וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטבון שוקל לפרוש ממפלגת ישי עקב המגעים עם עוצמה יהודית

29.1.2015 / 13:30

הרב משה הגר כבר פרש הבוקר מהמפלגה במחאה על שילובו האפשרי של ברוך מרזל. עד כה לא נחתם הסכם רשמי בין שתי המפלגות אך אתמול הודיע מיכאל בן ארי על פרישה לטובת מרזל שיוצב כנראה במקום ה-4

חבר הכנסת יוני שטבון, מספר 2 במפלגת יחד של אלי ישי, שוקל לפרוש מהמפלגה במידה וישי יחבור לרשימה משותפת עם עצמה יהודית של מיכאל בן ארי וברוך מרזל. מוקדם יותר היום פרש מהרשימה לכנסת אלוף משנה במילואים הרב משה הגר, שהיה בחמישייה הפותחת, במחאה על אפשרות מסתמנת שכזו.

עוד על המגעים לאיחוד בין עצמה יהודית ומפלגת יחד בוואלה!:
השר אריאל: על אלי ישי להתאחד עם עוצמה יהודית
מסתמן: אלי ישי ומיכאל בן ארי יחברו לרשימה משותפת
לאחר הפיצוץ עם ישי: עוצמה יהודית הציגו רשימה לכנסת

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט וח"כ יוני שטבון בוועידת הבית היהודי, ספטמבר 2014. ראובן קסטרו
יוני שטבון/ראובן קסטרו

איום הפרישה של שטבון בא על רקע טענותיו שהוא חש שהמפלגה הפכה למפלגת "כלבו" ולא כזו שתאחד בין חרדים ודתיים מתוך שמירה על סמן זהות המדינה. אך גורם במפלגה של ישי סיפר כי בשבוע שעבר הזמינה המפלגה סקר שבוחן כמה קולות תביא הריצה המשותפת עם "עוצמה יהודית" לעומת ריצה עם ח"כ שטבון ו"הפער היה עצום", לפי הגורם. "שטבון מביא קולות בודדים לעומת עשרות אלפים שמביאים מיכאל בן ארי, ברוך מרזל וכל השאר".

לשטבון עדיין מוצמדת אבטחה על רקע איומים מצד עוצמה יהודית – שמצדה הכחישה את הדברים.

הרב משה הגר, ראש המכינה הקדם צבאית ביתיר, הודיע הבוקר כי הוא מוותר על מקומו ברשימת המפלגה לכנסת ה-20. לוואלה! חדשות נודע כי הפרישה היא במחאה על שילובו של ברוך מרזל, נציג תנועת "עוצמה יהודית" בחמישייה הראשונה של הרשימה. "אינני פורש מהמפלגה ואשמש כיו"ר הנהלת התנועה", אמר הגר, "באתי מתוך תחושת שליחות ואמונה בדרך, אך למען האחדות אני מוותר על מקומי".

פרישתו של הגר נובעת בעיקר בשל התנגדותו של הרב צבי טאו, ראש ישיבת "הר-המור", הנחשב לאחד הרבנים המובילים בציבור החרד"לי, לחיבור עם "עוצמה יהודית". הרב טאו תמך עד כה במפלגה של ישי, אך התנגד נחרצות למהלך של איחוד בין המפלגות, בין היתר בשל התנגדותו לעלייה להר הבית. גורם בציונות הדתית תהה: "איך ח"כ יוני שטבון עדיין לא פרש מהמפלגה? הוא גם אמור להישמע לרב טאו".

מיכאל בן ארי ברוך מרזל פעילי ימין קיצוני. ברני ארדוב
צירופן יהפוך את המפלגה למפלגת "כלבו". ברוך מרזל ומיכאל בן ארי/ברני ארדוב

עד כה, שעות ספורות לפני המועד האחרון להגשת הרשימות, לא נחתם הסכם רשמי בין שתי המפלגות. אך אתמול הודיע הח"כ לשעבר מיכאל בן ארי על פרישה מהתמודדות לכנסת לטובת פעיל הימין ברוך מרזל שיוצב ככל הנראה במקום ה-4 ברשימה. זאת, במידה והצדדים יחתמו על הסכם.

אחת הסיבות להצבתו של מרזל ברשימה היא העובדה שבן ארי נוהג באופן קבוע לעלות להר-הבית, דבר שאליו מתנגדים גם הרב טאו וגם הרב מאיר מאזוז, פטרונו הרוחני של ישי.

לפניות לכתב יקי אדמקר: yakiadamker@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully