וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ינון מגל: "אקדם בכנסת אי-הפללה של מעשני קנאביס"

18.1.2015 / 16:55

מספר 7 ברשימת הבית היהודי הצהיר כי יפעל לקידום ההליך במהלך כהונתו העתידית כחבר כנסת. "לא יכול להיות מצב שמעשנים יהיו נרדפים. מה שקורה בפועל הוא שמי שרוצה - מעשן", אמר

צלמים זמניים מורשים

העיתונאי לשעבר ומספר 7 ברשימת הבית היהודי לכנסת ה-20, ינון מגל, התארח היום (ראשון) בפאנל שנערך בבית ספר תיכון בתל מונד, והתייחס לנושא של לגליזציית סמים קלים. במהלך הכנס, הוא הצהיר שכחבר כנסת הוא יפעל למען אי-הפללת צרכני קנאביס עד לכמות מסוימת. "בניגוד לחבריי, אני בעד לגליזציה", אמר מגל. "אני חושבת שמדינת ישראל לא ערוכה כיום לשינוי כל כך דרמטי, ואני בהחלט מתכוון לפעול בכנסת בעד אי-הפללה". מגל הציע ליו"ר המפלגה, נפתלי בנט, את הרעיון, ובנט לא פסל אותו על הסף.

מגל הבהיר כי אין זה אומר שהוא תומך בעישון, אלא הוא נגד ההשקעה של משטרת ישראל במעצרים נגד מעשני קנאביס. "אני לא תומך בעישון ולא מקדם אותו, אבל רק חושב שלא יכול להיות מצב שמעשנים יהיו נרדפים. מדינת ישראל משקיעה כ-700 מיליון שקלים בשנה בניסיון למגר את התופעה הזאת", אמר מגל. "מה שקורה בפועל, הוא שמי שרוצה - מעשן".

בחירות 2015 בוואלה! חדשות:
השר אורי אורבך אושפז בבית חולים; "לא יצא מכלל סכנה"
לפיד הציג את שטרן: "היה הח"כ ה-20 של יש עתיד"
כחלון עונה לנתניהו: "איפה מצא גן עם פחות מ-35 ילדים?"

ראיון עם משה בוגי יעלון. ראובן קסטרו
"בניגוד לחבריי, אני בעד לגליזציה". מגל/ראובן קסטרו

"אני פשוט בעד להגיד את האמת, למנוע צביעות ולשים את הדברים על השולחן", המשיך. לדבריו, "יש תהליך עולמי שקורה באירופה ובארצות הברית. מדינות עוברות ללגליזציה או לאי-הפללה, ומחקרים מראים שאין עלייה שמספר המשתמשים אחרי שעושים את המהלכים האלה – ולפעמים אף יש ירידה".

"יש פה מאות אלפי אנשים שמעשנים, בתוך עמי אני חי", אמר. "כן, עישנתי ואמרתי את זה בעבר. ואחר כך אמרו לי, 'למה אמרת?', אני לא אשקר. לא שיקרתי כשהייתי בתקשורת ולא אשקר בפוליטיקה. אחרי שיאיר לפיד אמר שהוא לא עישן, יצאו עוד ועוד אנשים שאמרו שהם עישנו איתו. כששלי אמרה שהיא עישנה, התברר שהיא לא עישנה. מציע להפסיק עם הצביעות - אם אנשים מעשנים, שיגידו את האמת. תגידו שעישנתם ותפסיקו לשקר".

מגל התייחס במהלך הפאנל גם למערכת החינוך, ואמר כי במסגרת תפקידו העתידי היה משנה שלושה דברים. "תחילה, הייתי מחייב לימודי ערבית בצורה יותר רצינית", אמר. "בנוסף, הייתי מכניס סוג של התעמלות או תנועה בכל יום ולא רק פעמיים בשבוע. זאת, כדי להתמודד עם מגיפת ההשמנה ולשיפור איכות החיים". לבסוף, התייחס ינון ל"חינוך לערכי יהדות וציונות" והבהיר: "לא החזרה בתשובה או חלילה לימודי אורתודוקסיה, אבל שיפור וחיזוק הקשר שלנו עם הזהות היהודית".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully