וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאום נתניהו בקונגרס ישודר בהשהיה מחשש לתעמולה

16.2.2015 / 14:36

ועדת הבחירות המרכזית לכנסת קבעה כי נאום הסערה של ראש הממשלה בוושינגטון, שבועיים בלבד לפני הבחירות לכנסת, ישודר בהשהיה של חמש דקות, במהלכן יוודאו עורכי החדשות כי לא יפורסמו דברי תעמולה בניגוד לחוק

ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בפני שני בתי הקונגרס, וושינגוטן, ארה"ב, 24 במאי 2011. Susan Walsh, AP
חשש לתעמולת בחירות. נתניהו נואם בקונגרס ב-2011/AP, Susan Walsh

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית של הכנסת, שופט בית המשפט העליון סלים ג'ובראן, קבע היום (שני) כי נאומו המתוכנן של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקונגרס האמריקני ישודר בהשהיה של חמש דקות, במטרה למנוע פרסום תעמולת בחירות.

בהחלטתו כותב השופט ג'ובראן כי גופי השידור יוכלו לשדר את הנאום בהשהיה, שבמהלכה יצפו בו עורכי החדשות ויוודאו כי אין בדברי ראש הממשלה תעמולת בחירות בניגוד לחוק. כמו כן, קבע השופט כי הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו והמועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין יפעלו כך שגופי השידור שתחת פיקוחם יפעלו בהתאם לצו זה.

העתירה הוגשה על ידי עורך הדין אלדד יניב וחברת הכנסת זהבה גלאון. לאחר קביעתה של ועדת הבחירות, צייץ יניב בחשבון הטוויטר שלו כי "השופט ג'ובראן קיבל את בקשתנו שנאום ביבי בקונגרס לא ישודר בשידור חי מחשש לתעמולה. עמדתו של וינשטיין-ביבי-שמרון, נדחתה".

לקריאה נוספת:
ריבלין נגד נאום נתניהו בקונגרס: "דבר בעברית לבוחר הישראלי"
נתניהו צפוי לסייר במערת המכפלה; חמאס: "לא יעבור בשתיקה"
ועדת הבחירות פסלה את מועמדותם של זועבי ומרזל לכנסת

מלבד עניין זה, מלווה נאום נתניהו בסערה בפוליטיקה הפנימית בארצות הברית. רבים מחברי הקונגרס, הן דמוקרטים והן רפובליקנים, הודיעו כי יחרימו את הנאום המתוכנן להיערך ב-3 במרץ - שבועיים בלבד לפני הבחירות בישראל.

עד כה, שלושה סנאטורים דמוקרטים הודיעו כי בכוונתם להחרים את הנאום, בהם פטריק ליהי, החבר הוותיק ביותר בסנאט, שכינה את התנהלותם של נתניהו והרפובליקנים "ביזיון". נוסף על כך, קבוצה הולכת וגדלה של חברי קונגרס דמוקרטים מתכוונת להחרים את הנאום, כאשר את המגמה מובילים חברי הקונגרס השחורים, שרואים בהתנהלותו של נתניהו עלבון אישי כלפי הנשיא ברק אובמה.


לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully