וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתנגד לכל פסילה": מה עמדת הרצוג על מועמדות זועבי?

עמרי נחמיאס וגלי גינת

9.2.2015 / 16:45

לפני שבוע הודיע המחנה הציוני כי יתמוך בעתירה לפסילתה של הח"כית מבל"ד – אך היום הם כבר נשמעים פחות החלטיים. זיגזג המפלגה מגיע עד למערכת הבחירות הקודמת, אז יצא הרצוג בנחרצות להגנתה של זועבי

צילום: ניסים אוג'ר, עריכה: גדי וינסטוק

(תיעוד: הרצוג מתנגד לפסילת זועבי ב-2012)

המחנה הציוני מרכך היום (שני) את עמדתו כלפי פסילת חנין זועבי: אחרי שביום חמישי האחרון הבהירו במפלגה כי יתמכו בפסילת חברת הכנסת מבל"ד, כך שלא תוכל להתמודד לכנסת ה-20, נשמע היום טון אחר מכיוונם של ראשי הרשימה, יצחק הרצוג וציפי לבני. לדבריהם, הם יחכו לעמדת היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, וזאת "על מנת לגבש החלטה סופית"

ביום חמישי הקרוב יתקיים בוועדת הבחירות המרכזית דיון הנוגע למועמדים שפסילתם נידונה. קודם לכן, ככל הנראה ביום רביעי, צפוי וינשטיין להגיש את המלצותיו.


בחירות 2015 || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
יעלון לוואלה: "ליברמן? קודם שיעבור את אחוז החסימה"
"מביך" ו"לא חינוכי": מה הצעירים חושבים על סרטוני בחירות
קמפיין הזעם של דרעי: "ניקח מהעשירים משדרות רוטשילד"

חנין זועבי הרצוג ולבני. ניב אהרונסון וערן גילווארג, עיבוד תמונה
" מסתייגים מהאמירות הקשות של זועבי, כמו גם מהגזענות של ברוך מרזל". ראשי המחנה הציוני וחנין זועבי/עיבוד תמונה, ניב אהרונסון וערן גילווארג

"אנחנו מאמינים במדינה יהודית ודמוקרטית עם שוויון זכויות מלא, אך מסתייגים מהאמירות הקשות של זועבי, כמו גם מהגזענות של ברוך מרזל", נכתב בהודעת המפלגה. עוד הוסיפו במחנה הציוני: "נציין כי זו עמדתנו, אך נמתין לעמדת היועץ המשפטי לממשלה".

הדברים מהווים ריכוך משמעותי מהודעה אחרת שפרסמה המפלגה ביום חמישי האחרון, שבה נכתב באופן שאינו משתמע לשתי פנים: "נתמוך בפסילת מרזל וזועבי, מדובר במועמדים קיצוניים משני צדי המתרס הפוליטי שפעילותם נוטפת הסתנה, גזענות ושנאה עד כדי פגיעה בדמוקרטיה".

הרצוג על ניסיון פסילת זועבי ב-2012: "משחקים באש"

בבחירות 2013, התנגדה מפלגת העבודה לפסילת זועבי, ומי שנימק את ההתנגדות היה יו"ר הסיעה דאז ויו"ר המפלגה היום הרצוג, שאמר בפני ועדת הבחירות המרכזית: "הרבה מהדברים שאמרה זועבי הם נתעבים, אבל כך הרבה דברים שאומר חבר הכנסת מיכאל בן ארי. אנחנו סולדים מפה ומפה. אבל יש ערכים יותר גדולים מהכאב האישי והדם הרותח. יש דברים שאתה לא מחלל אותם, אלא במקרים קיצוניים ביותר. וחירויות האזרח, חירות הביטוי והמחשבה, והזכות להיבחר היא חלק מזכויות היסוד שאתה לא פוגע בהן - גם אם קשה לך ביותר. אנחנו משחקים פה באש. אתה מוציא לבנה אחת, אתה מפרק את כל הבניין וככה מתחיל מדרון חלקלק".

עוד אמר הרצוג כי "אנחנו, במפלגת העבודה, בעמדה עקרונית שדוגלת בהקפדה יתרה על שיח הזכויות ונתנגד לכל פסילה".

המחנה הציוני: "זכות הדמוקרטיה להגן על עצמה"

מהמחנה הציוני נמסר בתגובה לדברים: "זכותה של דמוקרטיה ומדינה להגן על עצמה מפני אלה שמשתמשים בשיטת המשטר נגדה. זאת גם זכותה של הציונות – זאת שהקימה את ישראל על בסיס היותינו מדינת העם היהודי כשכל אזרחיה שווים. שנים אחרי שאבא של הרצוג קרע מעל בימת האו"ם את הטקסט שציונות היא גזענות, שנים לאחר שהאו"ם חזר בו - חנין זועבי לא תחזיר אותנו לשם. המבחן הוא לא רק האם דבריה מקוממים, והם מקוממים - אלא אם הם חצו את הקו הקבוע, בצדק בחוק. לפי זה נקבל החלטתינו ביחס אליה ולברוך מרזל".

לפניות לכתבים:

עמרי נחמיאס – omri_n@walla.net.il
גלי גינת – gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully