וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד דורש: "ביצעת עבירה עם קלון – לא תהיה שר"

2.2.2015 / 15:20

יו"ר יש עתיד הציג תכנית שמטרתה "להילחם במגפת השחיתות". לפי לפיד, מהווה התכנית תנאי הצטרפות לקואליציה. "שומרי הסף שותקים כשראש הממשלה מתחבא מאחורי אשתו", אמר בהתייחסו לפרשת הבקבוקים

"יש עתיד": יאיר לפיד מציג את הנבחרת, ינואר 2015. ראובן קסטרו
יאיר לפיד בהשקת קמפיין הבחירות של מפלגתו בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

מפלגת יש עתיד הציגה היום (שני) תכנית חקיקה של המפלגה נגד שחיתות, שמטרתה "שהגיעה עד לבכירים בצמרת המדינה". בארוע, שארגן יו"ר מפלגת יש עתיד מחוץ בית הכלא "מעשיהו", הוא גם אמר כי יש עתיד תקדם בכנסת הבאה הצעת חוק שתוכנה קובע כי אם אדם ביצע עבירה שיש עמה קלון או ישב בכלא, הוא לא יוכל להיות שר, חבר כנסת או ראש עיר.

"תסתכלו על המקום הזה, מאחוריי", אמר שר האוצר לשעבר. זה המקום שאליו מגיעים אנשי ציבור שהורשעו בעבירות שיש עמן קלון. ישבו או יושבים פה נשיא, שר אוצר, שר פנים, שר בריאות, ראשי ערים, כל האנשים שהיו שותפים לחגיגת השחיתות. והדבר הלא יאומן הוא שיש אנשים שיצאו מפה, אחרי הכלא, וחזרו לחיים הציבוריים. וכולם – כל המערכת הפוליטית - אומרים שזה בסדר".

לפיד פרסם הצהרת הון: נאמד ביותר מ-10 מיליון שקלים

תכנית החקיקה גובשה בהתייעצות עם מומחי המכון הישראלי לדמוקרטיה ולפיד הצהיר כי זו הבטחה לקדמה תהווה תנאי להצטרפותה של יש עתיד לכל קואליציה. תוכנית החקיקה נגד השחיתות מורכבת מסדרת חוקים שהוגדרו לפני המפלגה כ"אגרסיבים".

כותרות אחרונות בוואלה! בחירות:
הרצוג באולפן וואלה!: "ליברמן הוא ימני קיצוני"
V15 מסייעת להרצוג: יש כאן בכלל עבירה פלילית?
הרצוג הודף את הטענות: "ראינו מופע מבוהל של הליכוד"

"אין מפלגה אחרת שיכולה לעשות את זה", אמר יו"ר המפלגה, "כי יש עתיד היא המפלגה היחידה שאף אחד מראשיה או מחברי הכנסת שלה לא נעצר, נחקר, נחשד, בחר בזכות השתיקה, הורשע או ישב בכלא. אני לא מאמין שאני אומר את זה בתור הישג. זה צריך להיות הסטנדרט. אבל אנחנו חיים במציאות שבה שומרי הסף שותקים כשראש הממשלה מתחבא מאחורי אשתו והופך את בית ראש הממשלה לארמון של קיסרות מנותקת ונהנתנית".

בין הסעיפים המרכזיים של תכנית המלחמה בשחיתות של יש עתיד: חקיקת מגבלות על אישי ציבור נחקרים, נאשמים ומורשעים אשר תכלול סעיף הקובע אדם אשר הורשע בעבירה שיש עמה קלון לא יוכל להתמודד לעולם לכל משרה ציבורית; ביטול הכספים הקואליציוניים; הגברת אכיפת וחומרת הכללים בתחום הלובי והגבלת את מרחב הפעילות המותר ללוביסטים ומניעת כניסתם למשרדי הממשלה; חיזוק מעמדם של שומרי הסף בגופים ציבוריים וברשויות המקומיות.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully