וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומן בחירות | המחנה הציוני: נעתור נגד התערבות נתניהו בפרס ישראל

ועדת הבחירות פסלה את זועבי ואת מרזל | יו"ר הבית היהודי התייחס לביקור של נתניהו בעלי: אחרי הבחירות עושים הקפאה | דן מרגלית מ"ישראל היום" תוקף חזיתית את נתניהו. עדכונים שוטפים בוואלה! חדשות

אחרי הסערה, מגיעה העתירה: גורמים ב"מחנה הציוני" אמרו הערב (חמישי) לוואלה! חדשות כי בכוונתם לעתור לבג"צ כנגד התערבותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במינוי שופטי הוועדה אשר בוחרים את זוכי פרס ישראל. אחרי שמרבית חברי הוועדה התפטרו במחאה מתפקידם, החליטו במחנה הציוני לעתור כנגד ההחלטה.

דויד גרוסמן. AP
דוד גרוסמן, שהסיר הערב את מועמדותו לפרס/AP

היועץ המשפטי של המפלגה, שימי בראון, אמר הערב לוואלה חדשות כי "לראש הממשלה, מתוקף תפקידו כממלא מקום שר החינוך, אין סמכות להתערב בהרכב ועדת הפרס, ודאי לאור הסמיכות לבחירות והעובדה שמדובר בממשלת מעבר. זו תחילתה של דיקטטורה במסווה של טענות לגבי המבנה של וועדת השיפוט. אף פעם לא הייתה התערבות כזו". לדברי בראון, "אם לא נקבל תשובה שתניח את דעתנו נעתור בתחילת השבוע לבג"צ".יו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג, אמר לוואלה חדשות: "נתניהו יעשה הכל כדי להצטייר ימני, גם במחיר הרס הסמלים של ישראל שקיימים פה דורות. הוא חושב רק על עצמו ולעזאזל המדינה".

16:50 אלי ישי על פסילת מרזל: "מאמין שבג"צ יהפוך ההחלטה"

יו"ר מפלגת יחד, אלי ישי, הגיב לפסילתו של ברוך מרזל ואמר כי "אוהב ישראל ואיש ארץ ישראל נפסל ממניעים זרים על ידי מפלגות החוששות לראות את "יחד" לוחמת בטרוריסטים מבית. זו צביעות ממדרגה ראשונה ותוצאה חמורה של שיתוף פעולה בין מרצ, הערבים, התנועה, יש עתיד וציפי-בוז'י. אני מאמין שבג"צ יהפוך את ההחלטה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

15:19 מועמדותו של ברוך מרזל לכנסת נפסלת

ועדת הבחירות המרכזית לכנסת החליטה לפסול גם את מועמד יחד, פעיל הימין הקיצוני ברוך מרזל, מהתמודדות בבחירות לכנסת ה-20. ההחלטה התקבלה ברוב דחוק של 17 בעד לעומת 16 נגד.

14:40 ישי ושטבון מברכים על פסילת זועבי

ראשי מפלגת יחד, חברי הכנסת אלי ישי ויוני שטבון, בירכו על החלטתה של ועידת הבחירות המרכזית לפסול את מועמדותה של ח"כ זועבי. "מקווה שבית המשפט העליון לא ישנה את החלטת הכנסת, המשקפת את רצון העם", אמר היו"ר ישי. שטבון הוסיף: "כמה שנים באיחור, אבל מוטב באיחור מאשר אף פעם לא".

14:15 במרצ מאשימים את הרצוג ולבני בפסילת זועבי

במפלגת מרצ תקפו את המחנה הציוני בשל תמיכתם בפסילתה של ח"כ זועבי: "התמיכה של המחנה הציוני בפסילת זועבי היא התקרנפות וריצה מביכה אחרי מקהלת הימין", נכתב בהודעת המפלגה. "מי שרוצה להיות אלטרנטיבה חייב להיות בעל אומץ ציבורי דווקא במקומות שנויים במחלוקת".

עוד הוסיפו במרצ כי "אנו מסתייגים מרבות מאמירותיה של ח"כ זועבי, אך גם אם הרגיזה רבים זו אינה עילה לפסילה. הכנסת מסוגלת להכיל קולות גם אם הם בקונצנזוס, וחבל שוועדת הכנסת הפכה את הדיון המהותי להצגה פוליטית".

14:00 בימין מברכים על פסילת זועבי

ההחלטה לפסילת ח"כ חנין זועבי בוועידת הבחירות המרכזית הובילה לסערת רוחות במערכת הפוליטית. שר החוץ, אביגדור ליברמן, שמפלגתו הייתה הראשונה לעתור כנגד ההתמודדות של חברת הכנסת מבל"ד, אמר לאחר ההחלטה: "כמו שברור שהשמש זורחת במזרח ושוקעת במערב, ושאחרי יום ראשון בא יום שני, כך גם הכי ברור שמקומה של חנין זועבי הוא לא בכנסת ישראל". לדבריו, "מקומה של זועבי הוא אפילו לא ברשות הפלסטינית, אלא יחד עם הטרוריסטים של חמאס בעזה".

יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ יריב לוין מהליכוד, אשר עתר גם הוא לוועדת הבחירות המרכזית, אמר כי "ועדת הבחירות קיבלה היום את ההחלטה ההגיונית היחידה: לפסול את מועמדותה של ח"כ זועבי לכנסת ה-20".

13:30 ועדת הבחירות פסלה את זועבי

ועדת הבחירות המרכזית פסקה ברוב מוחץ לאשר את העתירה לפסילתה של ח"כ חנין זועבי מהתמודדות בבחירות לכנסת ה-20. העתירה התקבלה ברוב של 27 בעד לעומת שישה נגד. בתגובה להחלטה אמרה זועבי: "אני לא מופתעת. אני בטוחה שבג"ץ יהפוך את ההחלטה. אני מייצגת את כלל הציבור הדמוקרטי".

נפתלי בנט בביקור בתיכון בליך ברמת גן, פברואר 2015. דוברות הבית היהודי,
ממתין לטלפון מנתניהו. בנט בתיכון בליך ברמת גן/דוברות הבית היהודי

12:30 דן מרגלית בעימות חריף עם נתניהו

דן מרגלית, מבכירי הפרשנים בעיתון "ישראל היום" המזוהה עם ראש הממשלה, תקף היום חזיתית את בנימין נתניהו בראיון לרדיו גלי ישראל לאחר שאתמול צייץ בטוויטר כי "פסילת שופטים לפרס ישראל אחרי שכבר מונו – ז'דאנוביזם נוסח ביבי". לדבריו, "לפטר חברי ועדה מוביל לפיטורי שופטי בג"ץ, אני יודע איך דיקטטורות מתחילות".

11:45 מהומה בוועדת הבחירות על רקע דברי זועבי

ח"כ חנין זועבי דיברה בפני חברי ועדת הבחירות המרכזית, על רקע הניסיון לפסול אותה מהתמודדות בבחירות לכנסת ה-20, ואמרה כי הגישה תשובה מפורטת העונה על כל הטענות שהעלו מפלגות הימין. בשלב זה צעק עו"ד יעקב מצא, נציג הליכוד בוועדה: "את צריכה להיות בבית סוהר, דם של חיילים שלנו על הידיים שלך ואת עומדת כאן וצוחקת. השופט, היא טרוריסטית וצריך לעצור אותה".

עו"ד איתמר בן גביר אמר על זועבי: "אני מפחד שהיא תגיד אללה אכבר ויהיה כאן פיצוץ". חברת הכנסת מבל"ד אמרה: "אני זו שצריכה לבקש לפסול אותם, מי שטוען שהריגה של 2,200 אנשים בעזה היא הגנה עצמית, מקומו לא בפרלמנט כלשהו. הוא תומך טרור. מי שלא מגנה הרג של 13 תושבים באוקטובר הוא תומך טרור ואותם צריכים לפסול. מה מפריע להם באמת? שאני פלסטינית ורוצה להמשיך להיות פלסטינית גם בתוך הכנסת. להישאר פלסטינית, להתנהג כפלסטינית, להיאבק כפלסטינית - זה מה שמפריע להם".

יו"ר מפלגת יחד, ח"כ אלי ישי, אמר כי "כל אזרחי ישראל שמחים עכשיו שהבאתי את מרזל לכנסת, שיתן יום יום תשובות לזועבי". בשלב זה הוצא אחד הנוכחים בשל התפרעות. הדיון ננעל באיחור של 45 דקות עקב המהומה באולם.

12:00 בנט מחכה להזמנה של נתניהו לדייט

שר הכלכלה נפתלי בנט הגיע היום לתיכון בליך ברמת גן ואמר: "לפני הבחירות כולם ימניים, נוסעים ליהודה ושומרון, אבל אחרי הבחירות הם עושים הקפאה או נואמים בעד מדינה פלסטינית בנאום בר אילן. אנחנו המפלגה היחידה בכנסת שמתנגדת להקמת פלסטין בארץ ישראל". עוד אמר בנט כי "אני חושש שגם הפעם אחכה לטלפון של נתניהו, כמו שמחכים לדייט. החשש נובע מכך שבפעם הקודמת הוא נתן ללבני, עם ששת המנדטים שלה, לנהל את המשא ומתן. לכן הבחירות האלה הם או ציפי או בנט".

10:00 המלחמה בין ישי לש"ס עולה מדרגה

לוואלה! חדשות נודע כי מפלגתו של ישי פנתה בימים האחרונים לש"ס בבקשה להשתמש באות ש' בפתק הבחירות עבור המפלגה, אולם ש"ס סירבה לכך. כמו כן, אמש (רביעי) הורגשה התחממות נוספת בין הצדדים, כאשר פעילי ש"ס דיווחו על אירוע רב-נפגעים והזמינו אמבולנסים וכוחות משטרה לכנס של יחד באלעד, במטרה לפוצץ את האירוע.

צמרת ש"ס, אריה דרעי, אלי ישי בכנס תמיכה במפלגה. עומר מירון
יריבות נוספות. דרעי וישי/עומר מירון

09:15 זה סופי? המחנה הציוני יתמוך בפסילת זועבי

המחנה הציוני צפוי לתמוך בפסילה של חנין זועבי (הרשימה המשותפת) וברוך מרזל (יחד) מהתמודדות לכנסת ה-20. זאת, על אף חוות דעת של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, שלפיה אין מניעה שהשניים יתמודדו. תחילה הצהירו במפלגה כי יתמכו בפסילה של השניים, אולם מאוחר יותר חזרו בהם, ואמרו כי יגבשו את עמדתם רק לאור עמדתו של וינשטיין. הבוקר תתקיים הצבעה בוועדת הבחירות המרכזית, ואם יימצא שם רוב לפסילה של זועבי, כפי שקרה בבחירות הקודמות, סביר שחברת הכנסת מבל"ד תעתור לבג"ץ.

09:30 מרזל על תמיכת המחנה הציוני בפסילתו: "פחדנים"

ברוך מרזל (יחד) התייחס להחלטת המחנה הציוני לתמוך בפסילתו מהתמודדות לכנסת ה-20, ואמר כי "הם מפחדים, מדובר במחנה אנטי ציוני שאם היה מתנגד לפסילתי הייתי צריך לעשות חשבון נפש". לדבריו, "אין להם התנגדות שטיבי וזחאלקה יהיו בכנסת, אבל אותי הם רוצים לפסול. זו צביעות במיטבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully