וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: הליכוד הגיש תלונה נגד המחנה הציוני בעניין V15

4.2.2015 / 8:02

יו"ר צעירי המפלגה פנה למשטרה נגד העבודה, התנועה, מרצ וארגון V15, בשל קבלה ביודעין של תרומה אסורה ועבירה על חוק מימון מפלגות. "הרצוג חוזר על אותן השיטות שבהן הוא פעל ב-1999"

צילום: יותם רונן, עריכה: יאיר דניאל

(סערת העמותות: טענות הליכוד והתגובה של הרצוג, השבוע)

אחרי התלונה לוועדת הבחירות המרכזית, בליכוד מעלים הילוך נגד ארגון V15: יו"ר צעירי המפלגה דוד שאין הגיע אתמול (שלישי) למגרש הרוסים בירושלים והגיש תלונה במשטרה נגד מפלגות העבודה, התנועה, מרצ וארגון V15, בגין עבירה על חוק מימון מפלגות בשל קבלה ביודעין של תרומה אסורה - כך נודע לוואלה! חדשות.

היועץ ארד נגד נתניהו: "הציע לי מימון בלתי חוקי מגורם זר"

עם צאתו מהמשטרה, אמר שאין לוואלה! חדשות כי מדובר באותו דפוס פעולה מפרשת עמותות ברק. "הארגון עצמו הוא ארגון הגג שמכסה על העבירות שלהם, זו עמותה שמגייסת כספים גם בניגוד לחוק בארץ וגם בניגוד לחוק בארצות הברית. יש פה חשד ברור והמשטרה צריכה לחקור. לנו אין את הכלים שיש למשטרה. הרצוג למעשה חוזר על אותן השיטות שבהן הוא פעל ב-1999, רק שעכשיו הוא מנסה לטשטש את צעדיו עוד יותר. אז הוא שמר על זכות השתיקה ולא ענה לשאלות, אני מקווה שהפעם הדברים ייחקרו לעומק ואם יש צורך יעמידו את מי שצריך למשפט".

לקריאה נוספת:
V15 מסייעת להרצוג במאבק בנתניהו: יש כאן בכלל עבירה פלילית?
הרצוג הודף את הטענות: "ראינו מופע מבוהל של הליכוד"
סערת V15: "עמותת קש תומכת שמאל" או "פאניקה של הימין"?

נציג מפלגת הליכוד דוד שאין עם טופס התלונה במשטרה נגד ארגון V15 ומפלגות העבודה, התנועה ומרצ, 03 בפברואר 2015. יובל אלגד, מערכת וואלה! NEWS
פעיל הליכוד דוד שיאן עם טופס התלונה במשטרה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, יובל אלגד

התלונה למשטרה מצטרפת לשורת צעדים של הליכוד נגד V15 ומפלגות המחנה הציוני ומרצ. בסוף השבוע שעבר הגישו במפלגה עתירה לוועדת הבחירות המרכזית בדרישה להוציא צו שיפסיק את פעילות הארגון, בטענה שהתנועה עוברת על חוק מימון מפלגות. לטענת הליכוד, V15 מבצעת תעמולת בחירות למען מפלגות השמאל ומקבל לשם כך מימון זר, דבר האסור על פי חוק.

נבחרת חברי הליכוד, ינואר 2015. ראובן קסטרו
תלונה נגד מפלגות העבודה, התנועה ומרצ וארגון v15. מפלגת הליכוד/ראובן קסטרו

עם זאת, בליכוד טרם הצליחו לספק הוכחה לקיומו של קשר ישיר בין מטה V15 ובין מטה המחנה הציוני או מרצ, הדרוש על מנת להוכיח את טענות המפלגה כי מדובר למעשה בעמותת קש המקבלת הכוונה ממפלגות אלה. בנוסף לכך, נאלץ פרקליטו של נתניהו, עורך הדין דוד שמרון, לחזור בו מהדברים שאמר בתחילת השבוע, שלפיהם הקרן החדשה לישראל עומדת מאחורי המימון של התנועה. זאת, אחרי שבליכוד התקבל מכתב התראה מעורך הדין של הקרן החדשה שדרש ממנו לעשות כן. "אם נאמר על ידי כי הארגון V15 ממומן על ידי הקרן החדשה לישראל, הדבר נאמר בשגגה ואני מתנצל על כך", כתב שמרון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עותק התלונה שהגיש פעיל הליכוד נגד המחנה הציוני, מרצ וארגון V15/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם משיב אחר בעתירה שהוגשה לועדת הבחירות המרכזית, היועץ האסטרטגי והפרסומאי אייל ארד, שלח אתמול מכתב חריף לועדת הבחירות המרכזית, ובו דחה את טענת הליכוד שלפיהן הוא אחראי לפעילות התקשורתית של תנועת קול אחד: "לא מובאת שום ראייה או אסמכתא לקשר עם קול אחד מעבר לאמירה הסתמית 'על פי פרסומים באינטרנט' שאף אינם מובאים. הדברים כמובן אינם נכונים", כתב ארד, והוסיף: "משנטען כך ללא שמץ ראייה כבר הפכה הטענה לעובדה שממנה מסיקים כי מדובר במימון פוליטי מובהק. מן הסתם גם עו"ד שמרון, הבקי היטב בדין (...) יודע שאין כאן שמץ ראייה עובדתית אלא הכפשה שכל מטרתה להטיל בי דופי". יש לציין כי גם מכון מולד, גם תנועת קול אחד וגם אייל ארד, אשר נכללו בעתירה שהוגשה לוועדת הבחירות המרכזית, נמחקו ולא הופיעו בתלונה שהוגשה למשטרה.

המחנה הציוני: במקום להתעסק בבתי חולים, נתניהו עסוק בספינים"

מהמחנה הציוני נמסר בתגובה: "בכל בוקר, כשברחוב בלפור מגלים בעיתונים שנחשפה עוד פרשה מביכה שמעידה עד כמה נתניהו לא רואה את הציבור ממטר, אלא את עצמו - הוא מנחה את נתיניו לתקוף ולהסית נגד יריביו הפוליטיים.

"באותה הזדמנות אנחנו מבקשים מהמשטרה לבדוק גם את ההתעללות של ביבי באזרחי ישראל בשש השנים האחרונות, את פרשת הבקבוקים והאלכוהול. במקום שראש הממשלה יכנס דיון חירום על קריסת בתי החולים הוא מתעסק בספינים מבישים. בעוד חודש וחצי נחליף אותו בהנהגה רצינית ואחראית, עד אז שימשיך להסתחרר".

ארגון V15: "לא מקבלים כספים ממדינה זרה"

עמותת V15 הוקמה לפני כחודש, ופעיליה קוראים באופן גלוי להחליף את השלטון, אך לא נוקבים באופן ספציפי בשם המפלגה שאליה צריך להצביע. בליכוד טוענים כי תחת הכיסוי של "עמותה לא מפלגתית" ישנה כוונה ברורה לגייס מימון מחו"ל לטובת הקמפיין של המחנה הציוני.

לשאלת וואלה! חדשות על מקורות המימון של התנועה, השיבו ב-V15 כי התורמים הם דניאל אברהמס, דניאל לובצקי, אלון קסטיאל ואורי וויס. בתנועה לא הסכימו למסור בתשובה לפנייתנו את הסכומים שאותם העביר כל תורם, ומסרו כי "אנחנו פועלים בהתאם לחוק ואף פנינו מיוזמתנו למבקר המדינה מיד עם הקמת העמותה, ועוד טרם עתירת הליכוד, בהליך של 'פרה רולינג', שבו דיווחנו על מטרות V15 ואופי פעילותה".

שאלה נוספת שהופנתה לעמותה, בעקבות טענות הליכוד, היא אם ישנה מדינה כלשהי שתורמת כסף ל-V15. על כך השיבו בעמותה: "אין שום מדינה, מפלגה או חבל ארץ אשר תורמים ל-V15".

גם יו"ר המחנה הציוני הרצוג הכחיש השבוע בריאיון לוואלה! חדשות קשר עם הארגון. "כששמעתי את השם V15 חשבתי שמדובר בשם של תרופה", השיב.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully