וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת השריונים בבית היהודי: דיין פרש, ותוקף את בנט

29.1.2015 / 15:10

לאחר מסכת הלחצים ופרישתו של אוחנה, פרש גם יו"ר מועצת יש"ע לשעבר, והוא מאשים את יו"ר הבית היהודי על התנהלותו. "השריון שהוצע לי נועד כל כולו לסכל את אביחי בוארון", כתב בעמוד הפייסבוק שלו

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

(בנט על דיין, בחודש שעבר: "סמל למנהיגות עקבית")

ימים לא פשוטים עוברים על נפתלי בנט ועל מפלגתו: מרגע ההכרזה על שריונו של כדורגלן העבר אלי אוחנה ברשימת הבית היהודי הופעלו עליו ועל אוחנה מסכת לחצים שהביאו לפרישתו של האחרון הבוקר (חמישי) מהרשימה. כמו כן, בשעה האחרונה הודיע דני דיין בטוויטר כי הוא סירב לשריון במקום ה-17 ברשימת הבית היהודי והוא פורש מהמפלגה. בצעד חריג, דיין מעדכן בחשבונות הטוויטר והפייסבוק שלו את עוקביו על ההתפתחויות.

עוד על סערת השריונים של הבית היהודי בוואלה! בחירות:
אלי אוחנה פורש מהרשימה: "לא צפיתי את הסערה"
הח"כים זועמים, הרבנים מאיימים: כעס על בנט בשל אוחנה
סקר: אוחנה לא פגע בבית היהודי, הליכוד מצמצם פערים

דיין כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי בבית היהודי מנסים לסובב את הסיפור ואומרים כי הוא ביקש לעבור למפלגה אחרת והוא סורב, אף שהדבר לא נכון. "הם יודעים שהאמת הפוכה. שמפלגה אחרת במחנה הלאומי חיזרה אחריי ושלאחר ששקלתי - סירבתי לחיזורם", כתב דיין. "בשלב מסוים שקלתי את זה ושיתפתי את נפתלי בכך. שיתפתי אותו גם בהחלטתי לא להענות לחיזורים ולהישאר ברשימת הבית היהודי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
דני דיין מצביע באלון שבות בפריימריז לבית היהודי, ינואר 2015. ראובן קסטרו
דני דיין בפריימריז לבית היהודי/ראובן קסטרו

בפוסט נוסף כתב דיין: "הבית היהודי מתדרך שרציתי שריון במקום ריאלי. חבל על המאמץ שלהם: אני מודה בזה. אילו היה מוצע לי – הייתי מסכים. הם העדיפו את אלי אוחנה ולא אמרתי מילה של ביקורת ולא פרשתי מן הרשימה. נכון, באתי לבית היהודי כדי להיות בו 'גורם מוביל ומשפיע', כדברי בנט עצמו במסיבת העיתונאים. לא סרח עודף".

הוא הוסיף כי הוא לא רצה לשמש "כלי לסיכול מועמד אחר, שיוצר בעיני מישהו בעיה תדמיתית". הוא הוסיף: "השריון שהוצע לי נועד כל כולו לסכל את אביחי בוארון. ברשימה שאלה שיקולי הרכבתה אין לי עניין להשתתף".

נפתלי בנט ראש הבית היהודי עם כדורגלן העבר אלי אוחנה. עמוד הפייסבוק של נפתלי בנט,
אוחנה ובנט/עמוד הפייסבוק של נפתלי בנט

חברי הכנסת שומרים כעת על שתיקה רמה, אך מאחורי הקלעים ברור שיש להם משקל גדול בסאגה הזו. ישיבת החירום של הבית היהודי, שכונסה ביום שלישי, הסתיימה בטונים צורמים.

בנט כינס את הישיבה בעקבות ההביקורת שנשמעה במפלגתו על ההחלטה לשריין את אלי אוחנה למקום השמיני ברשימה לכנסת, ובכך דחק מועמדים אחרים במורד הרשימה. בתחילת הישיבה אמר בנט לחברי הכנסת המכהנים כי מדובר בעובדה מוגמרת, ואלה אמרו לו בתגובה כי הדבר אינו מקובל.

כדי לבצר את עמדתו, לפני הישיבה התראיין בנט בחדשות 2 ואף דאג לפרסם את רשימת המפלגה הכמעט סגורה עם מיקומו המדויק של אוחנה בדף הפייסבוק של המפלגה.

גם הרב אלי סדן איים שאם הדבר לא ישונה הוא ישלח את תלמידיו לעבור ישיבה-ישיבה בארץ לשכנע את תלמידים לא להצביע לבית היהודי. במהלך הישיבה הציעו חלק מחברי הכנסת לבנט לשכנע את אוחנה לפרוש מיוזמתו כדי להציע ליו"ר המפלגה מוצא של כבוד. לא ברור אם אוחנה באמת נפגע מהביקורת והחליט לפרוש או אם הופעל עליו לחץ ישיר לעשות כן בטענה שזה המוצא הטוב ביותר שגם יסייע לבנט, אך הלחצים הכבדים הופעלו עד להודעת אוחנה הבוקר על פרישתו מהרשימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully