וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפורמה החדשה של כחלון: הפרדת כרטיסי האשראי מהבנקים

במסגרת התכנית שחשף היום יו"ר מפלגת כולנו תוקם רשות אחידה לפיקוח על המערכת הפיננסית וכן יוקם בנק קואופרטיבי. את התכנית, ש"תחסוך עשרות אלפי שקלים למשפחה בשנה", מתכוונת המפלגה לקדם בכנסת ה-20

מפלגת כולנו חשפה לפני זמן קצר (שלישי) את הרפורמה שהיא מתכננת להוזלת שירותי הבנקאות. במסגרת התכנית של משה כחלון יפוצלו חברות כרטיסי האשראי מהבנקים הגדולים במה שתואר על ידי ראש המפלגה כ"שלב הראשון בתוכנית להורדת יוקר המחייה שתחסוך עשרות אלפי שקלים למשפחה בשנה".

מפלגת כולנו, ינואר 2015. תמיר ברגיג, מערכת וואלה! NEWS
יחסוך למשפחה אלפי שקלים בשנה? משה כחלון/מערכת וואלה! NEWS, תמיר ברגיג

התכנית מתבססת על המלצותיו של פרופ' אבי בן בסט מהאוניברסיטה העברית ולשעבר מנכ"ל משרד האוצר. את הרפורמה במערכת הבנקאות מתכנן כחלון להוביל בכנסת הבאה והיא תכלול בין השאר את הפרדת חברות האשראי מהבנקים הגדולים, יצירת רשות אחידה לפיקוח על המערכת הפיננסית, הקמת בנק קואופרטיבי ובנק אינטרנטי. "הרפורמה תאפשר ליזמים ולעסקים לגדול, לצמוח ולהניע את גלגלי הצמיחה של המשק ותקטין את הנטל העצום שעל כתפי האזרחים", אמר כחלון.

לפי התכנית, בנק הפועלים ינותק מישראכרט, לאומי מלאומי קארד ודיסטקונט מכ.א.ל. – פעולה זו אמורה לייצר שלושה גופים פיננסיים חדשים ויציבים ללא צורך בהקמת תשתית או העמדת הון עצמי חדש.

בנוסף, במסגרת הרפורמה יופרדו הבנקים מתוך קבוצות בנקאיות קיימות: דיסקונט ממרכנתיל; בינלאומי-מסד מאוצר החייל; ממזרחי מיהב. פעולה זו תגדיל את מספר הבנקים בישראל באופן משמעותי ותביא להגברת התחרותיות, והוזלת השירותים הבנקאיים ללקוחות.

יצוין כי הרעיון להפריד בין חברות האשראי לבנקים כבר עלה בעבר ואף נידון בוועדת הכלכלה. מרכז המידע של הכנסת אף קבע כי המהלך "עשוי להביא להגדלת התחרותיות בשוק כרטיסי האשראי, לירידה במחירים לצרכנים". על פי דו"ח המפקח על הבנקים מהשנה שעברה, לקוחות בעלי כרטיסי אשראי שהונפקו על ידי חברה בת של בנק משלמים דמי כרטיס גבוהים פי שניים מבעלי אשראי של חברה שאינה בבעלות הבנק. עם זאת, המפקח היוצא על הבנקים, דודו זקן, התנגד למהלך ההפרדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully