וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי צפוי להמליץ על נתניהו: "להרצוג אין היום אפשרות להרכיב קואליציה"

עמרי נחמיאס והילה קובו

8.2.2015 / 18:29

בראיון באולפן וואלה! חדשות הבהיר יו"ר ש"ס כי הוא אינו חלק מקואליציית "רק לא ביבי". נוסף על כך, הדגיש כי מארגן נאום נתניהו בקונגרס הסב לו נזק, והציג את התנאי המרכזי להצטרפותו לממשלה - הדיור הציבורי

מערכת וואלה!

איתות לנתניהו? יו"ר ש"ס, אריה דרעי, אמר היום (ראשון) שבקרוב ינקוב בשמו של המועמד שעליו הוא ממליץ לראשות הממשלה – "לא נתחמק מהדבר הזה". הוא לא נקב בשמו של מי מהמועמדים אך אמר כי לפי הסקרים כרגע הוא אינו רואה אפשרות כי יו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג, ירכיב את הממשלה.

"אמרתי שלא נשב בממשלת שמאל? זה פשוט מאוד, תקרא את המנדטים", הסביר דרעי בראיון מיוחד באולפן וואלה! חדשות. "אין אפשרות לפי הסקרים היום לבוז'י הרצוג להקים (ממשלה – ע"נ). ברגע שאיווט ליברמן הודיע שהוא לא יישב בממשלת שמאל, אז אני לא רואה מאיפה בוז'י...".

בעבר הבעת תמיכה מסויימת בכנס חירום בהרצוג ואמרת שאתה מאחל לו "שיעלה מעלה מעלה". יכול להיות שעדיין תמליץ עליו?

"היינו באופוזיציה, המשימה שלנו הייתה להפיל את הממשלה, והפלנו את הממשלה. כעת, אני רואה לפי תוצאות הסקרים. אמרתי שאני לא חלק מקואליציית רק לא ביבי. נראה מי יביא מנדטים".

יו"ר תנועת ש"ס אריה דרעי באולפן וואלה! חדשות. פברואר 2015. מגד גוזני
דרעי באולפן וואלה! חדשות/מגד גוזני

מה התנאים שלכם לכניסה לממשלה?

"מע"מ אפס על מוצרי יסוד, שכר מינימום של 30 שקל, דיור ציבורי וביטול הסנקציות הפליליות".

פרסמת לאחרונה הון לפיה הונך מוערך בחמישה מיליון שקל.

"ההון שלי הוא לא ממניות ולא מרכוש. יש לי אוברדראפט בבנק. הרכוש שלי מתבסס על הבית שלי שקנינו לפני כ-30 שנה ועלה אז כמיליון שקל. ברוך השם אנחנו חיים טוב ואנחנו שמחים בחלקנו אבל לעולם לא אשכח מאיפה באתי ומיהם מיליוני השקופים".

דרעי פרסם הצהרת הון: שוויו מוערך ב-4.8 מיליון שקלים

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

בהיותך איש פרטי ייעצת לטייקונים: דנקנר, תשובה, לב לבייב ושרי אריסון.

"אין בושה לעבוד. כשאתה לא בפוליטיקה אחת המצוות הגדולות היא לפרנס את משפחתך. ניסיתי להתפרנס. לצערי לא הצלחתי לעשות עסקים גדולים, גם כשעבדתי עם כל האנשים האלה קיבלתי שכר חודשי, לא בונוסים ולא מניות".

כמי שמוביל את אותו דגל חברתי, מה דעתך על אורח החיים של בני הזוג נתניהו?

"אנחנו חוטאים לאמת. הבעיות הגדולות ביותר לא עולות לשולחן. בגלל מלחמות בין עיתונים מעלים את כל הנושאים האלה. הבעיה האמיתית היא למעלה משני מיליון איש מתחת לקו העוני. שיחיו, שהציבור יראה והציבור ישפוט".

יש שתי מפלגות שהולכות רק על הטיקט החברתי: אתה וכחלון. כחלון עשה את הרפורמה בסלולר. אבל כשש"ס החזיקה במשרד השיכון והמחירים עלו, וכשמשרד התקשורת היה בידי ש"ס כאשר שילמנו 500 שקל למכשיר. אז למה להאמין שאתם תהיו יותר חברתיים ממנו?

"אני שמחתי שכחלון הצטרף לפוליטיקה אבל אני מאוכזב מהדגשים שלו. הוא מדבר על רפורמות ורגולציה אבל לא על עוני. אני משוכנע שביחד נשתף פעולה. לא הייתי כאן ב-15 שנים האחרונות, אין לי אחריות על מה שנעשה. אני מברך אותו על הסלולר".

לא שמענו עדיין את התכנית הכלכלית של ש"ס.

"נדבר על העשירונים הכי נמוכים. התכנית שלנו תושק בימים הקרובים. העיקרון הוא לקחת למי שיש ולתת למי שאין. נדרוש כתנאי להצטרפות לכל ממשלה שכל תכנית בניה חדשה שתאושר תכלול 7.5% אחוז מהדירות שהן דיור ציבורי. יהיה מס על אחוזות ומס על ירושות. ניקח מהעשירים וניתן לעניים".

משה כחלון בסיור בשוק הכרמל. פברואר 2015. ראובן קסטרו
"הוא מדבר על רפורמות ורגולציה אבל לא על עוני. אני משוכנע שביחד נשתף פעולה". משה כחלון/ראובן קסטרו

איך מפלגה שאין בה אישה ברשימה, ולא מייצגת כך חצי מהאוכלוסייה, מריצה קמפיין "אנשים שקופים"?

"יש לנו אורח חיים שלנו. אני לא רוצה לדבר על אורח החיים החילוני. הנשים שלנו רוצות להשפיע ולפעול בתוך התרבות שלהן. הן לא רוצות ללכת לתפקידים כאלה. כל ניסיון שלכם להכתיב בפטרונות והתנשאות לציבור החרדי אורח חיים ייכשל. כל דבר שבא מבפנים יצליח".

מה אתה חושב על התהליך של בנט, שפתח את המפלגה לעוד ציבורים? האם זה התהליך שאתה רוצה להעביר בש"ס?

"אני לא מקושש מנדטים. ראינו את בנט מביא את אוחנה וחוזר בו, מביא מלכת יופי וחוזר בו. הוא מחפש להיות הליכוד השני. לנו יש אידיאולוגיה, לנו יש רבנים, לנו יש מסורת. אנחנו פועלים לאט-לאט".

ביידן הודיע כי יחרים את נאום נתניהו. אתה חושב שראש הממשלה צריך לנסוע לשם?

"הפינה שנקלענו לעימות עם אובמה והדמוקרטים היא דבר נורא. אני מבין את ראש הממשלה אבל מי שארגן לו את הנאום עשה נזק. צריך למצוא דרך לצאת מהתסבוכת. על עימות עם ארה"ב מחליש אותנו במידה מסוכנת. אני קורא לראש הממשלה להרים טלפון לאובמה ולהגיע איתו להסדר".

אילו תיקים תדרשו?

"לא את החוץ ולא את ביטחון הפנים. את התיקים החברתיים".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully