וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן הציג הרשימה לכנסת: לוי-אבקסיס שנייה, שרון גל חמישי

19.1.2015 / 18:34

על רקע פרישתם של שישה מחברי המפלגה ובצל חקירת השחיתות, הציג ליברמן את רשימת ישראל ביתנו לבחירות לכנסת ה-20. עוד בצמרת: סופה לנדבר במקום השלישי, ראש העיר צפת ברביעי. על קירשנבאום: "מקווה שתוכל לשוב לשורותינו"

צילום: עומר מירון, עריכה: שניר דבוש

יו"ר ישראל ביתנו, שר החוץ אביגדור ליברמן, הציג היום (שני) אחר הצהריים את רשימת המפלגה לקראת הבחירות לכנסת ה-20, באירוע באולמי "עולמיא" בירושלים. זאת, על רקע פרישתם של כמה דמויות מפתח במפלגה ועל רקע פרשת השחיתות המלווה אותה.

מדבריו של ליברמן עלה כי רק חמישה מתוך 13 חברי הכנסת המכהנים של הסיעה יישארו בעשירייה הראשונה בכנסת הבאה. לבד מאלו שפרשו בישר ליברמן על הבמה לשלושה חברי כנסת מכהנים נוספים: אלכס מילר, ליאון ליטינצקי ושמעון אוחיון, על כך שהם שיידחקו מחוץ לעשירייה הראשונה.

צמרת הרשימה של ישראל ביתנו כוללת את ח"כ אורלי לוי-אבקסיס במקום השני, את ח"כ סופה לנדבר במקום השלישי את ראש עיריית צפת, אילן שוחט, במקום הרביעי ואת איש התקשורת שרון גל במקום החמישי. חברים נוספים בעשירייה הראשונה הם: ח"כ חמד עמאר במקום השישי, ח"כ רוברט אילטוב במקום השביעי, מנכ"ל משרד הקליטה לשעבר, עודד פורר, במקום השמיני, חברת צוות הדוברות של ישראל ביתנו, יוליה מלינובסקי, במקום התשיעי, ויו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת אריאל, שירה מיסטריאל, במקום העשירי.

בחירות 2015 || סיקור מיוחד:
סערת הפריימריז בליכוד: הערעור התקבל, חוטובלי במקום ה-20
עמוס ידלין מצטרף למחנה הציוני, שאול מופז בחוץ
מרצ בוחרת: "נוסיף פנים חדשות, שיעזרו לנצח את הימין"

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בכנס הצגת רשימת ישראל ביתנו. טלי מאייר
רק חמישה מתוך 13 חברי הכנסת המכהנים של הסיעה יישארו בעשירייה הראשונה. ליברמן מציג את הרשימה, היום/טלי מאייר

"אין ספק שהפעם ההתלבטויות היו קשות יותר מכל הפעמים הקודמות. היה לא פשוט להחליט איך מרכיבים את הפסיפס שייצג את כל רבדי החברה הישראלית וגם ישקף את אותה מפלגה שנקראת ישראל ביתנו", אמר ליברמן.

בהמשך דבריו התייחס לשורת הבכירים שעזבו לאחרונה את המפלגה ואמר: "אודה לאותה כוורת נהדרת של השרים שהחליטו כל אחד מסיבותיו הוא שלא להמשיך בכנסת. הדבר לא אומר שהם הפסיקו להיות פעילים במישור הציבורי ולא הפסיקו להיות חברי מפלגה ואנו נמשיך לרתום אותם במשימות החשובות עבור עם ישראל. אני מודה ליאיר שמיר, עוזי לנדאו, יצחק אהרונוביץ, דוד רותם ופאינה קירשנבאום, שאני מקווה אחרי שהעננה תעבור שהיא תוכל לחזור שוב לשורותינו".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אורלי לוי בישיבה של הוועדה לקידום מעמד האישה לציון יום האישה הבינלאומי ובהשתתפות חברות כנסת לדורותיהן, מרץ 2011. מגד גוזני
שובצה בצמרת הרשימה. לוי-אבקסיס/מגד גוזני

ביום חמישי האחרון, כשליברמן השיק את קמפיין המפלגה, הוא חשף מהי המטרה שהוא מכוון אליה במערכת הבחירות הקרובה. "היעד שלנו הוא להגיע ל-16 מנדטים. גם אם זה לא נראה ככה כרגע, אני מניח שבעוד חודש זה ייראה בדיוק ככה", אמר ליברמן במסיבת עיתונאים בבית סוקולוב שבתל אביב, שבה השיק את קמפיין הבחירות של המפלגה תחת הסיסמה: "אריאל לישראל, אום אל-פחם לפלסטין".

הוא התייחס בדבריו למשימת הרכבת הרשימה של המפלגה לכנסת. "מדובר במפלגה מתחדשת. היא תתבסס רובה ככולה על אנשים שגידלנו בתוך המפלגה, אבל זה כמו קבוצת כדורגל - אתה יכול להביא שחקנים מבחוץ", אמר ליברמן. "רוב האנשים שהודיעו שהם עוזבים את הרשימה, לא הייתי רוצה שיהיו ברשימה. תהליך ההתחדשות הוא תמיד מורכב, אני חושב שהגיע הזמן שננסה כבר להתחיל להעביר את המושכות לדור הבא שצמח בתוך המפלגה".

(עדכון ראשון: 17:25)

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

העשירייה הראשונה של ישראל ביתנו

עשר המקומות הראשונים במפלגת ישראל ביתנו. ראובן קסטרו, מגד גוזני, יח"צ, אדריאן הרבשטיין, שלי מאייר, עיבוד תמונה
עשר המקומות הראשונים במפלגת ישראל ביתנו/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו, מגד גוזני, יח"צ, אדריאן הרבשטיין, שלי מאייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully