וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה יהדות התורה נמנעת מלהכריז על תמיכתה הצפויה בנתניהו?

12.2.2015 / 18:30

המפלגה החרדית אשכנזית אמנם לא מצהירה על תמיכתה בראש הממשלה אך כתבות העיתונות החרדית לא מותירות מקום לספק. מאמר המערכת של "יתד נאמן" מסביר כי המפלגה לא רוצה לעורר קמפיין נגד "דיל חרדים-נתניהו"

נציגי יהדות התורה מגיעים למו"מ קואליציוני עם נציגי הליכוד בכפר המכביה, ינואר 2013. יותם רונן
אין תמימות דעים במפלגה. חברי הכנסת ליצמן וגפני/יותם רונן

יהדות התורה, המפלגה החרדית אשכנזית בכנסת, נמנעה עד כה מלהצהיר כי תמליץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו להרכיב את הממשלה הבאה ורק רמזה לכך כשאמרה כי תתאם את מהלכיה עם ש"ס. אולם אם לשפוט לפי המאמרים שהתפרסמו הבוקר (חמישי) בעיתונים "יתד נאמן" ו"המודיע", המזוהים עם המפלגה, התשובה כמעט ברורה: נתניהו יהיה מועמד הסיעה. במאמר המערכת ב"יתד נאמן" הסבירו כי הסיבה שבגינה נמנעים מהכרזה פומבית על כך היא מאחר שזה יעורר קמפיין הסתה נגד "הדיל של החרדים ונתניהו".

השאלה במי יתמכו אחרי הבחירות מעסיקה רבות את המפלגות החרדיות. עד כה, יו"ר מפלגת יחד, חבר הכנסת אלי ישי, הודיע כי יתמוך בנתניהו להרכבת הממשלה, ואילו יו"ר ש"ס אריה דרעי רמז בברור על כוונותיו. לעומתם, ביהדות התורה מנסים לשמור את כל הקלפים פתוחים, אולם חברי המפלגה אינם תמימי דעים. מצד אחד, הח"כים מאיר פרוש ויעקב ליצמן מנסים להוביל קו ברור בעד ממשלה ימנית. מנגד, ח"כ משה גפני מנסה לשמור אמנם על קו מעט ימני, אולם באותה נשימה להשאיר את האופציה השמאלית פתוחה.

לקריאה נוספת:
ברוב מוחץ: ועדת הבחירות פסלה את מועמדות זועבי לכנסת
צפו: פעילי ש"ס הזמינו אמבולנסים כדי לפוצץ כנס של "יחד"
כחלון פרסם הצהרת הון: שווי כולל של כ-4.2 מיליון שקלים

"יש עתיד": יאיר לפיד מציג את הנבחרת, ינואר 2015. ראובן קסטרו
"אם לא יחבור לאויבי היהדות, נתניהו יקבל אוזן קשבת". לפיד/ראובן קסטרו

"עכשיו, אפשר לקוות, הוא (נתניהו) כבר מבין שהשותפות עם לפיד הייתה אומללה", נכתב ב"יתד נאמן", המזוהה עם הסיעה הליטאית במפלגה. "הנזק שנגרם לו היה גדול. אם ילמד את הלקח והפעם לא יחבור לאחר הבחירות לאויבי היהדות, אלא יבקש לחדש את השותפות עם הציבור החרדי ולהטות אוזן קשבת לצרכיו הרוחניים והגשמיים, ישנה סבירות שימצא אוזן קשבת אצל הנציגות החרדית". עוד נכתב כי "במשך שנים ארוכות, השתתפה 'יהדות התורה' בקואליציות בראשות הימין", אולם הסיבה שאין מודיעים על כך גם עכשיו היא מאחר והכרזה כזו תשחק "לידי אלו המבקשים לחפות על כישלונם בקדנציה החולפת – באמצעות הסתה מחודשת נגד הציבור החרדי, אותו הם שואפים להציב שוב כנושא מרכזי במערכת הבחירות".

"לא נשב עם לפיד בממשלה"

בכנס בחירות שבו נאם ח"כ גפני השבוע, הוא הזכיר את ההיסטוריה של מפלגתו ואת העובדה כי היא מעולם לא הלכה עם השמאל מלבד במקרה בודד. עם זאת, אמר גפני לראשונה כי "יהיה לנו קשה מאוד עד בלתי אפשרי לשבת עם לפיד בממשלה אחת". מקורביו ראו בכך אמירה שקובעת כמעט באופן חד משמעי כי יהדות התורה לא תשב בממשלת שמאל, שכן זו לא תוכל לקום ללא כניסתה של יש עתיד לקואליציה.

בנוסף, עיתון המודיע, המזוהה עם הסיעה החסידית במפלגה, תקף הבוקר את יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג בשל דבריו לכאורה בעד תחבורה ציבורית בשבת. הרצוג מצוטט בעיתון מתוך ריאיון בעיתון בשפה הרוסית, באומרו כי "קיימים פערים אידאולוגיים עמוקים ואני מחויב לאג'נדה של לבני בכל סוגיות דת ומדינה". ח"כ ליצמן אמר בתגובה כי "הוכח שמי שנתן יד לפגיעה בערכים המקודשים לעם היהודי במטרה לגריפת הון פוליטי, סופו שנחל מפלה קשה".


לפניות לכתב יקי אדמקר: yakiadamker@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully