וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש שטרות של מאה": ההקלטה שעשויה לסבך את מועמד ליברמן

27.1.2015 / 12:19

בהקלטת שיחה בין מזכירתו של ראש העיר צפת ומקום 4 בישראל ביתנו לבין נהגו, מתועדת העברת חבילה לכאורה של מעטפות מזומנים. בתביעה שהגיש הנהג עולה שורת טענות קשות על התנהלות ראש העיר אילן שוחט, שמסר בתגובה: "מברך על פרסום ההקלטות"

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: גדי וינסטוק

האזינו לשיחה בין מזכירת ראש העיר לנהג

הקלטות שהגיעו לידי וואלה! חדשות ונחשפות כאן לראשונה מוסיפות מידע חדש על הפרשה שבה מעורב ראש העיר צפת ומספר 4 בישראל ביתנו, אילן שוחט. בכתבה שפורסמה כאן תוארו שורה של טענות על ליקויים חמורים לכאורה בהתנהלותו של שוחט, כפי שעלו מתביעה שהגיש נהגו לשעבר, יוסי לוי, על פיטורים שלא כדין. בין הטענות היו העברות של מעטפות מזומנים, קניית קולות בבחירות המוניציפליות ומתן הטבות למקורבים.

אביגדור ליברמן  בטקס הצגת רשימת ישראל ביתנו. טלי מאייר
ליברמן ושוחט באירוע השקת הרשימת החדשה של ישראל ביתנו, בשבוע שעבר/טלי מאייר

אחד הסעיפים בכתב התביעה עוסק בהעברת סכומים גדולים של כסף במעטפות לעירייה: "במקרה נוסף נדרש התובע (הנהג) לנסוע למשרד מסוים בירושלים ולהביא משם ארגז ובתוכו עשרות מעטפות של כסף מזומן בסך מצטבר של מאות אלפי שקלים. המעטפות סודרו בשטרות של חמישים שקל ושטרות של מאה שקל, בכל מעטפה עשרות שטרות. המעטפות נמסרו ישירות לעוזר הבכיר של הנתבע 2 (שוחט) כאשר מזכירת הלשכה מלווה טלפונית את התובע בכל הנסיעה".

הקלטות שנחשפות כאן מתעדות שיחה שהתקיימה בין מזכירתו של ראש העיר לבין הנהג של הראש העיר באותה נסיעה, אחרי שיצא מירושלים עם המעטפות והיה בדרכו בחזרה לצפת. בהקלטה נשמעת המזכירה מבקשת מהנהג לבדוק מה יש בתוך המעטפות. הוא עונה לה שיש בהן שטרות של כסף, והיא מבקשת ממנו להגיע לעוזרו הבכיר של שוחט.

המזכירה: יוסי, תפתח מעטפה אחת מהרשימה... מהחבילה... תפתח אותה, תגיד לנו מה יש בפנים.

הנהג: אני אפתח את החבילה עכשיו?

המזכירה: אחד, כן. מעטפה אחת מתוך החבילה.

הנהג: רק רגע. שנייה.

המזכירה: תודה נשמה.

הנהג: שנייה אני עומד בצד, שנייה, יתפוס אותי שוטר. נו מה. רק רגע אני פותח. מה את רוצה לדעת?

המזכירה: מה יש בתוך מעטפה אחת?

הנהג: חמישים. שטרות של חמישים, ויש שטרות של מאה.

המזכירה: אה, אוקיי. סבבה. יופי. תודה.

הנהג: מה עוד?

המזכירה: תבוא ישר לגילי (עוזרו הבכיר של שוחט)

שוחט הוצג כמספר 4 ברשימת ישראל ביתנו לכנסת לפני שבוע. הוא המועמד החדש שהוצב במקום הגבוה ביותר, אחרי ליברמן עצמו, אורלי לוי אבקסיס וסופה לנדבר שהמשיכו מהכנסת הקודמת.

שלשום הוציא דובר עיריית צפת הודעה דרמטית לתקשורת שבה נמסר כי שוחט התלונן במשטרה על סחיטה באיומים וכי ההאבטחה סביבו תוגברה. התלונה למשטרה הוגשה כשלוש שעות לאחר שמערכת וואלה! חדשות שגרה לדובר העירייה בקשה לתגובה על הטענות נגד שוחט, שעולות מכתב התביעה שהגיש נהגו באוקטובר האחרון לבית המשפט לענייני עבודה בנצרת. התביעה הוגשה באמצעות עורך הדין תמיר סבאן.

לפני כחצי שנה ביקש שוחט להוציא צו איסור פרסום על הפרטים שעלו בפרשה, אולם בית המשפט דחה את בקשתו. כמו כן, עשרה ימים לפני האירוע החגיגי שבו הציג ליברמן את המועמדים של מפלגתו לכנסת ה-20, דחה בית המשפט בקשה נוספת שהגיש שוחט, הפעם להסיר אותו מכתב התביעה.

במקרים אחרים שתוארו בכתב התביעה נטען כי הנהג "נשלח למשרד הממוקם בירושלים באזור הכותל המערבי ואף למשרדים של תורמים ועמותות אחרות בתל אביב בהם קיבל לידיו שוברים בסכומים מצטברים של מאות אלפי שקלים אותם העביר לידי עוזרו הבכיר של שוחט, אשר העביר אותם לבני משפחתם של מקורביו של שוחט ולתומכיו".

בסעיף אחר מתאר לוי איך אנשיו של ראש העיר פעלו בדרכים פסולות לכאורה כדי לקדם את סיכוייו להיבחר לתפקיד. "התובע היה נוכח בסיטואציות שבהן אנשיו של שוחט שילמו כספים בפועל לאנשים על מנת שאלה יצביעו בעבורו", כתב עו"ד סבאן בכתב התביעה. "כך גם עוזרו הבכיר של שוחט, אשר נהג לשבת בחב"ד ולחלק כספים לתלמידי ישיבה שיבחרו בשוחט".

שוחט בתגובה: "לא אכנע לסחיטות ולאיומים"

מאילן שוחט נמסר בתגובה: "מאז פרסום שמי כמועמד לכנסת, החלו ניסיונות סחיטה של גורמים עבריינים, הדורשים חצי מיליון שקל מכספי העירייה לטובת הנהג שפוטר מעבודתו בשל בעיות משמעת קשות, ומנסה בנקמנות ומרירות לקשור חלוקת שוברים לחג הפסח (לניצולי שואה ומשפחות נזקקות), למעטפות כסף, כאילו מדובר בסצנה מתוך הסרט הסנדק.

"לא אכנע לגל הסחיטות והאיומים ולכן הגשתי תלונה במשטרה. אני מברך על פרסום ההקלטות, המהוות עדות חיה לפרויקט סיוע למשפחות נזקקות לקראת חג הפסח. אני גאה בשליחותי זו ומדגיש כי כל רשימות הנזקקים גלויות, מבוקרות ונעשות בהובלת עובדים סוציאליים ואגף הרווחה העירוני. מדי שנה אני ולשכתי תורמים מכיסנו הפרטי לחלוקה חשובה זו ומשתדלים לא להשאיר אף משפחה רעבה לחג.

"בושה וחרפה להעלות סוגיה זו בצורה שטחית ולא רצינית, הכל מתוך מטרה לפגוע בשמנו הטוב. את הסאגה הזו נגמור בבית משפט אחת ולתמיד ולא דרך שבבי מידע סלקטיבי בתקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully