכתי וחינכתי כל חיי להישמע לגדולים ממני ולהרכין ראש למצוותם. אני שליח ציבור. למרות התקופה הלא קלה שעברתי, למרות שהדבר הכי קל היה לעזוב הכול, לא יכולתי שלא לשמוע לדעת תורה".

עוד ידיעות על הבחירות בוואלה! חדשות
בן ארי נגד בנט: "הבית היהודי דואג לערבים, זה לא ימין"
עוד בכיר פורש? השר יאיר שמיר לא הגיש מועמדות בישראל ביתנו
הרצוג בהצגת רשימת העבודה: "ההנהגה הבאה של ישראל"

"עברנו תקופה קשה"

הוא לא נמנע מלבקר ישירות את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר: "אדוני, איך אתה נרדם בלילה כש-30% מילדי ישראל הולכים לישון רעבים? מה עשית בשביל אותן משפחות שקופות? איפה החמלה". אחר כך פנה לתקוף את יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ואמר: "שר אוצר שלא עשה דבר וחצי דבר למען הנזקקים השקופים מכריז בריש גלי שהוא כאן כדי לדאוג לעמד הביניים בלבד".

למרות הזיקה החרדית המובהקת, בניסיון לקרוץ לקהל רחב יותר אמר דרעי כי יעשה "כל מה שביכולתו" כדי לדאוג לאותם "שקופים": "דתיים וחילונים, אשכנזים וספרדים, עולים חדשים וישנים, יהודים וערבים שהמדינה השאירה מאחור".

ערב לכבוד 11 חודשים לפטירת הרב עובדיה יוסף בבנייני האומה בירושלים. נועם מושקוביץ
"להתלכד סביב מסורת ישראל". דרעי/נועם מושקוביץ

הוא סיים בהתייחסות לטלטלות האחרונות בש"ס, שגרמו לירידה משמעותי בכוחה של המפלגה שעומדת כעת על 11 מנדטים, ואשר צפויה לפי כל הסקרים להתרסק ולאבד מחצית מכוחה. "זה לא סוד שמאז פטירתו של מרן עברנו תקופה קשה. לא לחינם הלכו כמעט מיליון איש אחרי ארונו. אני קורא מכאן לכל אותם אנשים, בואו הביתה לש"ס. תנו לנו כוח להתלכד ביחד סביב מסורת ישראל". בסיום הפנה דברים שלכאורה נועדו לאזניו של אלי ישי: "אני רוצה לקרוא מכאן בקריאה לכל אלה שפרשו מהדרך. יש לנו בית אחד, למרן היה בית אחד, ש"ס זה הבית של מרן ואין אחר".

(עדכון ראשון 20:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully