וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיום על כחלון מגיע דווקא ממפלגת הברסלבים

גלי גינת ודנה ירקצי

28.1.2015 / 17:30

מה יהיה על שמה של מפלגת "כולנו"? חסידי ברסלב נרשמו עם מפלגתם תחת השם: "כולנו חברים" וכעת הם דורשים שלא לאפשר את הרשמתו של כחלון. "נשקול איחוד אם נקבל שיריון בעשירייה", אמר יו"ר המפלגה. ועדת הבחירות טרם מסרה החלטתה בנושא

צילום: עומר מירון, עריכה: טל רזניק

השם של מפלגתו של משה כחלון בסכנה: מפלגת "כולנו חברים נ נח" של חסידי ברסלב נרשמה היום באופן רשמי לבחירות עם שם זהה כמעט לזה שבחר בו משה כחלון עבור מפלגתו. מפלגת כחלון עדיין לא נרשמה כך שבמידה ויימצא שהתמודדותן של שתי המפלגות עם השם הקיים מהווה "הטעיית בוחר" ייתכן שיהיה עליו למצוא שם חדש.

מפלגת כולנו, ינואר 2015. תמיר ברגיג, מערכת וואלה! NEWS
יצטרך לוותר על השם? כחלון/מערכת וואלה! NEWS, תמיר ברגיג

יו"ר "כולנו חברים" שרון כנפו, טוען לזכות ראשונים: "משה כחלון רוצה להשתמש בשם כולנו וזה לא מקובל עלינו. אנחנו נקראים כולנו חברים. כולנו זה כולנו. אנחנו נרשמנו קודם ולכן מבחינתנו יש בעיה שהוא משתמש בשם כולנו כי זה מבלבל".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

הבוקר (רביעי) נפתח במשכן הכנסת הליך הגשת רשימות המפלגות לכנסת ה-20. אחד אחרי השני הגיעו נציגי המפלגות והגישו את הרשימות הסופיות ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון סלים ג'ובראן. ההליך ימשיך מחר ויינעל בשעה 22:0.

מפלגתו של כנפו אף פנתה לוועדת הבחירות המרכזית וביקשה לוודא כי הרשמתו של כחלון, שמתוכננת למחר, לא תאושר. " אנחנו סומכים על ועדת הבחירות שהיו מספיק הוגנים כדי שלא יאשרו את זה", אמר בשיחה עם וואלה! חדשות. "אנחנו נרשמנו כבר מהבחירות הקודמות כ'כולנו חברים', וגם עכשיו כשהגענו לרישום בכנסת הגענו לפניו. אנחנו באמת סומכים על ועדת הבחירות שבאמת שתייחס לסוגיה הזאת בכובד משקל כאילו היינו מפלגה גדולה".

לשאלה מה צריך לקרות כדי שתוותר מפלגת "כולנו חברים" על השם, ענו חברי המפלגה כי הם מוכנים לשקול איחוד רשימות עם כחלון – "במידה ונקבל הבטחה לשיריון בעשירייה ושני עוזרים פרלמנטריים".

שרון קנפי מכולנו חברים. באדיבות המצולמים
"סומכים על ועדת הבחירות שבאמת שתייחס לסוגיה הזאת בכובד משקל כאילו היינו מפלגה גדולה". שרון כנפו ממפלגת "כולנו חברים"/באדיבות המצולמים

בינתיים במפלגת כולנו לא הביעו דאגה ממפלגת הברסלבים. להערכת גורמים במפלגה, הם יספיקו להירשם עד מחר ולהשתמש בשם "כולנו".

אודי פרידן, מנהל הקמפיין של "כולנו" סיפר אמר שכבר בנובמבר, לפני ההכרזה על מועד הבחירות, הוא הציע את השם הזה. "הם כבר חשבו על השם הזה קודם וכחלון מאוד התלהב מהעובדה שהוא שמע את אותה הצעה ממספר אנשים ולכן החליט שזה יהיה השם. בדקנו מיד האם יש מפלגות אחרות שרשומות באותו שם וראינו שאין בעיה כי מפלגת כולנו ומפלגת כולנו חברים זה שני דברים אחרים לגמרי".

ועדת הבחירות לא מסרה עוד את החלטתה בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully