וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד הציג את שטרן: "היה הח"כ ה-20 של יש עתיד"

18.1.2015 / 12:34

במסיבת עיתונאים בבית סוקולוב שבתל אביב הודיע יו"ר יש עתיד על צירופו של חבר הכנסת מהתנועה. "לאורך כל הקדנציה עצרו אותי ברחוב ואמרו לי שאני מיש עתיד, תמיד החמיא לי הזיהוי הזה", אמר המצטרף הטרי

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: טל רזניק

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הציג היום (ראשון) במסיבת עיתונאים בבית סוקולוב שבתל אביב את המצטרף החדש למפלגה: אלעזר שטרן, שכיהן בכנסת האחרונה כחבר כנסת מטעם התנועה. "יש עתיד שמחה על הצטרפותו של מי שהיה בפועל החבר ה-20 של יש עתיד", אמר לפיד. "שטרן נלחם איתנו שכם אל שכם, היינו שותפים בחקיקת חוק השוויון בנטל. אלעזר התייצב איתנו מול העסקנות והתרגילים של הליכוד והבית היהודי ומול הנפקדות של מפלגת העבודה, שלא תמכה בחוק כדי להשאיר פתח לדיל עם החרדים בקדנציה הבאה".

שטרן מצדו הודה ללפיד, ואמר: "לאורך כל הקדנציה עצרו אותי ברחוב ואמרו לי שאני מיש עתיד, תמיד החמיא לי הזיהוי הזה". לדבריו, הסיבה לזיהויו כחלק מיש עתיד נבע מכמה סיבות. "היה שיתוף פעולה בתחומים רבים, כשגולת הכותרת זה הגיור, אשר משקף אמירה משותפת שלנו על איך צריכה להיראות הדמוקרטיה היהודית היחידה בעולם", אמר שטרן בהתייחסו לחוק הגיור שהיה בין יוזמיו, ואשר קבע כי מערך הגיור הממלכתי יתרחב ורבני הערים יוכלו לבצע גיורים באמצעות הרכבים שיקימו לשם כך, בכפוף לאישור הסופי של הרבנות הראשית לישראל.

עוד ציין שטרן את "הנושא של השוויון בנטל ואת הדאגה לניצולי השואה", כדוגמאות לנושאים שבהן הייתה שותפות רעיונית בינו לבין נציגי יש עתיד בכנסת. שטרן, שעדיין לא ברור באיזה מקום ישוריין לבסוף ברשימת יש עתיד, הבהיר מדוע עזב את מפלגת התנועה בראשות ציפי לבני. "מי שחתך זו לבני ולא אני", אמר.

בחירות 2015 || כל העדכונים בוואלה! חדשות:
הפריימריז במרצ: מאבק על המקום שהותיר ניצן הורוביץ
כחלון עונה לנתניהו: "איפה מצא גן עם פחות מ-35 ילדים?"
נלחם בטייקונים? יועצו החדש של כחלון - מייעץ גם ליצחק תשובה

יאיר לפיד ואלעזר שטרן, ינואר 2015. ראובן קסטרו
לפיד ושטרן, הבוקר/ראובן קסטרו

במהלך דבריו התייחס שטרן, שהינו חובש כיפה, לתהייה מצד רבים מדוע לא הצטרף לבסוף למפלגת בית היהודי. "אני באתי לפוליטיקה מתוך הבנה שאם במדינת ישראל לא ניתן מקום מכובד לכלל האוכלוסייה, המדינה לא רק שלא תהיה יהודית היא לא תהיה בכלל", הבהיר. "ביש עתיד יש דתיים וחילוניים ביחד. אני גדלתי בציונות הדתית, אבל לצערי רוב המכשולים הכי קשים ליצירת זהות יהודית מקרבת הייתה עם חבריי בבית היהודי".

שטרן הביע את דעתו גם על שורת סוגיות בתחומי הדת והמדינה. על תחבורה ציבורית בשבת אמר: "אני בעד תחבורה ציבורית בשבת, שתאפשר לכל אזרח ישראלי שרוצה בכך, ומתקשה להגיע למקומות בילוי ומקום עבודה. הייתי פועל לכך שהתחבורה תיעשה במיניבוסים באזורים חילוניים, ולא באוטובוסים".

כמו כן, בנוגע לסוגיה של נישואים בין זוגות חד-מיניים ציין: "זוגות חד-מיניים צריכים להקים משפחה במדינת ישראל. אני לא אדחוף רבנים למקומות האלה, אבל מדינת ישראל חייבת לתת להם את הזכויות המגיעות להם".

לפניות לכתבת: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully