וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני נגד נתניהו: "פוגע ביחסים עם ארה"ב בגלל פוליטיקה"

24.1.2015 / 13:22

יו"ר התנועה תקפה באירוע "שבתרבות" בבת ים את נאומו הקרוב של ראש הממשלה בוושינגטון: "זה חוסר אחריות". מוקדם יותר נקט אותו קו תקיף גם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד: "הורס היחסים בשביל עוד כמה קולות לליכוד"

צילום: לואיז גרין, אלעד פליב; עריכה: טל רזניק

יו"ר התנועה ומספר 2 ברשימת "המחנה הציוני" לכנסת, ח"כ ציפי לבני, תקפה היום (שבת) בחריפות את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בגין החלטתו לצאת לנאום בקונגרס בארצות הברית ללא תיאום עם הממשל. "היחסים שלנו עם ארצות הברית חיוניים לביטחון שלנו", אמרה לבני באירוע "שבתרבות" בבת ים.

"נתניהו פוגע ביחסים האלה ועושה צעד שאולי שמשרת אותו פוליטית, אבל פוגע בביטחון ישראל. ראש ממשלה אחראי היה יודע לשמור על האינטרסים הכי חשובים שלנו. נתניהו אוהב לדבר באנגלית ולשמוע שמוחאים לו כפיים, אבל כשזה בא על חשבון היחסים עם בעלת הברית הגדולה שלנו - זה חוסר אחריות".

ראש הממשלה הוזמן על ידי יו"ר בית הנבחרים האמריקני ג'ון ביינר לנאום בקונגרס ללא אישור מהבית הלבן, שבתגובה הוציא הודעה תקיפה שביקרה את הצעד. לפי ההודעה, הנשיא ברק אובמה ושר החוץ ג'ון קרי לא ייפגשו עם נתניהו, שיגיע לוושינגטון ב-3 במרץ - שבועיים בלבד לפני הבחירות.

עוד על המשבר ביחסים
"ביקור נתניהו - ניסיון עוין ללחוץ על הקונגרס בנושא איראן"
ארגון יהודי בארה"ב נגד ביקור נתניהו: "צעד שגוי ופוליטי"
נאום הקונגרס: נתניהו החליט להכפיל את ההימור

ציפי לבני ויצחק הרצוג, ינואר 2015. ראובן קסטרו
"נתניהו פוגע בביטחון ישראל". לבני/ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום התייחס לנסיעתו הצפויה של ראש הממשלה לוושינגטון גם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד. במהלך אירוע "שבתרבות" במודיעין אמר לפיד כי "נתניהו מעדיף להרוס את היחסים האסטרטגיים שלנו עם ארצות הברית בשביל נאום בחירות". לדבריו, "זה חשוב שישמעו את קולה של ישראל באופן רם וברור בסוגיה האיראנית", הסביר שר האוצר לשעבר. "אבל מה שקורה במקרה הזה הוא ההפך - זה גורם לנו נזק. נתניהו מעדיף בשביל נאום בחירות אחד, שאולי יקושש כמה קולות בסניפי הליכוד, להרוס את היחסים האסטרטגיים שלנו עם ארצות הברית".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
יאיר לפיד בכנס הדמוקרטיה במכללה למנהל, ינואר 2015. ראובן קסטרו
"זה בניגוד לפרוטוקול וזה לא מנומס". לפיד/ראובן קסטרו

יו"ר יש עתיד המשיך ואמר כי "צריך לזכור, הבית הלבן הוא המוסד שעמו אנחנו מקיימים את הקשר היומיומי. הנושאים הביטחוניים והצבאיים מתנהלים מול הבית הלבן, שהוא זה שלמעשה מנהל את המשא ומתן מול האיראנים". לדבריו, "נתניהו מכיר את היחסים עם האמריקנים, את הפרוטוקול ואת היחסים בזירה הבינלאומית. אם הוא החליט לשבור את כל זה בשביל לנאום בקונגרס שבועיים לפני בחירות, זה יכול להיות רק מסיבה אחת: מפני שהוא חושב שזה יעזור לו בבחירות בישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה על הפיגוע בפריז, ינואר 2015. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
ינאם בקונגרס שבועיים בלבד לפני הבחירות בישראל. נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

עוד הוסיף לפיד כי "אילו הדאגה לסוגיה האיראנית הייתה מדריכה את נתניהו, כפי שהוא אומר, הוא היה מנהל את זה אחרת ובתיאום עם הבית הלבן". לטענתו, "במהלך סוף השבוע שוחחתי עם בכירים אמריקנים והם מזועזעים. זה בניגוד לפרוטוקול וזה לא מנומס. היחסים עם האמריקנים חשובים למדינת ישראל. אסור לנו לפגוע בהם כך בקלות ראש, זה גורם נזק ליחסים האסטרטגים וייקח זמן רב לשקם אותם".

אקוניס: "האופוזיציה מתנגדת באופן אוטמטי"

שר הפנים גלעד ארדן התייחס היום לביקורת של לבני והאשים אותה בהתקפלות בפני דעת הקהל העולמית. "לבני והרצוג מוכנים, כמו תמיד, להפקיר את האינטרסים הלאומיים והביטחוניים של מדינת ישראל מול איראן, מול הפלסטינים ובעצם מול כולם", אמר. "הציבור בישראל מצפה מההנהגה שלו שתעמוד על האינטרסים החיוניים למדינה ולא תחפש לקושש כמה מחיאות כפיים מהעולם בכל מחיר. זאת בדיוק ההכרעה בבחירות הקרובות - ממשלת ויתורים ונסיגות בראשות ציפי והרצוג או ממשלה לאומית בראשות נתניהו והליכוד, שתעמוד כצוק איתן על האינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל".

בניגוד לביקורת שהטיחו לבני ולפיד בראש הממשלה, אמר סגן השר אופיר אקוניס ב"שבתרבות" בבת ים כי "נתניהו ייצג את כל אזרחי ישראל בעניין שלא אמורה להיות עליו שום מחלוקת בישראל - תכנית הגרעין של איראן והתפשטות הטרור של האיסלאם הקיצוני". לדבריו, "לדאבון הלב, הציניות ורדידות השיח שמלווה את הבחירות הנוכחיות מביאה את האופוזיציה להתנגד אוטומטית לכל משימה לאומית". בהמשך תקף אקוניס את מפלגת העבודה על רקע התבטאויות מועמדיה לכנסת בעבר. "תפיסות פוסט-ציוניות השתלטו על המפלגה", אמר.

(עדכון ראשון: 12:32)

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully