וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת נתניהו: "מעון ראש הממשלה קנה רק בקבוק יין ביום"

1.2.2015 / 7:44

בלשכה התייחסו להאשמות בגין בזבוז מאה אלף שקל בשנתיים על אלכוהול, וציינו כי התשלום על שתייה קלה ויין הסתכם ב-59.3 שקלים בממוצע ליום. בליכוד מאשימים את השמאל בפרסום כחלק מקמפיין להפלת נתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון בביקור פצועי התקרית בהר דב בבית החולים רמב"ם. ערן גילווארג
"הוציא 43,270 שקלים על יין בשנים 2009 ו-2010", ראש הממשלה בנימין נתניהו/ערן גילווארג

לשכת ראש הממשלה התייחסה אמש (שבת) להאשמות לפיהן מעון ראש הממשלה הוציא כמאה אלף שקלים מכספי הציבור על קניית אלכוהול במשך השנתיים שבהן כיהן בנימין נתניהו, כפי שפורסם שחדשות ערוץ 2. "על פי בדיקה שנעשתה על ידי חשב משרד ראש הממשלה, ההוצאה הממוצעת ליום במעון ראש הממשלה לרכישת יין, היא של בקבוק ליום", נמסר מהלשכה. לטענתם, "נתון זה מתבסס על בדיקת השנים 2013 ו-2014, בהן ניתן לפלח את ההוצאה על שתייה קלה ויינות".

בלשכה התייחסו גם להוצאות על בקבוקי היין בשנים הראשונות לכהונת נתניהו, ואמרו כי "התשלום לספקי שתייה קלה ויין בשנים 2009 ו-2010 עבור מעון ראש הממשלה הסתכמו ב-43,270 שקלים - ממוצע של 59.3 שקלים ליום, לרבות אירוח שוטף במעון ראש הממשלה", לשון ההודעה.

במפלגת הליכוד התייחסו אף הם להאשמות וטענו כי מדובר ב"רכילויות והכפשות שקריות" וכי התקשורת עוסקת במתרחש בבית ראש הממשלה במקום להתעסק ב"ניסיון של מפלגת העבודה והשמאל לקנות שלטון בכסף". בליכוד טוענים כי מאחורי הפרסום עומד "קמפיין להפלת נתניהו והליכוד", שבו מעורבים מועמדים ברשימת העבודה לכנסת, עמותות ישראליות-פלסטיניות וגופי שמאל קיצוניים מהארץ ומחו"ל. בכוונת המפלגה לחשוף את זהות הגורמים העומדים, לדבריה, מאחורי הקמפיין במסיבת עיתונאים שתתקיים מחר.

בחירות 2015 בוואלה! חדשות:
סערת אוחנה: כדי להיות ראש ממשלה בנט יצטרך מפלגה אחרת
בתום יום סוער: אלה רשימות המפלגות שהוגשו לכנסת ה-20
סקר וואלה! חדשות: הליכוד מזנק, הבית היהודי צונח

ציפי לבני במהלך כינוס רשימת "המחנה הציוני" 25 בינואר 2015. ראובן קסטרו
"מחיר האלכוהול שנתניהו שותה שווה לשכר המינימום", ציפי לבני/ראובן קסטרו

במטה המחנה הציוני לא נשארו אדישים להאשמות הליכוד, ובמטה של הרשימה המשותפת של ציפי לבני ויצחק הרצוג טענו כי "נתניהו והימין הקיצוני בפאניקה". "הפחד שלהם מספסלי האופוזיציה המצפים להם אחרי הבחירות מעביר אותם על דעתם", נמסר. "מיותר לציין שהטענות של הימין הקיצוני שקריות ומשוללות כל יסוד ומטרתן היחידה היא להסית את הדיון מכישלונותיו של נתניהו בשש השנים האחרונות בנושא הדיור, ביוקר המחייה ובביטחון".

יו"ר התנועה, ציפי לבני, התייחסה אתמול לפרשה במהלך אירוע "שבתרבות" בראשון לציון ואמרה כי ראש הממשלה מוציא על אלכוהול כ-4,200 שקל בחודש – סכום המתקרב לשכר המינימום, העומד על 4,300 שקלים. "מחיר האלכוהול שנתניהו שותה בחודש הוא כמו שכר חודשי של כמעט מיליון עובדים בישראל", אמרה לבני והוסיפה: "האזרחים בוחרים בסוף אדם לא רק לפי איך שהוא מקבל או לא מקבל החלטות בלשכת ראש הממשלה, אלא גם לפי ההתנהלות האישית שלו".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"ביבי מתחבא מאחורי סיפורים על בקבוקים ריקים"

שותפה למפלגה, יצחק הרצוג, התייחס אתמול לפרשת מחזור הבקבוקים של אשת ראש הממשלה במסגרתה נטען כי נתניהו לקחה לכיסה במהלך ארבע השנים האחרונות 4,000 שקלים מפדיון של בקבוקים ריקים, רכוש המדינה, שהוחזרו בהוראתה לכמה מרכולים בירושלים. "אם אנצח בבחירות, בהחלט אפשרי שאזמין את נתניהו לממשלתי. לאור ניסיונו במחזור, הוא יכול להיות שר לאיכות הסביבה", אמר הרצוג באירוע "שבתרבות" בחולון.

לדברי הרצוג, "ביבי עסוק בהאשמות, זורק אחריות על ראשי ממשלה קודמים ועל התקשורת הישראלית, מתחבא מאחורי הפחדות בלתי פוסקות וסיפורים על בקבוקים ריקים. אבל אסור לשכוח - הוא ראש הממשלה כבר שש שנים והאחריות למצוקת הדיור, לילדים הרעבים ולמצבה החמור של מדינת ישראל בעולם היא עליו".

גם יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, התייחסה לפרשה ואמרה כי "ראש הממשלה מסתתר מאחורי שרה נתניהו במקום לקחת אחריות ציבורית על המעשים שלו כראש הממשלה". לדבריה, יש לפתוח בחקירה דחופה נגד נתניהו בחשד לגניבת כספי ציבור.

"ברגע שראש הממשלה חתם כ'משפחת נתניהו' על צ'ק החזר הכספים בפרשת מחזור הבקבוקים, הוא כבר עמוק בהסתבכות פלילית לכאורה, ואין כאן שום סיבה להתבצר בטיעון שמחפשים את אשתו. זו לא היא - זה הוא", אמרה גלאון וקראה לנתניהו להסיר את מועמדותו לתפקיד ראש הממשלה אם יש אמת בדיווח. "יצחק רבין לקח אחריות והלך הביתה על הרבה פחות מכך. אם הבדיקה תמצא שיש אמת בטענות, אני קוראת לנתניהו להסיר את מועמדותו לראשות הממשלה", הוסיפה.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully