וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צו מניעה לליברמן: לא יוכל לחלק גיליונות של שרלי הבדו

5.2.2015 / 0:07

ועדת הבחירות נעתרה לדרישת טיבי למנוע את הפצת עותקי המגזין הצרפתי על ידי ישראל ביתנו. את הגיליון תכנן ליברמן להפיץ עם עטיפה שעליה נכתב: "טיבי לא רוצה שתראו את זה. טיבי גם לא מכיר בישראל כמדינה יהודית"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ליברמן, טיבי ושער הגיליון המדובר/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, סלים ג'ובראן, הוציא אמש (רביעי) צו מניעה נגד הפצת גיליון מיוחד של המגזין "שרלי הבדו" על ידי מפלגת ישראל ביתנו. את העתירה הגיש ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת). זאת לאחר שלפני כשבוע קרא אביגדור ליברמן לפעילי מפלגתו לרכוש עותקים של הגיליון ולחלקם לציבור בעקבות ביטול אירוע המכירה שתכננה רשת "סטימצקי".

שער גיליון "שרלי הבדו" נחשף: קריקטורת הנביא מוחמד

במהלך דיון בוועדת הבחירות שהתקיים אתמול, בהשתתפות טיבי וליברמן, סיפר האחרון כי בכוונת המפלגה להפיץ את הגיליון המיוחד בתוך עטיפה שעליה נכתב: "אחמד טיבי לא רוצה שתראו את זה. אחמד טיבי גם לא מכיר בישראל כמדינה יהודית. אנחנו כן. ניירות לא הורגים, טרור כן. תכל'ס ליברמן. ישראל ביתנו".

בנוסף, נכתבו על העטיפה הסברים אודות הגיליון המיוחד והמתקפה על מערכת העיתון בפריז. עוד נכתב: "ח"כ מחמוד גנאים מהרשימה הערבית המאוחדת איים על ראש הממשלה שהפצת העיתון בישראל תפגע ברגשותיהם של המוסלמים. אנחנו פה כדי להגיד לגנאים וחבריו: אנחנו לא ניכנע לאלימות, אנחנו לא נכנעים לטרור".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סלים ג'ובראן/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעתירה שהגיש כתב טיבי כי הוא "מגנה בכל לשון של גינוי את המעשה הנתעב של רציחתם של עובדי המגזין הנ"ל לפני מספר שבועות בצרפת". עם זאת, הוא הוסיף כי "אין בגינוי זה כדי להרפות, ולו במעט, ממידת התנגדותי הנחרצת להפצת האיורים הפוגעניים, המנסים לבזות סמלי דת מוסלמים מובהקים בדמותו של הנביא מוחמד עליו השלום".

כותרות אחרונות בוואלה! בחירות
הקרב בין כחלון ונתניהו עולה הילוך: "מי שיתקוף – יותקף"
אחרי פארסת אוחנה, בנט ירד לדימונה להתפייס עם המזרחים
מתיחות במחנה הציוני סביב תכנית טרכטנברג

העתירה התקבלה בכפוף לסעיף 8 לחוק הבחירות שאוסר לקיים תעמולת בחירות תוך מתן מתנות. השופט קבע כי הגיליון בצירוף עם האריזה המיוחדת עונה להגדרה זו. "מוטב היה אם המפלגות השונות היו מתמקדות בניסיונות לקרב בין האוכלוסייה היהודית לערבית, ולא בליבון ובניצול המתחים הקיימים ביניהן", הוסיף השופט ג'ובראן בפסיקתו.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

(עדכון ראשון: 23:20)

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully