וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לכחלון: ועדת הבחירות פסלה את המתמודדת במקום 3

ועדת הבחירות קבעה כי העיתונאית צגה מלקו לא עמדה בתנאי הצינון שדורשים ממנה להתפטר לפחות 100 יום לפני הבחירות. השופט ג'ובראן הצר על החלטתו למנוע ממנה להתמודד ברשימת "כולנו": "הציבור היה מרוויח אם הייתה נבחרת"

צילום: יותם רונן, עריכה: יאיר דניאל

(צפו בכחלון מציג את מלקו, לפני כשבועיים)

מכה לכחלון: ועדת הבחירות המרכזית הודיעה היום (שני) כי העיתונאית צגה מלקו, שהוצבה במקום ה-3 ברשימת "כולנו" בראשות משה כחלון, לא תוכל להתמודד בבחירות לכנסת ה-20. מלקו, עובדת רשות השידור, לא עמדה בתנאי ההתמודדות הקובעים כי עובד בשירות המדינה חייב להתפטר לפחות 100 ימים לפני מועד הבחירות. "בהתאם לסעיף 56 לחוק הבחירות לכנסת, גברת מלקו מנועה מלהתמודד בבחירות הקרובות", נכתב בהחלטת השופט סלים ג'ובראן, ראש ועדת הבחירות.

צגה הייתה מנהלת רשת א' בין השנים 2011-2008 ועברה לשדר ברדיו רק"ע, הרשת לקליטת העלייה באמהרית. השופט ג'ובראן אמר כי ההחלטה למנוע ממנה להתמודד קשורה בדרגתה הגבוהה של מלקו מימיה כמנהלת הרדיו, ולא לתפקידה האחרון.

בחירות 2015 || עוד ידיעות בוואלה! חדשות
צגה מלקו מכולנו: "מציעים לי להיות מנקה לפחות פעמיים בשבוע"
הרצוג על רשימת "המחנה הציוני": "אנחנו הציונות האמיתית"
נתניהו: השמאל יביא להקמת חמאסטן נוספת במרכז הארץ

צגה מלקו ומשה כחלון במסיבת עיתונאים, בית סוקולוב. ראובן קסטרו
מלקו/ראובן קסטרו

אנשי "כולנו" אמנם טענו כי אין לראות במועמדת "עובדת מדינה בכירה", אולם בהחלטה נקבע כי דרגתה מחייבת צינון של 100 יום לפחות וש"כל פרשנות אחרת של סעיף 56 תוביל לסטייה חריפה מתכליתו של חוק יסוד: הכנסת, ותפגע פגיעה קשה ולא מידתית בזכות לבחור ולהיבחר". עוד אמר השופט שבית המשפט העליון קבע כי יש "לפרש את הוראות הצינון הרלוונטיות בצמצום".

"ההחלטה מעציבה"

השופט ג'ובראן הביע צער על ההחלטה, שמונעת ממלקו להיבחר לכנסת. "אני מודע לכך כי החלטתי מהווה פגיעה בזכותה החוקתית של מלקו מלהתמודד בבחירות. יותר מכך, נראה כי הציבור הרחב, בדגש על הקהילה אתיופית בישראל, היה מרוויח אם מלקו הייתה מתמודדת ונבחרת לכנסת. הקהילה האתיופית, המונה מעל 135 אלף אזרחים, אינה מיוצגת דיה בכנסת לאורך השנים. יחד עם זאת, לצערי, לא נראה שמצב זה הולך להשתנות גם בכנסת ה-20".

במפלגת "כולנו" "נדהמו" מההחלטה ומסרו כי טרם הוחלט כיצד תיראה הרשימה אחרי הסרת מלקו. "פעילותה של צגה הייתה סמל להצלחה במאבקים חברתיים, ולכן ראתה המפלגה לנכון לשבצה במקום בכיר ברשימה", נמסר. בנוגע לדבר הפסילה מטעם מעמדה אמרו ב"כולנו": "אמנם לגברת מלקו דרגה ניהולית גבוהה, אך דרגת עבודתה בפועל אינה תואמת לכך שהרי בשנים האחרונות היא שימשה כעיתונאית מהשורה ברשות השידור ולא כמנהלת. מפלגת כולנו למדה את הנושא והחזיקה בחוות דעת של משפטנים בכירים לפיה מלקו יכלה להצטרף לרשימה אך כבוד השופט ג'ובראן פסק אחרת. צר לנו מאוד על החלטת כבוד השופט אך אנו מכבדים את החלטתו ונפעל לפיה.

סגנית ראש עיריית ירושלים, רחל עזריה, שמוקמה במקום חמישי ברשימת מפלגת "כולנו" הביעה אף היא צער על החלטת יו"ר ועדת הבחירות: "ההחלטה מעציבה. צגה מביאה קול מאוד חשוב לכנסת, וגם מייצגת קהילה חשובה שלא יהיה לה ייצוג. היא עשתה דברים מאוד משמעותיים בחברה הישראלית כאזרחית ואני מאמינה שהיא גם יכולה הייתה לתרום ולהשפיע כחברת כנסת".

לדבריה, ההחלטה מיותרת שכן היא נעוצה בעניינים טכניים. "אני מניחה שבימים הקרובים תתקבל החלטה לגבי הרשימה המחודשת", אמרה. הרשימות הסופיות של המפלגות ייחתמו בעוד שלושה ימים.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il
לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com
לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully