וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל ביתנו: לפסול את מועמדות חנין זועבי בבחירות

29.1.2015 / 10:54

ח"כ אלכס מילר הגיש בשם המפלגה עתירה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית בטענה שתמיכתה של חברת הכנסת במאבק מזוין נגד ישראל הוא הפרה בוטה של חוק יסוד: הכנסת. זועבי: "הגזענות היא זו שצריכה להיות מחוץ לחוק"

חברי ועידת בל"ד בבחירות לרשימת המפלגה 17.1.2015. ערן גילווארג
מועמדותה תיפסל? ח"כ חנין זועבי/ערן גילווארג

מפלגת ישראל ביתנו הגישה הבוקר (חמישי) עתירה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון סלים ג'ובראן, בדרישה לפסול את התמודדותה של ח"כ חנין זועבי (בל"ד) בבחירות לכנסת ה-20. בעתירה שהגיש ח"כ אלכס מילר נטען כי תמיכתה של זועבי במאבק מזוין נגד מדינת ישראל ושלילת קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית הם הפרה בוטה של חוק יסוד: הכנסת. העתירה זכתה לתמיכתם של חברי הליכוד, הבית היהודי וש"ס.

בבחירות לכנסת ה-18 הגישה ישראל ביתנו עתירה בדרישה לפסול את רשימת בל"ד כולה מלהתמודד לכנסת. ועדת הבחירות המרכזית בראשותו של השופט אליעזר ריבלין קיבלה את העתירה, אך בג"ץ ביטל את ההחלטה.

בחירות 2015 || כל הכותרות החמות בוואלה! חדשות:
אלי אוחנה פורש מרשימת הבית היהודי: "לא צפיתי את הסערה"
נסגר היום הראשון להגשת הרשימות לבחירות לכנסת
האיום על כחלון מגיע דווקא ממפלגת הברסלבים

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בכנס הצגת רשימת ישראל ביתנו. טלי מאייר
יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן/טלי מאייר

"אני שמח לבשר על ההסכמה שהושגה בין סיעות המחנה הלאומי לפסול ח"כ זועבי, שפעם אחר פעם מסיתה נגד צה"ל וישראל ומביעה תמיכה בגדולים שבאויבי מדינת ישראל", אמר ח"כ מילר. הוא הוסיף כי כולו תקווה שהשופט ג'ובראן יקבל את הפסילה, "ובכך יסתיים פסטיבל האבסורד הנקרא ח"כ חנין זועבי".

בתגובה לבקשת הפסילה שהגישה ישראל ביתנו נמסר מטעמה של ח"כ זועבי: "אף אחד לא עושה לי או לכל ח"כ ערבי טובה על שאנו בכנסת, זה נגזר מזכויותינו במולדתנו. הגזענות היא זו שצריכה להיות מחוץ לחוק, תוך חיזוק המאבק הדמוקרטי למען אזרחות שווה לכולם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין  בישיבת הממשלה, נובמבר 2014. אוהד צויגנברג, מערכת וואלה! NEWS
היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין/מערכת וואלה! NEWS, אוהד צויגנברג

בתחילת החודש הודיעה פרקליטות מחוז הצפון לבאי כוחה של ח"כ זועבי כי היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, החליט להעמיד אותה לדין, בכפוף לשימוע, בגין עבירות של הסתה לאלימות והעלבת עובד ציבור. החלטה זו התקבלה לאחר קבלת המלצת הפרקליטות, ולאחר שהיועץ קיים שורת דיונים בעניין בהשתתפות פרקליט המדינה שי ניצן וכן אנשי המחלקה לתפקידים מיוחדים בפרקליטות המדינה ופרקליטות מחוז הצפון.

החקירה נגד זועבי החלה ביולי האחרון עקב התבטאויות שהשמיעה בבית משפט השלום בנצרת בדיון בהארכת מעצרם של חשודים בהפרות סדר שהתקיימו בעיר לאחר רצח מוחמד אבו חדיר בירושלים. בדיונים אלה ייצגו את המדינה שני חוקרי משטרה ממוצא ערבי, שהם עובדי ציבור, ואותם תקפה ח"כ זועבי.

היא חשודה שבנוכחות קהל רב, לרבות בני משפחות העצורים ועורכי דין שהמתינו מחוץ לאולם, הטיחה בשוטרים אמירות קשות ופוגעניות על היותם ערבים המשרתים במשטרת ישראל. בין היתר, קראה לעברם: "אלה שמשתפים פעולה נגד בני עמם, צריך לנקות בהם את הרצפה", "שיפחדו מהשבאב", ו"צריך לירוק להם בפרצוף". עוד אמרה זועבי כי אותם שוטרים הם בוגדים וששלחו אותם להביא מידע ולהאזין לאנשים במקום. הגשת כתב אישום נגד זועבי טעונה את הסרת חסינותה כחברת כנסת.

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully