וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגזר הולך ונעלם: מה יעלה בגורלו של הקול הרוסי?

עמרי נחמיאס ודנה ירקצי

20.1.2015 / 11:28

בישראל ביתנו, בעבר מפלגת הבית של העולים מרוסיה, שובצו רק שלושה נציגים מהמגזר במקומות ריאליים. צבי מגן, לשעבר שגריר ישראל ברוסיה באולפן וואלה!: "הרוסים צריכים להיטמע במערכת הפוליטית הכללית". צעירים רוסים: "רק ההורים עדיין מצביעים לפי מגזר"

מערכת וואלה!

ברשימת ישראל ביתנו שהציג אתמול (שני) יו"ר המפלגה, אביגדור ליברמן, יש בסך הכל שלושה נציגים מהמגזר הרוסי במקום ריאלי, היחס הנמוך ביותר אי פעם ברשימת המפלגה שנחשבה בעבר למפלגת הבית של העולים מרוסיה. בעידן בו העליה הרוסית הולכת ומתערה בחברה – האם יש עדיין הצדקה ל"מפלגה הרוסית"?

ליברמן מציג רשימה: לוי-אבקסיס שנייה, שרון גל חמישי

אביגדור ליברמן ושרון גל בטקס הצגת רשימת ישראל ביתנו. טלי מאייר
"מי שבנה וייסד את ההצבעה המגזרית, היה גם הראשון לנטוש אותה". ליברמן/טלי מאייר

צבי מגן, לשעבר שגריר ישראל ברוסיה ויו"ר ארגון "נתיב" אמר באולפן וואלה! חדשות כי המפלגות הכלליות עושות נכון כשהן פונות לקהל הרוסי. לדבריו, הרוסים צריכים להיטמע במערכת הפוליטית. מגן מעריך שקולות רבים נפלטים מהמערכת של ישראל ביתנו כי הציבור הצעיר מחפש בית פוליטי חדש. לכן מגן אינו בטוח שלישראל ביתנו יש יכולת שרידות כמפלגה סקטוריאלית.

בחירות 2015 בוואלה! חדשות

גם צעירים ממוצא רוסי שכינסנו לשיחה במסעדה הרוסית "באבא יאגה" סבורים שאין יותר קול רוסי. לדבריהם, הראשון להבין שאין יותר הצבעה מגזרית הוא דווקא ליברמן, מי שבנה וייסד את ההצבעה המגזרית, היה גם הראשון לנטוש אותה. לעומתו, המפלגות האחרות עדיין מחפשות את נציגי המגזר שיביאו איתם קולות. צעירי המגזר הרוסי מסבירים כי הוריהם הם אלה שמצביעים עדיין הצבעה מגזרית-סקטוריאלית ואילו בני דורם מצביעים על פי עמדות פוליטיות.

לפניות לכתבים:
עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il
דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully