וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון השיק קמפיין: "הליכוד נטש את הנושא החברתי"

16.1.2015 / 0:45

כאלף אנשים, רבים מהם אנשי ליכוד לשעבר, השתתפו בכנס שבו הוצגה הנבחרת של כולנו. היו"ר משה כחלון אמר כי הכישלון נעוץ בלפיד ש"אכזב" ובליכוד ש"זנח את העקרונות החברתיים". "רווחים כן, חזירות לא"

צילום: דוד קורן עריכה: קשת סידי

כאלף בני אדם השתתפו אמש (חמישי) בכנס השקת הקמפיין של מפלגת כולנו בראשות משה כחלון. רבים מהם היו בעבר חברי מרכז ליכוד, עסקנים פוליטים, ופעילים חברתיים שעברו לכולנו. כחלון נכנס אל האולם שבגבעת ברנר כשברקע מתנגן ג'ינגל הבחירות: "כולנו כחלון, המדינה היא של כולנו". במעמד הוצגו המועמדים שהוצבו על ידי יושב הראש ב-11 המקומות הראשונים, ארבעה מהם נחשפו לראשונה היום: מירב בן ארי, שי באב"ד, אלי כהן ורועי פולקמן. אלוף במיל יואב גלנט, מקום שני ברשימה, זכה לקריאות: "מי שלא רצה אותך רמטכ"ל, יקבל אותך שר ביטחון".

לאורך כל נאומו, כחלון תקף את יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ואת מפלגת הליכוד על אזלת ידם בשנתיים האחרונות בכל הקשור לנושא יוקר המחיה ומשבר הדיור, אך נמנע מלהתייחס בדבריו ישירות לראש הממשלה בנימין נתניהו, שיחסיו עמו עלו על שרטון.

"אני כאן כי קיבלתי הזדמנות, יש מאות אלפי אנשים במדינת ישראל שאין להם הזדמנות שווה, ולא יכולים לצעוד למחר, זה לא הוגן, זה לא צודק, זה לא מוסרי ולא ערכי", אמר כחלון בפתיחת נאומו.

בחירות 2015 || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
חברי מועצה ופעילים חברתיים: הרשימה של כחלון נחשפת
משחק ברשת: אתר שמייצר דעות של משה כחלון
כחלון לוואלה! חדשות: "מתנגד לקווי 67', לא הובנתי כהלכה"

מפלגת כולנו, ינואר 2015. תמיר ברגיג, מערכת וואלה! NEWS
"המדינה היא של כולנו". כחלון/מערכת וואלה! NEWS, תמיר ברגיג

הוא הסביר שוב מדוע בחר לפרוש מהליכוד, במסגרתה שימש בין היתר שר התקשורת ושר הרווחה, והבהיר שמדובר במפלגה ש"זנחה" את העקרונות החברתיים. על יש עתיד אמר כי היא קיבלה הזדמנות אדירה שלא מימשה את ההבטחות. "הליכוד נטש, יאיר לפיד אכזב, זה הזמן לדרך חדשה. הבחירות הקרובות הן לא בין ימין לשמאל. הבחירות האלה הן בין מנהיגים שאכפת להם, אל מול אלה שלא אכפת להם". הוא המשיך ותקף ואמר כי נוכח המצב הכלכלי והחברתי "הממשלה הנוכחית כולה צריכה לעשות דין וחשבון".

בהתייחסו לביקורת שלפיה כולנו היא מפלגה בלתי מבוססת שמסתמכת על קולות צפים טען: "שמעתי שאומרים לא להצביע למפלגת אווירה. הרבה אומרים לי, מה אתה, מפלגת נישה? אני אומר – הקמנו מפלגה חברתית למען העם". הוא המשיך ופרס את משנתו, שלפיה בין היתר, "תתקיים כלכלה חופשית, אבל עם רגישות חברתית". "נוביל חברה שאפשר להרוויח בה, אבל בלי חזירות. רווחים כן, חזירות לא. אנחנו קבוצת הלחץ החזקה במדינה לטובת האזרחים שלה, כי המפלגות הגדולות שכחו".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"חשיבות אסטרטגית בינ"ל עם העולם"

לצד ההבטחות בתחום הכלכלי והחברתי, הוסיף כחלון והדגיש כי הוא לא מתעלם מהאיומים הביטחוניים ולכן גייס לשורותיו "לוחם אמיץ, שהרבה מאוד מאזרחי ישראל חייבים לו הרבה, האלוף במיל' יואב גלנט". את המשבצת המדינית תופס ברשימה שגריר ישראל בארה"ב לשעבר מייקל אורן, ועליו אמר כחלון: "אנחנו רואים חשיבות אסטרטגית בינ"ל עם העולם, ובפרט עם ארה"ב. לצורך זה גייסנו דיפלומט מהטובים שיש".

מפלגת כולנו, ינואר 2015. תמיר ברגיג, מערכת וואלה! NEWS
כחלון והנבחרת/מערכת וואלה! NEWS, תמיר ברגיג

יואב רפאל, יועצו הקרוב של כחלון וראש מועצת באר יעקב לשעבר, שבמידה רבה היה אחראי על הבאת הפעילים לאירוע, גרס כי מעטים הם חברי ליכוד: "אולי עשרה אחוזים פה חברי ליכוד". אלא שפעיל מפלגה אחר סתר את דבריו ואמר, "עזוב, כולם פה מהליכוד".

כל שבעת אחיו של משה כחלון הגיעו לאירוע ולא הסתירו את התרגשותם מהמעמד. מי שאף הזיל דמעה היה אחיו, קובי כחלון, סגן ראש עיריית ירושלים, שלקח פסק זמן מעבודתו כדי לעזור לאחיו לבנות את הרשימה. על פי נציגים במפלגת כולנו, קובי כחלון היה זה שהיה אחראי על גיוס המועמדים שהוצבו לבסוף בנבחרת, ואף היה אמון על המשא ומתן עמם. ניתן לציין את סגנית ראש עיריית ירושלים רחל עזריה, יועצו של ניר ברקת, רועי פולקמן, וצגה מלקו, עובדת רשות השידור שאמנם מוקמה במקום השלישי ברשימת כולנו אולם ייתכן שמועמדותה תיפסל מטעמים טכניים. הוא עצמו אמר היום לוואלה! חדשות כי דווקא מי שיצר את הקשרים היה ראש עיריית ירושלים ניר ברקת.

לדברי גורמים במערכת הפוליטית, הרשימה שהציג כחלון היא מאכזבת ולא מרשימה. הם הופתעו מכך שהוא בחר להציב דמויות לא מוכרות, ללא רקורד ביצועי וניסיון ממשלתי שעמם הוא מבקש להעביר רפורמות.

בתחילת דרכה של מפלגת כולנו, אמרו מקורביו של כחלון כי הוא לא מעוניין לשלב חברי כנסת לשעבר ושהוא ידאג להביא "ביצועיסטים" עם ניסיון עסקי. אלא שעל פי הרשימה, לאיש ממועמדיו אין כאמור ניסיון בממשל. רובם פעילים חברתיים וחברי מועצה, למעט גלנט.

בראיון לוואלה! חדשות נשאל כחלון כיצד הרשימה שלו תוכל לממש את חזון המפלגה לביצוע רפורמות בתחום החברתי-כלכלי, והשיב: "האנשים האלה, יחד איתי, עם הניסיון והידע שלי וההיכרות עם המערכות יוכלו לעשות זאת. איפה שיהיה חסר, אנחנו נהיה שם".

(עדכון ראשון: 22:55)

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

העשירייה של כחלון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully