וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מה אתם צוחקים? זה עליכם". המיטב של אורי אורבך בכנסת

ההומור והסאטירה היו שניים ממאפייניו הבולטים של השר אורי אורבך, אחד מחברי הכנסת המצחיקים יותר שידעה הפוליטיקה הישראלית. צפו בכמה מהקטעים הבולטים שלו במליאה

השר וחבר הכנסת אורי אורבך שהלך היום (שני) לעולמו בגיל 54, ייזכר בין היתר בגלל נאומים שנונים ורגעי צחוק רבים שהיה אחראי להם במליאת הכנסת בשנים האחרונות. אורבך, שנחשב לאחד מחשובי הפובליציסטים בציונות הדתית ולעיתונאי הדתי הראשון שפרץ דרך וחדר לעיתונות המיינסטרימית, התחיל את דרכו בטור סאטירי בעיתון "נקודה". את המחשבה הביקורתית והחדה, שככל שהייתה חריפה כך גם הצליחה להעלות חיוך, הוא הביא עמו גם לתפקידו כחבר כנסת כפי שניתן לראות בסרטונים שצירפנו כאן.

א"ב של סאטירה

במאי 2011 ביקש אורבך את זכות הדיבור כדי לקרוא קטע שפורסם באותו בוקר ב"ישראל היום" על סבב המינויים במוסד. בידיעה שהקריא בלט שימוש נרחב באותיות שנעשה כדי לא לחשוף את שמותיהם את בעלי התפקידים בארגון. "אם רוצים לחשוף את צמרת המוסד", אמר אורבך לחברי הכנסת המשועשעים, "אז שיחשפו ויכתבו את השמות, אם לא רוצים, אלא רק את המתמודדים, על ראשות המוסד, שיגידו את שלוש האותיות. אבל לעשות צחוק מעבודה זה, מה אני אגיד, א"ב של סאטירה".

בוקר מופז

במאי 2012 אורבך עלה לנאום על ההחלטה של מפלגת קדימה להצטרף לממשלת נתניהו, צעד שמנע, ממש ברגע האחרון, הליכה לבחירות. "תמיד ידעתי שהדרך לגיהינום רצופה כוונות טובות", הוא אמר, "השבוע התברר לי שטעיתי. הדרך לכוונות הטובות רצופה גיהינום".

אורבך הוסיף כי "טוב שהבחירות נשארו במועד המקורי ולא הוקדמו. זה טוב. ראיתי חברי כנסת בקדימה הלילה חושבים על 'ספטמבר השחור' וקמים אל 'בוקר מופז'". כשראה את אנשי קדימה מתגלגלים מצחוק מדבריו במליאה חייך ואמר להם: "מה אתם צוחקים? זה עליכם".

אני מקבל חלושס

באירוע בכנסת לציון יום המילואים במאי 2011, עלה אורבך לנאום בנושא, וראה שמולו יושבים במליאה אהוד ברק, משה יעלון, שאול מופז ויוסי פלד. הוא התחיל את דבריו כך: " אני מצטער, לא נעים לי פה, אני רואה שלושה רמטכ"לים ואלוף מולי - אני מקבל חלושס". אחר כך עקץ אותם ואמר: " אם מרמטכ"לים יוצאים כאלה חברי כנסת, אולי עדיף היה שהייתם סמלים ראשונים".

אורבך הפך את נאומו לסוג של מופע סטנדאפ מול חיילי המילואים שישבו ביציע, וצחק גם על עצמו כשסיפר: "מילואים בשריון עשיתי, עד שאמרו – די, כבר אי אפשר יותר, יש גבול. האויב גם רואה משהו. חטיבה 640, גדוד 93 – אתה אף פעם לא יודע אם זה שם החטיבה או שם של שמן טנקים, שמן מנוע".

כבודם של השרים

ביולי 2012 ביקש אורבך להגיב על החלטת משרד האוצר לשדרג את כלי הרכב של שרי הממשלה למכוניות יוקרה. "לא ידעתי שאנשים כל כך אוהבים כבוד", אמר, "עכשיו ראיתי את המכרז של האוצר שאחד מסממני הכבוד זה מכונית מהודרת יותר, ולהן הוצעו לשרים, שלא בטובתם ולא ביוזמתם, מכוניות ב-מ-וו. ששוויין 400 אלף שקל במקום 'נעבעך' פורד מונדיאו או מאזדה 6 שזה רק 150 או 200 אלף שקל לפני הנחה. לכן יש לי הצעת חיסכון: בכסף שייחסך, כדי שלא ייגרע כבודם של השרים -- בכל זאת, חבל -- אפשר להחזיק שני פרשים עם סוסים או אופנוען במשך שנה שלמה שייסע לפני המכונית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully