וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרטון שצועק חזק מדי

15.2.2015 / 10:37

ועד מתיישבי השומרון פירסם סרטון שהציג יהודי מהשמאל כמו בקריקטורה של עיתון התעמולה הנאצי "דר-שטרימר". פרופ' אלדד סבור שההקבלה לא תשכנע איש, ומציע למפיקי הסרטון השוואה טובה יותר

מתוך ערוץ היוטיוב של ועד מתיישבי השומרון

אינני "צמחוני". כשאני מדבר וכותב אני משתמש תכופות בביטויים חריפים. לא תקינים פוליטית. אני מתעב את דת התקינות הפוליטית. היא מעוותת כל אמת. בימים הסוערים לפני גירוש המתיישבים מגוש קטיף וצפון השומרון, במהלך שכונה "ההתנתקות", עליתי לבימת הכנסת וקראתי את רשימת תושבי כפר דרום, ואחרי כל שם הוספתי את גילו, ואת ההערה: "יהודי, מיועד לגירוש". ועדת האתיקה של הכנסת חשבה שהגזמתי והרחיקה אותי ליום שלם מדיוני המליאה.

לא היה שום דבר לא נכון במה שאמרתי, תושבי כפר דרום, כמו עוד 7,500 חבריהם המיועדים לעקירה - היו יהודים. הם היו מיועדים לגירוש מבתיהם. אבל ממרחק הזמן הבנתי שהטיעון שלי הושמע בצעקה רמה מדי, שלא שכנעה אף שמאלני, או תומך של ראש הממשלה דאז אריק שרון, להצטרף לצד המוכים והמגורשים.

הדברים הללו נכתבים לאחר שצפיתי בסרטון שהפיק ועד מתיישבי השומרון על התמיכה הכספית האירופית בארגוני השמאל הישראלים כדי שאלו יספקו להם חומרים ו"הוכחות" נגד צה"ל, המתנחלים, ומדינת ישראל בכלל. בסרטון מיוצגים הארגונים האירופיים בדמותו של "הר-שטירמר", והמשת"פ מארגוני השמאל הישראלי מוצג כיהודון שירד הישר מהקריקטורות האנטישמיות של "דר-שטירמר", עיתון התעמולה הנאצי של יוזף גבלס.

סרטון של ועד מתיישבי השומרון: היהודי הנצחי. יוטיוב, צילום מסך
שום ישראלי לא יזדהה עם דמות היהודון, משרתו של "הר-שטירמר". היהודי בסרטון/צילום מסך, יוטיוב
"מרגע שהצופה אומר לעצמו 'אני לא כזה, אף אחד מאתנו הוא לא כזה' - הסרטון אינו משיג את מטרתו. הוא ישכנע רק את המשוכנעים"

גם מאחורי הסרטון הזה מסתתרת אמת: חלק ניכר מהמאבק של ארגונים ומדינות אירופיות נגד ישראל נולד ממניעים אנטישמיים. חלק מארגוני השמאל הישראלי היונקים מעטיני האיחוד האירופי וארגוני השמאל הבינלאומי שמחים לקבל מהם כסף כיוון שהם חולים במחלת השנאה העצמית, מה שכינו החוקרים אוטו-אנטישמיות, ואינם מהססים לצבוע את צה"ל בצבעים של פושעי מלחמה, את המתנחלים לצייר כמוצצי דם פלסטיני, ואת מדינת ישראל כמדינה פשיסטית. זו האמת. אבל כשהאמת הזאת משורטטת כקריקטורה אנטישמית היא מחטיאה את כוונתה: להציג לרוב הישראלי הדומם את שיתוף הפעולה של השמאל הישראלי עם אויבי ישראל ושונאיו. עוצמת הצעקה מחרישה את האוזניים, מעוררת נוגדנים, ומונעת אפשרות שכנוע.

כדי לשכנע צריך ליצור הזדהות. שום ישראלי לא יזדהה עם דמות היהודון, משרתו של "הר-שטירמר". ומרגע שהצופה אומר לעצמו "אני לא כזה, אף אחד מאתנו הוא לא כזה" - הסרטון אינו משיג את מטרתו. הוא ישכנע רק את המשוכנעים. אולי ניתן להרחיב את מעגל השכנוע, להציג את הפשע בשיתוף הפעולה עם שונאי ישראל תוך שימוש במשל אחר. לו היו משווים למשל את המשת"פים של השמאל הישראלי עם אבירי "הסזון". יפי הבלורית והתואר, אנשי ההגנה והפלמ"ח שצדו, חטפו, עינו והסגירו את "הפורשים", חברי אצ"ל ולח"י לידי הבריטים בתקופת המנדט. הרי המענים והמסגירים היו מיטב בחורינו המצוינים, ובהם גם כאלו שהקריבו את חייהם למען הקמת המדינה. הרבה יותר קל להזדהות עימם, וממרחק הזמן - גם לדון לכף חובה את האיוולת והפשע שב"סזון".

במקביל לסרטון הזה הועלה סרטון אחר, אינני יודע מטעם מי, המציג את השמאל הישראלי כמי שמראה ללוחמי דאעש את הדרך לירושלים: "תפנו שמאלה" הם ממליצים להם. גם זהו טיעון חריף, אך לא כזה שחוצה קו של יכולת קבלה או הזדהות. הקשר הלוגי ברור: מי שתומך בהקמת מדינה פלסטינית ביהודה ובשומרון מכניס את דאעש לירושלים. אינני מאמין שהליכוד עומד מאחורי הסרטון השנון הזה. לא יעלה על הדעת שהקופירייטרים המחודדים שלהם שכחו שנתניהו עצמו תומך במדינה כזאת.

פרופ' אלדד הוא חבר כנסת לשעבר

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully