וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: מרזל ובן ארי ירוצו עם אלי ישי בבחירות

29.1.2015 / 20:54

אחרי מו"מ פתלתל, החליטו חברי "עוצמה יהודית" לחבור לרשימה אחת עם מפלגת "יחד העם איתנו" של השר לשעבר. הצדדים צפויים להתפרק לסיעות נפרדות אחרי הבחירות, אם ייכנסו לכנסת. שטבון חזר בו מהאיום לפרוש אם יתממש האיחוד

אחרי משא ומתן שידע עליות ומורדות, השר לשעבר אלי ישי (יחד העם איתנו) ומפלגת עוצמה יהודית של אנשי הימין הקיצוני ברוך מרזל ומיכאל בן ארי חתמו הערב (חמישי) על הסכם ריצה משותפת בבחירות הקרובות.

מרזל יוצב במקום הרביעי ברשימה והוא התחייב שלא לעלות להר הבית בקדנציה הקרובה, לאור חילוקי דעות שהיו בנושא. ח"כ יוני שטבון, מספר שתיים של ישי, שאיים במהלך היום לפרוש אם עוצמה יהודית תחבור, החליט בסופו של דבר לחזור בו ולהישאר. מדובר בחבירה טכנית בלבד, והצדדים הסכימו כי יתפצלו לסיעות נפרדות אחרי הבחירות, אם ייבחרו לכנסת.

בחירות 2015 || סיקור מיוחד
כשל ניסיון לאיחוד הליכוד-כולנו: "כחלון דרש את האוצר"
סערת השיריונים בבית היהודי: דיין פרש, ותוקף את בנט
תתחייבו על מועמד לראשות הממשלה. דעה

במרבית הסקרים האחרונים לא עברה מפלגתו של ישי את אחוז החסימה שעומד על כארבעה מנדטים, ואולם עם ההצטרפות של אנשי עוצמה יהודית עולה הסיכוי שבכל זאת ייבחרו.

ברוך מרזל, מיכאל בן ארי ואלי ישי. אורי לנץ, יותם רונן וראובן קסטרו, עיבוד תמונה
מרזל בן ארי וישי/עיבוד תמונה, אורי לנץ, יותם רונן וראובן קסטרו

השמינייה הראשונה של הרשימה המשותפת

1. אלי ישי
2. יוני שטבון
3. מיכאל עייש (איש חינוך מצפת)
4. ברוך מרזל
5. ששון טרבלסי (דובר הרב מאיר מאזוז, רבו של ישי)
6. עמיטל בראלי (רב בישיבת ההסדר בשדרות)
7. דודי שוומנפלד (שדרן רדיו חרדי)
8. קובי יקיר (רב בישיבת ההסדר 'בית אורות')

גורם במפלגה של ישי סיפר כי בשבוע שעבר הזמינה המפלגה סקר שבוחן כמה קולות תביא הריצה המשותפת עם עוצמה יהודית לעומת ריצה עם ח"כ שטבון ונמצא ש"הפער היה עצום", לפי הגורם. "שטבון מביא קולות בודדים לעומת עשרות אלפים שמביאים מיכאל בן ארי, ברוך מרזל וכל השאר". לשטבון עדיין מוצמדת אבטחה על רקע איומים מצד עוצמה יהודית – שמצדה הכחישה את הדברים.

מוקדם יותר היום הודיע הרב משה הגר, ראש המכינה הקדם צבאית ביתיר, כי הוא מוותר על מקומו ברשימת המפלגה לכנסת ה-20. לוואלה! חדשות נודע כי הפרישה היא במחאה על שילובו של מרזל. פרישתו של הגר נובעת בעיקר בשל התנגדותו של הרב צבי טאו, ראש ישיבת "הר-המור", הנחשב לאחד הרבנים המובילים בציבור החרד"לי, לחיבור עם עוצמה יהודית. הרב טאו תמך עד כה במפלגה של ישי, אך התנגד נחרצות למהלך של איחוד בין המפלגות, בין היתר בשל התנגדותו לעלייה להר הבית. גורם בציונות הדתית תהה: "איך ח"כ יוני שטבון עדיין לא פרש מהמפלגה? הוא גם אמור להישמע לרב טאו".

לפניות לכתב יקי אדמקר: yakiadamker@gmail.com

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט וח"כ יוני שטבון בוועידת הבית היהודי, ספטמבר 2014. ראובן קסטרו
חזר בו מאיום הפרישה. ח"כ שטבון/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully