וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקונגרס בשירות נתניהו: הוזמן לנאום חודש לפני הבחירות

21.1.2015 / 17:42

יו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר הזמין את ראש הממשלה לדבר בפני הקונגרס, בעל הרוב הרפובליקני, בנושא איראן והאיסלאם הקיצוני. לשכת נתניהו: "ההזמנה היא דו-מפלגתית ואינה מטעם הרפובליקנים בלבד"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

יו"ר בית הנבחרים האמריקני ג'ון ביינר הזמין היום (רביעי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו לנאום בפני הקונגרס האמריקני בחודש הבא – ב-11 בפברואר, כחודש לפני הבחירות בישראל. בלשכת נתניהו הדגישו כי טרם השיבו באופן רשמי להצעה וכי ההזמנה הנה דו-מפלגתית ואינה בלעדית למפלגה הרפובליקנית. לדברי גורם ישראלי שצוטט בסוכנות הידיעות רויטרס, נתניהו כבר נעתר לבקשה וינסה להיפגש גם עם הנשיא ברק אובמה במהלך ביקורו בוושינגטון.

"בזמן כה מאתגר, אני מבקש מראש הממשלה לדבר בפני הקונגרס על האיום החמור שמציבים האיסלאם הקיצוני ואיראן על הביטחון שלנו ועל דרך חיינו", מסר ביינר בהודעה רשמית. ההזמנה מגיעה יום אחרי שהנשיא הבהיר בנאום מצב האומה השנתי כי הוא יטיל וטו אם הקונגרס יחליט להטיל סנקציות נוספות על טהראן.

ברק אובמה - נאום מצב האומה 20 בינואר 2015. GettyImages
לא דיבר על הסכסוך הישראלי-פלסטיני. הנשיא אובמה, הלילה/GettyImages

כאמור, הלילה דיבר אובמה בפני הקונגרס, לראשונה עם רוב רפובליקני, שכן בית הנבחרים והסנאט נשלטים כעת על ידי אנשי המפלגה היריבה.על האיום הנשקף על ארה"ב מצד ארגוני הטרור, בהם ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), הבהיר הנשיא כי "אני מאמין בסוג חכם יותר של מנהיגות אמריקנית".

לדבריו, "אנו מובילים היטב כשאנחנו משלבים כוח צבאי עם דיפלומטיה חזקה, כשאנחנו ממנפים את כוחנו עם בניית קואליציה, כשאנחנו לא נותנים לפחדים שלנו לעוור אותנו בפני ההזדמנויות שהמאה הנוכחית מציבה לנו. זה בדיוק מה שאנחנו עושים עכשיו – וזה מביא לשינוי, ברחבי העולם".

ביחס לאיראן, הפציר הנשיא בחברי הקונגרס שלא להטיל סנקציות נוספות על טהראן לנוכח המשא ומתן שמתנהל בין שש המעצמות לאיראן במטרה להגיע להסכם קבע, וקרא להן "מוצא אחרון". "לראשונה זה עשור, עצרנו את התקדמות תכנית הגרעין", אמר, והבהיר: "יש לנו סיכוי להגיע להסכם שימנע איראן גרעינית, ויביא לביטחונה של אמריקה ושל בעלות בריתה, כולל ישראל". זה היה האזכור היחיד לישראל בכל הנאום, שבו לא התייחס הנשיא לסכסוך הישראלי-פלסטיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully