וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבקר יפרסם את הדוח על מעון ראש הממשלה חודש לפני הבחירות

מבקר המדינה העביר ליועמ"ש את החומרים הנוגעים לפרשות מחזור הבקבוקים ורהיטי הגן, מהם עולה חשש לפגיעה בטוהר המידות עד כדי חשש למעשה פלילי. נתניהו: "לאחרונה מתנהל קמפיין תקשורתי מתוזמן שנועד להלך אימים על המבקר והיועמ"ש"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו ממריאים לישראל מביקורם בעצרת הכללית של האו"ם. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
חשש למעשה פלילי. ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

מבקר המדינה יוסף שפירא הודיע אמש (שני) כי יפרסם ב-17 בפברואר, בדיוק חודש לפני הבחירות, את הדוח על התנהלות מעון ראש הממשלה. באותו יום צפויים להתפרסם גם דוח על מנהל הכנסת ודוח מעקב על מינהל וכספים בבית הנשיא.

במקביל, העביר אתמול המבקר ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין את החומרים הנוגעים לפרשת מחזור הבקבוקים ולפרשת רהיטי הגן במעון ראש הממשלה בנימין נתניהו. ממשרד המבקר נמסר כי החומר שנבדק מעלה חשש לפגיעה בטוהר המידות עד כדי חשש למעשה פלילי.

יצוין כי הדוח שיפורסם בעוד שבועיים לא צפוי לכלול את פרשת הבקבוקים ואת פרשת רהיטי הגן הקשורות ישירות לאשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, שאינה יעד לביקורת על ידי המבקר. הוא כן צפוי לכלול הוצאות של בני הזוג נתניהו על הבתים בקיסריה, בירושלים ובמעון ראש הממשלה על מזון. כמו כן, הוא צפוי לכלול התייחסות לבריכה בבית בקיסריה.

עוד באותו נושא:
היועמ"ש למבקר: עדכן אותי מתי יפורסם הדוח על מעון ראש הממשלה
לשכת נתניהו: "מעון ראש הממשלה קנה רק בקבוק יין ביום"
נתניהו על פרשת הבקבוקים: סיפור ממוחזר שנועד להפיל השלטון

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "אנו נתייחס לדוח על הוצאות מעון ראש הממשלה כשיתפרסם - ויוכח שהכול נעשה כדין. ביחס לטענות של מני נפתלי (אב הבית במעון ראש הממשלה לשעבר, ג"ג), שאינן כלולות בדוח ההוצאות שיימסר על ידי המבקר, מדובר בשקרים והשמצות של אדם המנסה להוציא כספים מהמדינה שלא כדין תוך כדי הכפשה שקרית בלתי פוסקת של ראש הממשלה ורעייתו. לדוגמה, רהיטי הגן לא נרכשו עבור הבית בקיסריה אלא עבור המעון הרשמי בבלפור, ושם הם נמצאים. לאחרונה מתנהל קמפיין תקשורתי מתוזמן ומתוזמר, שנועד להלך אימים על מבקר המדינה והיועץ המשפטי לממשלה, במטרה להפיל את שלטון הליכוד בראשות נתניהו. לא ניתן לקמפיין הפוליטי הזה להסיט את תשומת הלב של הציבור מהנושא המרכזי שעל הפרק - מי ישמור על ביטחון ישראל".

הגשת דוח מבקר המדינה, מאי 2014. נועם מושקוביץ
מבקר המדינה יוסף שפירא/נועם מושקוביץ

בסוף השבוע דווח כי המבקר מעכב את פרסום הדוח בשל בקשת עורך הדין של משפחת נתניהו, דוד שמרון, עד לאחר הבחירות. בעקבות הדיווחים, הודיע שפירא כי הוא נערך לפרסום הדוח, שבחודש אוגוסט האחרון הועבר נוסח כמעט סופי שלו לראש הממשלה וליועץ המשפטי לממשלה.

שלשום שלח וינשטיין מכתב לשפירא ובו ביקש לדעת מתי יקבל את הדוח לידיו. המכתב, שנשלח בתום התייעצות שקיים וינשטיין בלשכתו, מהווה המשך למכתב ששלח המבקר ליועמ"ש לפני למעלה מחצי שנה. לדברי היועמ"ש, בניגוד לטענת המבקר, מאז המכתב הקודם, ביוני 2014, לא הועברו לטיפול היועמ"ש או הפרקליטות חומרים כלשהם מהמבקר בעניין פדיון דמי המיחזור או רהיטי הגן במעון. זאת, על אף הסיכום כי המבקר יעיין במכלול החומר הרלוונטי וככל שיסבור שיש צורך בכך יעביר את הדברים לטיפול היועץ.

פרשת מחזור הבקבוקים נחשפה ביום חמישי האחרון בעיתון "הארץ". על פי הטענות, שרה נתניהו לקחה לכיסה במהלך ארבע השנים האחרונות אלפי שקלים מפדיון של בקבוקים ריקים, רכוש המדינה, שהוחזרו בהוראתה לכמה מרכולים בירושלים. כמו כן, דווח כי לפני קרוב לשנתיים השיב הזוג נתניהו למדינה 4,000 שקלים, לפי אומדן של אלף שקלים בשנה. על פי פרשת רהיטי הגן, שנחשפה לפני כשנתיים, ראש הממשלה ורעייתו החליפו את רהיטי הגן שנרכשו עבור המעון ברהיטי הגן שהיו בביתם בקיסריה.

(עדכון ראשון: 19:47)

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully