וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי אוחנה פורש מרשימת הבית היהודי: "לא צפיתי את הסערה"

29.1.2015 / 8:38

כדורגלן העבר ששוריין ברשימתו של נפתלי בנט הודיע כי החליט שלא להצטרף למפלגה. "לא מרגיש שאני בנוי לכך", הסביר אוחנה את החלטתו. נוסף על אוחנה, גם דני דיין הודיע כי הסיר את שמו מרשימת המפלגה לכנסת

צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של הבית היהודי, קובי אליהו, יותם רונן; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

כדורגלן העבר אלי אוחנה הודיע הבוקר (חמישי) כי הוא החליט לפרוש מרשימת הבית היהודי לכנסת. "פניתי אתמול בלילה ליו"ר הבית היהודי נפתלי בנט בבקשה שלא להצטרף לרשימת הבית היהודי לכנסת", מסר אוחנה. "לא צפיתי את הסערה הציבורית שהתעוררה בעקבות הצטרפותי לחיים הפוליטיים, ואיני מרגיש שבשלב זה בחיי אני בנוי לכך".

אוחנה סיפר כי שמח מאוד כשהתבקש להצטרף למפלגה, והוא נענה להצעה מתוך רצון לתרום ולעזור לחלשים בחברה, אך מאז הוא היה עד למתקפות חוזרות ונשנות כלפיו וכלפי בנט ונפגע מכך. "אין לי שום רצון שהשר בנט ובטח לא משפחתי יפגעו בגללי", מסר אוחנה. "במהלך הלילה שקלתי שוב את ההחלטה לבקשתו של השר בנט, אך היא כעת סופית, ואני מודה לו מכל הלב על האמון שניתן בי. אמשיך לתרום הן לחברה והן לעולם הספורט מכל מקום שאהיה".

נוסף על אוחנה, גם יו"ר מועצת יש"ע לשעבר, דני דיין, ביקש להסיר את שמו מרשימת המפלגה לכנסת ה-20. דיין כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא דחה את הצעתו של יו"ר המפלגה, נפתלי בנט, להקפיץ אותו למקום ה-17 ברשימה והחליט להסיר את שמו לחלוטין.

עוד על הצטרפות אלי אוחנה לבית היהודי:
שיריון אלי אוחנה הוכיח: הציבור הדתי לא ראוי להנהיג את המדינה
עוד ג'וב נוח: הגימיק בהצטרפותו של אלי אוחנה לחיים הפוליטיים
הח"כים זועמים, הרבנים מאיימים: כעס על בנט בשל שריון אוחנה

אלי אוחנה מאמן נבחרת הנוער של ישראל בכדורגל. קובי אליהו
"אין לי שום רצון שהשר בנט ובטח לא משפחתי יפגעו בגללי". אלי אוחנה/קובי אליהו

בעקבות פרישתו של אוחנה, הודיע ח"כ זבולון כלפה ממפלגת תקומה, שהחליט לפרוש מהרשימה המשותפת לאחר השריון, על חזרתו לרשימה. "לאחר יציאתו של אוחנה מהרשימה אני חוזר מפרישתי. המקום ה-18 שבו אני ממוקם ברשימה חזר להיות ריאלי לחלוטין", הסביר ח"כ כלפה.

בנט התייחס לפרישתו של אוחנה בפוסט שהעלה לעמוד הפייסבוק שלו. "לפני שלושה ימים הודעתי על הצטרפותו של אלי אוחנה לתנועת הבית היהודי. הרעיון היה לחבר קהלים גדולים וחדשים לתנועה המופלאה שלנו. ידעתי שאני צפוי להתנגדות מבית ומחוץ, כי ככה זה כאשר רוצים לשנות", כתב בנט. "לצערי, המתקפה שהגיעה מכל מקום (גם מהתקשורת, גם מתוך הציבור) הייתה יותר מדי, גם בשביל איש אמיץ ולוחם כמו אלי".

בנט ציין סקרים שפורסמו לאחר צירופו של אוחנה והראו שהמפלגה דווקא התחזקה. "אלי אוחנה הוא ישראלי נפלא שמגלם בסיפור חייו נחישות, התמדה וגאווה לאומית. דווקא ככל שתקפו אותו יותר, למדתי יותר להעריך אותו", הוסיף בנט. "אני גאה באלי אוחנה וזכיתי בחבר נפלא, הכנסת איבדה נציג של העם".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
נפתלי בנט ראש הבית היהודי עם כדורגלן העבר אלי אוחנה. עמוד הפייסבוק של נפתלי בנט,
"הכנסת איבדה נציג של העם". אוחנה ובנט/עמוד הפייסבוק של נפתלי בנט

לפני שלושה ימים בלבד הצטרף אוחנה לרשימת הבית היהודי כחלק מניסיון של בנט לצרף למפלגתו כמה שיותר דמויות שאינן חובשות כיפה המוכרות לציבור הרחב. הוא היה צפוי להיות משוריין במקום ריאלי בצמרת הרשימה, ובכך מועמדים אחרים היו צפויים להידחק במורד הרשימה. "אלי הוא שונה מה'תבנית' הרגילה. אם אנחנו באמת מתכוונים לפתוח את הבית לכל עם ישראל, זהו מבחננו האמיתי", כתב אז בנט בעמוד הפייסבוק שלו בהודעה על צירופו של אוחנה, לצד תמונה משותפת של השניים.

בקר חברי המפלגה היו מי שזעמו על השריון המפתיע ועל הפגיעה הצפויה במיקומם של חברים אחרים במפלגה. בהודעה ששלחה שלשום ח"כ איילת שקד לפעילי המפלגה, כתבה מספר שלוש ברשימה: "נפתלי רצה לצרף מסורתי מזרחי שגדל בילדות קשה והצליח". כמו כן, בנט קיבל מכתב מהרב ישראל רוזן, שבו נמסר כי אם שריונו של אוחנה לא ישונה, יקרא הרב למצביעים שלא לתמוך בבית היהודי.

בעקבות הביקורת הקשה, כינס בנט ישיבת החירום של הבית היהודי. בתחילת הישיבה אמר בנט לחברי הכנסת המכהנים כי מדובר בעובדה מוגמרת, ואלה אמרו לו בתגובה כי הדבר אינו מקובל. במהלך הישיבה חלק מחברי המפלגה הקריאו לבנט הודעות נזעמות של פעילים ושל בוחרים. במהלך הישיבה תקפה ח"כ שולי מועלם את בנט על כך שבחר לצרף את אוחנה בשל הרקע שלו, שלדבריו, עשוי למשוך למפלגה קהל חדש. "אתה שאלת אותי פעם באיזה בית גדלתי? גם לי היו תשעה אחים".

לפניות לכתב: sben72@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully