וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פוקס" נגד נתניהו: "מתעלם מהנשיא ומתגנב לקונגרס"

25.1.2015 / 0:43

שני מגישים בכירים של הרשת המזוהה עם המפלגה הרפובליקנית ומביעה תמיכה עקבית בישראל תקפו את נאומו המתוכנן של ראש הממשלה שבועיים לפני הבחירות. "הוא לא היה בא לפה אם הוא לא היה חושב שזה ישתלם לו פוליטית"

צילום: לואיז גרין, אלעד פליב; עריכה: טל רזניק

(צפו בלבני ולפיד תוקפים את נאום נתניהו בקונגרס, אתמול)

ביקורת נדירה על נתניהו גם מצד הימין השמרני בארה"ב: מגיש בכיר של רשת "פוקס", המזוהה עם המפלגה הרפובליקנית ומביעה תמיכה עקבית בישראל, תקף אמש (שבת) בחריפות את הנאום המתוכנן של ראש הממשלה בפני הקונגרס זמן קצר לפני הבחירות בישראל. המגיש כריס וואלאס כינה את התנהלותו של נתניהו "מעוותת".

וואלאס הוא אחד העיתונאים הבכירים ביותר ברשת הימנית-שמרנית שהיא גם הרשת הנצפית ביותר בארה"ב. הוא מגיש בין השאר את תכנית סוף השבוע שלה. בהופעתו היום באחת מתכניות האקטואליה של "פוקס", אמר וואלאס כי הביקורת על נתניהו והרפובליקנים הינה "מוצדקת לחלוטין", והוסיף כי "כדי להבין עד כמה כל הדבר הזה מעוות, צריך לזכור ששר החוץ, ג'ון קרי, נפגש השבוע במשך שעתיים עם שגריר ישראל בוושינגטון, רון דרמר, ולא שמע ממנו מילה בנושא".

עוד על נאום נתניהו בקונגרס:
נתניהו ינאם בקונגרס האמריקני שבועיים בלבד לפני הבחירות
לבני נגד נתניהו: "פוגע ביחסים עם ארה"ב בגלל פוליטיקה"
הבית הלבן נגד הזמנת נתניהו: "הפרה של הפרוטוקול"

צפו בביקורת על נתניהו ברשת "פוקס":

"אני חייב להודות שאני המום", אמר וואלאס והוסיף: "כל זה קורה שבועיים לפני הבחירות (בישראל), ונתניהו הוא פוליטיקאי ממולח מאוד. הוא לא היה בא לפה אם הוא לא היה חושב שזה ישתלם לו פוליטית". וואלאס הוא מבקר חריף של הנשיא אובמה, כמו כל הרשת עבורה הוא עובד, אולם בהתייחס לפרשה האחרונה, הוא אמר כי "עבור נתניהו, להסתכסך בצורה כזו עם אובמה, שהולך להיות בתפקיד עוד שנה וחצי, זה סיכון גדול".

זלזול עמוק באובמה ובמוסד הנשיאות

מגיש אחר ברשת, שפארד סמית', ציין במהלך שיחתו עם וואלאס כי "זה נראה כאילו הם (נתניהו ושותפיו להזמנה לקונגרס, א"ת) חושבים שאנחנו, האזרחים האמריקנים, חבורת מטומטמים". שני העיתונאים הבכירים הדגישו תוך כדי שיחתם כי הם מסכימים עם הגישה הנוקשה של ישראל כלפי איראן, אולם ביקרו בחריפות את נתניהו על כך שהוא "מגיע לכאן, מתעלם מהנשיא ומתגנב לקונגרס".

ברק אובמה  ובנימין נתניהו. AP
"להסתכסך בצורה כזו עם אובמה זה סיכון גדול"/AP

ביקורת כה חריפה על ישראל מצד אנשי "פוקס" הינה חריגה ביותר. מדבריהם של וואלאס וסמית' עולה כי עיקר הביקורת שלהם נובע מכך שנתניהו הפר את כללי הכבוד הנהוגים בין מנהיגי ישראל וארה"ב, ובכך ביטא זלזול עמוק לא רק בנשיא אובמה עצמו, אלא במוסד הנשיאות בארה"ב ובציבור האמריקני.

(עדכון ראשון: 21:43)

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully